Rýdze blognutie už aj ako f-komentárová služba + bonusová špekulácia

Facebooku zdá sa dochádzajú zdroje. Chcel som dnes napísať článok na základe môjho včerajšieho komentára k jednému linku, ktorý ktosi pridal do svojho profilu. Aké bolo moje nemilé prekvapenie, keď po troch klikoch na Zobraziť ďalšie príspevky sa zobrazila sa len lakonická hláška Nemáte ďalšie príspevky. Ten posledný bol datovaný Pridané pred 12 hodinami. Nuž serverové disky sú drahé a do medzipamäte sa toho zmestí tak akurát trochu.

Chyba v prekvapení

Ale môžem si za to sám. Predsa už dávno viem, ako správny starý internetový kozák, že cudzia služba si môže s mojimi dátami robiť čo chce. Aj ich zahadzovať do koša. A tak je to správne, poriadok musí byť. A nemá to veru nič spoločné s tým, že je to zadarmo.

Koniec po 12. hodinách

Koniec po 12. hodinách

Poučenie

Zas a znovu a opäť návrat na vlastnú hrudu, kde mám všetko pekne pod kontrolou. Nemusím nadávať na debilnú nepoužiteľnosť a logické chyby rozhrania. Nemusím čakať ako milostivo či nemilosrdne dopadne ruka majiteľova pri rozhodovaní o zverejnení komentára.

Ja viem, príliš si to pripúšťam, veď je to len debilná internetová služba.

Pár úvah na súvisiace témy

Teda dve. Prvou je aut na šachovnici a druhou úvaha o vajci a sliepke.

Aut na šachovnici: Stále sa viac a viac sa bavím na tom, ako po zmene dizajnu Facebook aktivuje pôvodné vlastnosti. Nedávno to bolo zaradenie „upozornení generovaných na pozadí“ do pravého stĺpca, včera napríklad začalo znovu fungovať posielanie upozornení na nové komentáre k príspevku ktorý som nekomentoval len som stlačil „Páči sa mi“.  Ešte tak dva-tri týždne a nový Facebook bude tam kde bol pred mesiacom.

Bola skôr sliepka alebo vajce? V podobných kategóriach sa dá pozerať na súboj Twitter versus Facebook. Neviem či ste zachytili špekulácie kokolo toho, v akej fáze sa nachádzajú jednania medzi Twitterom a Googlom.  Tie špekulácie sú len o fáze jednaní, nie o tom, či sa vôbec uvažuje o nejakej fúzii. V tomto svetle a s ohľadom na DoPo nasadenie som viac a viac presvedčený, že nasadenie Facebook Connect bola odozva na pripravovaný Google friend connect a zmena dizajnu na vyjednávania  o prechode Twiteru pod krídla Googlu.  Důkaz pochopitelě chybí.