Šálka celulózy z prostredia PPC reklamy

Hovoril som, už žiadne plné kanvice. Pekne divide ana partes aequales.

Zatiaľ nám vládnu dva PPC systémy. Adwords a S-klik. V Adwords je možnosť nastaviť pre rôzne miesta, kde sa inzeráty zobrazujú, rôzne parametre. A bude lepšie:

Mediálne.sk – Internet – Správy – Google poskytne inzerentom väčšiu kontrolu nad reklamou
„Doteraz mali inzerenti vplyv len na oceňovanie reklamy. Nová služba Placement Performance report bude prinášať presné informácie o charaktere jednotlivých webov a ich návštevníkov.“

PPC odborník, a obsahový konverzný skeptik, preto kladie oprávnenú otázku:

Sníží vám nový report v AdWords výdělky z AdSense? | Weblog | Sova v síti
„Pro vydavatele je report příležitostí i hrozbou. Příležitostí pro ty, kteří si nenafukují míru prokliku různými triky a posílají inzerentům kvalitní návštěvnost. Hrozbou pro ty ostatní.

Do které skupiny budete patřit vy?“

Ja sa skôr spýtam, či mi ako poskytovateľovi priestoru pre ich reklamu, nebude vadiť, že kde kto mi bude vidieť až do kuchyne. Veď už teraz sa oplatí založiť si Adwords účet len kvôli možnosti využívať tých hafo nástrojov a hafo štatistík, ktoré tam sú. Toto je ďalší.

Uvedenie uvedeného, do kuchyne vidiaceho, nástroja považujem za ďalší kamienok do zbierky nástrojov, ktoré Google vytasil v boji proti MFA stránkam a arbitráži.

A čo ten druhý, S-klik? Ten si nechal v agentúre Dobrý webNové návody k Skliku a Peněžence. (Seznam outsorcuje len taký džes.) Ale hlavne rozširuje miesta, kam by ešte mohol inzeráty S-klik napchať. Zlé, je, že sa to nedá vypnúť, ani nijako manažovať. Keď už to obšľahujú, tak by mohli dokonalejšie. Ale to by v Jyxo.cz museli poznať základnú pravdu o kopírovaní:

Nekopíruj Čo, počúvaj Prečo„Nestačí vedieť ČO kde a ako skopírovať, treba vedieť PREČO je originál práve taký a nie inakší.“

Tak to sú fakty a teraz jedno zamyslenie:

Kdesi ktosi (sám Adsens blog) uverejnil prípadovú štúdiu o tom, ako je vhodné na stránky eShopu umiestniť Adsense kód. Chlapíci (dámy odpustia) z www.imineo.com to vyskúšali a tvrdia:

Inside AdSense: An effective pairing of AdSense and e-commerce
„But as Imineo team implemented AdSense, they noticed that qualified visitors came to the site with the intention to buy the videos and did not click on the sponsored links, while other visitors usually clicked on one of the relevant ads.“


Čo si o tom myslíte Vy?

Zdieľať?