Sme.sk prevezme 30 slovenských projektov

Kde som článku Vicemiss je vždy krajšia ako víťazka skončil, dnes môžem pokračovať. Len na pripomenutie, posledná veta článku, v ktorom som sa zamýšľal nad výsledkami súťaže Projekt roku ‚007:

Som zvedavý, aký projekt si sme.sk vybrala na kúpu a ďalší rozvoj pod svojimi krídlami.

Tak dne je to už jasné. Keby jeden:

„V neposlednom rade máme pre rok 2008 pripravený zoznam troch desiatok služieb prihlásených do našej minuloročnej súťaže o najlepší projekt, s ktorými by sme chceli začať spoluprácu a možno ich i začlenili pod krídla sme.sk.“ Zdroj: Sme.sk prekročilo milión

Ak by som chcel byť v nadpise ešte bulvárnejší, tak tam napíšem, že Sme ich kúpi. A všetky do jedného! 😉 Občas projekt, občas ľudí. Keď sa pozriem do toho článku podrobnejšie, ani to inak na slovenskom obsahovom internete dopadnúť nemôže. Pravidlá sú jasné, víťaz berie všetko a v rebríčku najnavštevovanejších webov je to v oblasti obsahu poriadne tesné. Kto sa zobudil ako prvý, pochopil ako funguje internetový svet a čo je to hypertext (to je tých 8 minút a 11 sekúnd), má najväčšie šance. Bolo by zaujímavé, keby sa prebudili aj ďalšie servre z grafu a začali súperiť zo sme.sk o nové nádejné projekty. Alebo radšej nie, lokálna bublina by slovenskému internetu asi viac uškodila.

A to ste počuli? Optimalizácia Pre Sme.sk (skratka OPS) Možno aj vám napadlo, že by nebolo od veci postaviť projekt ušitý na mieru sme.sk A veď ja nič, aj len taký myšlienkový úlet. To sa na blogu môže. Nejaká kravina sa občas otelí a potom môžete hovoriť: Veď ja som to hovoril už dávno.

Ešte k metodike. V Čechách majú srandovný večnezelený hit, keď sa pri interpretácii rebríčkov návštevnosti stále diskutuje kto si tentokrát započítal idos.cz do svojich čísiel. A či sa sluší započítavať principiálne iné služby? Tak mi napadlo, či sa sluší do návštevnosti spravodajských stránok počítať aj návštevnosť webových aplikácii ako je vybrali.sme.sk alebo napríklad poistenie.sme.sk? Rovnako zaujímavé by bolo diskutovať aj o sub-sub-sub-doméne pilnik.blog.sme.sk. Môj dočasne spiaci blog generuje cca 5-10 UV denne. Tak, tak, internet je prostredie malých čísiel nad veľkou základňou. Hneď druhým dychom dodávam, že v tomto (???.sme.sk) prípade naozaj nemám vyhranený názor, len mi tak napadlo, že by bolo zaujímavé si o tom podiskutovať.

Pod čiarou v úplne iných súvislostiach. Aj vy nevidíte v tom grafe návštevnosti aktualne.sk? A vidíte umiestnenie centrum.sk?