Rekordná Tesla Model S najazdila 900 000 km a strávila 1 rok + 1 mesiac na nabíjačke.

Spomínaných 900 000 km sa podarilo Gemmingenovi dosiahnuť 14. júla. A to na Tesle Model S P85, teda „zadokolke“ s extra výkonom (verzia „Performance“) a 85 kWh batériou. Ide pritom o jedno z najstarších vozidiel v tejto verzii.

Rekordná Tesla Model S najazdila 900 000 km. Čo ďalšie modely?

Tak poďme počítať:

Dojazd na jedno nabitie je 426 km.
Nabitie 85 kW batérie trvá v domácej trojzázovej hodinu na každých 100km, teda cca 4,5 hodiny. V prípade supernabíjačky je to 20 minút na 1/2 kapacity. Teda 20 minút na 213 km.

Opočítajme 10km dojazdu ako železnú rezervu. Takže je to 20 minút na 203 km dojazdu. respektíve 4,5 hodiny na 416 km dojazdu.

900 000 km / 203 km = 4434 nabíjaní do 50%. To je 4434 * 20 min= 88680 minút = 1478 hodín = 61,5 dní nabíjania na dojazd 213 kilometrov.

V prípade nabíjania doma z trojfázovej zásuvky je to 900 000 /416 =2164 nabíjaní. To je 2164*4,5 hodiny=9738 hodín= 405,8 dní = 1 rok+1 mesiac a 9 dní.

Auto stálo 1 rok 1 mesiac a 9 dní na mieste, bez možnosti použitia, pripojené káblom.

Uvádza sa, že sa jednalo o najstarší kus daného modelu. Model Tesla S P85 bol vyrábaný od roku 2012 do roku 2014 a tých 900 000 km dosiahol v lete 2019. Teda za cca 7 rokov prevádzky.

Za 7 rokov prevádzky bolo auto 15,5% času nepoužiteľné. Akoby v servise. A k tomu iste bolo aj v servise. Minimálne keď menili komplet sadu batérii. Takže sa dostávame k 17%.

Moje dízlové nemecké auto bolo za 7 rokov v servise dohromady 7×5 dní=35 dní. To je nepoužiteľnosť na úrovni 1,4%

2 komentáre pri “Rekordná Tesla Model S najazdila 900 000 km a strávila 1 rok + 1 mesiac na nabíjačke.

  1. irelevantny prepocet
    ad 1, ma dizel za 7 rokov 900 000 km ? (servis, zivotnost)
    ad 2, jazdite aj ked spite ? (subeh casu nabijania a nevyuzivania, ked realne sa pouzit uzivatelom auto nedalo) travite jazdou v aute 24 hodin denne ?

  2. Viem, ze chcet upriamit pozornost na to, ze pri prikablovani je toto auto bez moznosti pouzitia.

    No v skutocnosti akekolvek auto, ktore zrovna nie je vyuzivane na tri smeny, tak vacsinu casu stoji na mieste. Otazka je nakolko je pripravene k jazde.

    Nastastie u elektroaut je tu jeden detail: plne absolvovanie nabitia nie je zasa tak nevyhnutna vec. Tym padom odpada zakazdym nutnost cakat 4-8-12 hodin. Casto staci na dostatocny dojazd do ciela kratsi cas nabijania.

    Dokonca stacia len dobre vytvorene podmienky, kedy napr. schodzku v meste urobis tak, ze zaparkujes na nabijacke a o hodinu po schodzke sa vratis k autu a mas v nom „dobitych“ povedzme 50-100 km…

    Su niektore modely, kedy je elektroauto velmi tazko prakticky vyuzitelne.

    Trochu sa tomu dnes venuje Petr Mara, oplati sa par jeho videi k elektroautam pozriet. Nema ziadny aktivisticky prejav.

    Ja mam k elektroautam viacmenej niekolko bodov proti:

    1. prehliadana zataz na suroviny k vyrobe baterii – niektore z nich su podla mna zlom, ktore pri tom nadsenom aktivizme ignorujeme

    2. cena (verim, ze moze klesnut),

    3. no vadi mi na tom to, ze pri dotacnych schemach sa vlastne dotuje nakup automobilov, co je pre mna jednoznacne zlo. Dotovat sa ma infrastruktura, dotovat sa ma vyskum…

    4. ze je to vysledok honby na CO2, kedy sa uplne prehliada a ignoruju producenti emisii s najvyssim podielom, pricom nam predkladaju sikovne pripravene grafy, aby vychazali fosilne motory aut ako najvacsi podiel (napr. vyskrtnu tovarne, vyskrtnu obrovske oceanske lode)

    atd.

Komentáre sú uzavreté.