Schyľuje sa k SEO počinu roka 2009

Človek o ktorom sa traduje, že je SEO a iný guru českého internetového marketingu sa naštval, keď mu dvaja pisálkovia začali liezť do marketingovej kapusty. Vyprovokovalo ho to natoľko, že oznámil napísanie niekoľkých významných článkov o časti marketingu,  marketingovo zašiforvanej pod skratkou SEO.  Možno sa dokonca  dočkáme nových postulátov a nových pojmov. V prípade Marka by to mohla byť vraj už aj tradícia. Vraj bol prvý, kto slovo SEO v českom jazykovom priestore použil. Vraj. To viete, tradovanie, pri ktorom si človek nemôže byť celkom istý, ako to bolo na počiatku.

Akokoľvek, kým sa to celé v roku 2009 rozbehne, chcem vás upozorniť na dôležitú skutočnosť, ktorú my, lekárnici, označujeme ako syndróm hořkých pilulek.

Dáta a informácie poskytnuté výrobcom liekov podrobte analýzou kritického myslenia, vyspite sa na to, znova sa zamyslite a nakoniec svoj súhlas začnite slovami: Ten, ktorý je na tom finančne zainteresovaný tvrdí…

Sám som zevdavý, kam až zájde spor, ktorý sa začal povzdychom užívateľa, že by chcel vidieť vo výsledkoch aj niečo iné ako marketing eShopov. Možno sa konečne dozvieme, že marketing je stále rovnaký a marketingom je aj rozprávanie o marketingu, keď toto marketingové rozprávanie ponúka marketingová firma finančne zainteresovaná na tom, aby bolo vidieť výsledky marketingu tých eShopov.

Zdieľať?

4 komentáre pri “Schyľuje sa k SEO počinu roka 2009

  1. To záleží, čo bolo skôr – Marek Prokop, alebo SEO :-)

    Ale vážne. Keď som čítal jeden z článkov jedného z dotyčných buričov, vravel som si, že čo za laika (resp. v téme neorientujúceho sa človeka) je autor onoho “diela”. Celkom ma prekvapilo, keď som dole videl meno, ktoré vizionársky rezonuje na poli českého internetu.

    Pán Prokop samozrejme trochu hovorí aj z pohľadu človeka profesionálne pôsobiaceho v branži, no tvrdenia oných oponentov sú, povedal by som, viac, než trúfalé. Ale marketing je fakt všade, dokonca aj tam, kde sa o ňom v zlom hovorí :-)

  2. Hm, trochu?!? To ma pobavilo. Inak, teším sa na to senzačné odhalenie, na ktoré nás lovci zajacov už niekoľkými článkami a komentármi, obsahujúcimi viac podobenstiev ako Biblia, pripravujú, čo to to SEO dnes vlastne je.

  3. Myslím, že každý, kto aspoň zanedbateľne svoju prácu myslí vážne, bude svoju zárobkovú činnosť pozitívne propagovať, či už to je pouličný čistič topánok, opravár televízorov Merkúr alebo SEO konzultant (nedávať prosím tieto povolania do kopy :-)). SEO je zo svojho princípu samozrejme čisté vymýšľanie kľúčových slov, či čarovanie s HTML elementami, ale je to najmä súčasť všetkej ďalšej mágie zvanej SEM – resp. search marketing. No a tu sa dostávame ku konklúzií, že marketing častokrát taká tvorba evanjelií vlastne je. A myslím, že, ako každé remeslo (aj farmácia z dnešného pohľadu bola kedysi alchýmiou), aj SEO potrebuje istý vývoj, no je veľmi polemické z a do akej sféry sa takto dostaneme. Netreba si však zamieňať SEO a SEM! Namiesto toho si vymedzme, kto je lovec zajacov, kto zajac, a kto len spokojne čaká, koho z nich prv porazí, aby sa, ako správny tretí, mohol radovať tam, kde sa tí dvaja bijú.

Komentáre sú uzavreté.