Rukoväť politika v sociálnych sieťach

Prvý základný bod: Neotravovať! A potom tu mám pár detailných a na záver druhý základný bod.

Facebook:

  1. Osoba politik má mať dva profily:
    1. Osobný – súkromný profil na súkromné aktivity, pre rodinu a priatelenie sa.
    2. F-Stránku – verejný profil, kde sa ostatní jednostranne stanú fanúšikmi či po novom f-lajkovia. Práve o to tu dnes ide.
  2. V F-stránke-verejnom profile jasne a úplne vyplnené všetky  informácie, najmä kontakty a „o mne“, kde je jasne uvedené, že je to politický profil.
  3. V ľavom stĺpci má byť sekcia obľúbené stránky, ktorá má obsahovať odkazy na hlavnú f-stránku politickej strany a na f-stránky-verejné profily ďalších spolukandidátov.
  4. Pravidelne aktualizovať obsah. Vkladať osobné statusy, odkazy na novinky na stránke strany, zdieľať obsah vložený spolustraníkmi do svojich profilov.
  5. Skvelé je občas vložiť nejaký voľnočasový obsah.
  6. Netrápte sa s občasnou negatívnou reakciou. Nepríjemné odsunie čoskoro nový obsah do zabudnutia. Mazať len naozaj hrubozrnné nadávky. V tichosti sa dá aj zablokovať otravný užívateľ.
  7. Ak tam vkladá obsah najatý manažér f-stránky, občas predsa len vložte aj osobný obsah.
  8. Pravidelne kontrolujte diskusiu pod statusmi a zapájajte sa do nej. Je to o komunikácii.
  9. Myslite na to, že sociálne siete sú neformálnejším prostredím. Prispôsobte tomu aj formu komunikácie.
  10. Priateľom v osobnom profile poslať pozvánku do f-stránky-verejného profilu maximálne raz za mesiac. Sú to vaši osobný f-priatelia, takže isto viete, že sú svojprávny a vedia sa rozhodnúť.
  11. F-lajkári vašej stránky nie sú vaši mi voličmi. Môžu to byť ľudia, ktorých zaujíma čo robíte, ale hlboko s vami nesúhlasia.

Twitter:

  1. Statusy vkladajte pravidelne, v rytme  a zásadne ručne.
  2. Strojom prevzaté statusy (prepojenia na iné stránky) nech tvoria max 10% obsahu.
  3. Sledujte kto vám odpovedá a kto vás retwettuje. Odpovedajte späť. Je to o komunikácii.
  4. Začnite masívnu folowovaciu kampaň až keď máte nejakých 10-15 ideálne aspoň 50 statusov vo svojom profile. Nikto nebude späť folowovať prázdne konto.
  5. Raz za čas vymažte dávku tých čo folowujete. Pomer folowerov a folowovaných udržujte vyvážený. Nikto nebude folowovať spamerov.
  6. Ak niekoho začnete sledovať neznamená to, že musí sledovať aj on vás.

Ostatné:

  1. A máte tam vôbec svoju cieľovú skupinu?
  2. Platí primerane to čo pre Facebook.

Druhý základný bod: Zdá sa vám, že je to veľa práce? Zdá sa vám, že ledva mesiac do volieb je vlastne neskoro? Áno, zdá sa vám to správne. Využite radšej f-stránku svojej politickej strany a sústreďte svoje sily na jedno miesto.

Po voľbách o tom, čo s načatou f-stránkou-verejným-profilom v medzivoľbí.