Ruziklan sa zastrája, že pohne s vybrali.sme.sk

Pod článkom Kúpim si TLD, chcem sa vydať a blacklisty TA3 und andere vznikla diskusia o ďalšom smerovaní vybrali.sme.sk. Napísal som, že Žiaľ neverím, že vybrali.sme.sk sa pohne technologicky nejakým smerom rýchlosťou rôznou od nuly.

Z čoho vychádza toto moje smutné konštatovanie?

  • Sme zhltlo asdf.sk (4M) O ďalšom osude služby mám svoj názor, ale momentálne nie je zverejniteľný. A nechcem veru ani naznačovať. Ešte by som zas porozumel zvukom rastu trávy a čo potom s tým.

  • Články na vyberacích službách sú staré (4M) Možno preto originály furt a stále vylepšujú, skúšajú, slovom riešia funkcionalitu. Asi vedia prečo. Od prevzatia asdf.sk, práve máme mesačné výročie, sa na funkcionalite vybrali.sme.sk nič nezmenilo. Možno im treba dať šancu 100 dní ako vláde.

  • Smutná celulóza minulého týždňa (4M) Hm, to akože komunita spropaguje pre sme.sk ich komerčnú službu? (Absencia zjavného obchodného modelu je irelevantná, je to súkromná služba.) Ani len túto virálnu cestu sa nesnaží nikto nakopnúť. Na http://vyvoj.blog.sme.sk/ je ostatný (ktorý by sa kľudne mohol volať posledný) zápisok z augusta 2007. Ach jo!!!

Sme prevzalo službu vybrali.sme.sk 6.9.2006 (plus mínus dvěsťe let). Od prevzatia pribudla jediná funkcia a to dvojklikové ohlásenie správcnovi. Niekoľkokrát sa znenili váhy pre prebojovanie sa článku z nových do najlepších. A to je myslým všetko.

A potrebujeme vyvíjajúcu sa službu?

Veď práve to je to, čo si kladiem neustále a s pribúdajúcimi rokmi si kladiem túto otázku čoraz častejšie. V prípade vybrali.sme.sk sa mi zdá, že ani nie.

Viete, keď spravujete veľký projekt, robíte pre veľkú firmu, tak vám často volajú nespokojní zákazníci, partneri, dodávatelia…  Základnou vlastnosťou takýchto telefonátov je, že volajúci všetko dobre vie, vie najlepšie ako by ste vy  mali robiť svoju prácu, aby on  mal čo najväčší prospech. No vy akožto manažér viete, že ste platený za  svoj (firemný) a svoj (osobný) prospech. Preto každý manažér odpovedá v duchu: Sme radi, že konkurencia túto vlastnosť má, ale vráťme sa k vašim potrebám: Ako vám môžem pomôcť?

Preto si kladiem otázku z pohľadu sme.sk: Prečo by sa v sme.sk mali vrhať do vývoja?  Ak Ruziklan vie, čo pre vybrali.sme.sk je komerčný úspech, aký je pre vybrali.sme.sk vo vnútri sme.sk stanovený biznismodel, tak sa môže stať, že sa mu predsa len s vybrali.sme.sk podarí pohnúť. Podmienkou je, a ešte raz to zopakujem, aby zmeny priniesli  profit pre sme.sk

Naopak, viem si predstaviť, že by mohol byť záujem dotiahnuť ďalších a ďalších aktívnych užívateľov. Zlepšiť konverziu z návštevníka na pridávača. Ale zas je tu otázka, potrebujeme na to nové funkcie, alebo radšej nový marketingový plán?

Na základe takýchto východiskových bodov otvorene hovorím:

Nevidím hybnú silu, takže, Juraj, neverím, že pohneš službou vybrali.sme.sk, aby nastúpila cestu trvalo udržateľného vývoja. Neverím, že začnú pribúdať (navonok) nové funkcie rýchlosťou väčšou ako pol funkcie za rok.

4 komentáre pri “Ruziklan sa zastrája, že pohne s vybrali.sme.sk

  1. 🙂

    No fajn, chapem Tvoj pohlad. Ale kedze nemam so SME nic spolocne – az na to, ze som relativne spokojnym uzivatelom mnohych ich sluzieb – v tejto faze podla mojho nazoru nie je nutne, aby som sa na buducnost pozeral ich pohladom. Predstavujem si to asi takto:

    1. Pozbierane napady +
    2. + rozobranie s ludmi zo SME (ktori sa na ne pozru prave svojim biznis pohladom) =
    3. = dohoda na najblizsich krokoch.

    Worst case je, ze najblizsie kroky budu ziadne kroky, ale to snad aj hadam nie…

    Zastrajanie je silne slovo. 🙂 Mam sancu presvedcit Ta, ze sa mylis – a to sa zase nestava tak casto, ved vies, ze si Tvoje nahlady vazim a keby si sa mylil casto, tak by tomu bolo naopak.

    * koniec obednej pauzy *

  2. Piki, Ty vidíš všetko cez peniaze, ale takto tu my neuvažujeme :))

    Vybrali.sme sa technologicky nehýbe, pretože nedostatkovou surovinou je čas projektového manažéra. Jednoducho tu máme na stole ďalších 15 nespustených projektov a keďže vybrali.sme už _nejako_ funguje a spĺňa základný ciel, pre ktorý sme projekt stavali – teda priniesť zaujímavé texty z iných serverov našim čitateľom (nie že by to nemohol už spĺňať lepšie, ale nejako to spĺňa), tak sa radšej momentálne venujeme iným veciam.

    Cynik by + možno povedal, že investícia do služby, ktorá nemá konkurenciu, je málo efektívna v porovnaní trebárs s investíciou do niečoho iného, čo ešte nikto na Slovensku nemá a môžeme to mať ako prví. Toto je nakoniec ale lepšie aj pre užívateľov, lebo ani Ty nechceš, aby tu bolo na slovenskom internete bohovské vybrali.sme.sk a žiadne iné ďalšie projekty (od nás) – nakoniec možno budeš spokojný, že sme radšej investovali do niečoho ďalšieho, čo budeš tiež používať.

    S Ruziklanom sme to prebrali, vie, aký je môj názor, aké rôzne chyby na vybrali.sme.sk vidím, a keď spolu s vývojárom a so mnou navrhne ucelené riešenie, ako ďalej, nie je problém na to znova vyčleniť programátora a pohnúť to ďalej.

    Aj keď viem, že mi to nikto neuverí, od vybrali.sme nechceme nijaký zárobok, tak ako sme ho nechceli a nechceme od projektu blog.sme.sk. Od vybrali.sme.sk chcem to, aby sa ľudia naučili, že zaujímavé veci zo slovenského internetu nájdu aj na titulke http://www.sme.sk a nemusia chodiť samostatne na etrend a na pravdu :). Čiže existuje 100 % vzťah kvalitnejšie články = lepší výsledok pre nás aj pre čitateľov, žiaden iný komerčný zámer nemáme.

Komentáre sú uzavreté.