Rokmi overená technika ranného odmrazovania auta

Do ostrekovačov sa má používať jeden roztok a na ranné rozmrazovanie iný! Rozmrazovač skla má iné zloženie. Také, ktoré po nastriekaní na zamrznuté sklo vytvorí s ľadom zmes, v ktorej teplota tuhnutia je ďaleko pod -10 až -20 stupňov, takže po aplikácii sa jednak ľad rozpustí a jednak spätne nezamrzne. Navyše tam funguje fyzikálna a chemická mágia s uvoľňovaním tepla pri skupenskej zmene.

Podmienkou ale je, NEZOTRIEŤ si tento sajrajt okamžite stieračmi a nenastriekať tam z ostrekovačov roztok, ktorý samozrejme pri jazde na studenom okne okamžite zamŕza.

Môj osvedčený postup je takýto:

  1. Zapnem motor a nechám ofukovať čelné a bočné sklá.
  2. Ostriekam sklo rozmrazovačom na sklo. Práve a len prípravkom, ktorý je na rozmrazovanie.
  3. 1-2 minúty sa kochám rannou zasneženou krajinou, do morku kostí si uvedomujem, že MRZNE, že cesta asi bude zamrznutá. Uvažujem, kde by mohla byť po ceste, na ktorú sa chystám, poľadovica. Prípade popoženiem decko, aby sa konečne začalo obúvať a obliekať. Ak máte problém s odhadom a ráno sa veru 1-2 minúty pekelne vlečú, normálne si to stopnite na hodinkách.
  4. Decko uviažem do sedačky, čím sa zas zabavím a rozmrazovač má stále svoj čas pôsobiť na predné sklo.
  5. Keď zmení rozmrazovač ľad na tekutý sajrajt, sklo sa znútra už pomaly ohrieva a teda teda keď po 3-4 minútach potrebujem cez predné sklo vidieť a stierače prvýkrát zotrú ten sajrajt, tak by som už z ostrekovačov striekal na teplé sklo, ale…
  6. Okno LEN zotriem stieračmi alebo gumovou stranou škrabky. Nestriekam naň kvapalinu z ostrekovačov! Len zotrieť.
  7. Ak som na sklo omylom nastriekal kvapalinu z ostrekovačov a kvapalina z ostrekovačov stále na prednom skle zamŕza, jemne orosím predné sklo rozmrazovačom. Výhľad je síce ako pri dvojkách dioptriách, ale chodca pred kapotou bezpečne uvidím a hlavne: IDEM POMALY!
  8. IDEM POMALY! To že mi zamrzlo okno je jasný signál, že MRZLO a primrznutá je aj vozovka.

Dôležité: Kvapalina z ostrekovačov keď je sklo trochu ohriate vykurovaním.

Najdôležitejšie: Dajte tomu čas! Fyzika a chémia to za vás odmaká, ale musíte jej na to dať šancu. Zorganizujte si proces finálneho odchodu z domu tak, aby ste ten čas na ohriatie skla a pôsobenie rozmrazovača niekde získali.

Priatelia, neradím len tak teoreticky. Niekoľko rokov som denno denne vozil malé decko do škôlky na cca 7 hodinu rannú.  Takto presne som to robil, aby som nemusel používať škrabku.

Rada našich otcov, ktorá funguje: Rozložte večer na predné sklo z vonku noviny. Pod novinami sa námraza nevytvorí. Stačí ich zachytiť len stieračmi, pretože ak by ich odfúkol vietor, tak pri vetre sa námraza aj tak netvorí. Hej,  rozcapené noviny na prednom skle audiny vyzerajú podivne, ale ráno pri -5 stupňoch ide každá elegancia do hája.

3 komentáre pri “Rokmi overená technika ranného odmrazovania auta

  1. bohuzial mal by som silnu vyhradu k bodu 1, cim potom neviem, ci ostatne body budu splnat svoju uccinost. a sice:
    # Zapnem motor a nechám ofukovať čelné a bočné sklá.

    vacsine dnesnych modernych aut (niektore to maju vyslovene aj v „navode na obsluhu“, napriklad Felicia) sa silno neodporuca v zime nastartovat a ponechat motor vo volnobehu. jednoducho sa ma nastartovat a hned ist.
    dovodom je vyssia hustota oleja pri mrazivych teplotach a skutocnost ze vo volnobehu alternator vyraba len velmi malo elektrickej energie. dosledkom je to ze olej nepracuje tak ako ma a moze tak prist k skorsiemu zniceniu prevodovky alebo motora.

    cize asi by som viac odporucil moznost nastriekat kvapalinu na sklo, v klude sa ist prejst okolo domu, potom rychle nastupit, nastartovat a ofuk skla naplno.

    inak kde je mozne zohnat spominanu kvapalinu a v akych cenovych hladinach sa pohybuje?

  2. Lukas, chápem to s tým motorom za studena, ale nevadí mi to. Je to stroj a niečo vydrží. Prosto toto riziko abstrahujem. Ideálnym riešením je samozrejme nezávyslé kúrenie. To si človek zapne na diaľku po ceste z ranného záchoda a kým sa rodinka vyprace z domu, auto je ako čerstvo vytiahnuté z vykúrenej garáže.

    K dostaniu na každej pumpe väčšinou v takých tých ručných postrekovačoch alebo klasických sprejoch (tie sú drahšie, ale komfortnejšie).

Komentáre sú uzavreté.