Správa kampaní v systéme eTarget – postrehy z admin rozhrania

Osobné skúsenosti, názory a postrehy. Článok berte tak, že ho píše človek, ktorý v pohode spravuje kampane v Adwords, v rovnakej pohode v Sklik-u. A tak som dostal od klienta prístup do eTarger, veď si poradím. Takže skúsenosť po pár dňoch.

Fakt som to nechcel takto verejne. Predsa len sú tu isté riziká, že budem za ignoranta. Ale dnes pretiekol môj pohár trpezlivosti dokonale. A možno sa ja, lebo vy niečo spolu naučíme. V článku nejde o to optimalizovať kampane. Ide o to, editovať kampane ergonomicky, pohodlne a rýchlo.

Takže základný pocit: Frustrácia. Všetko je inak. Všetko je vzdialené na stopäťdesiat klikov ďaleko. Rozhranie eTarget sa mi javí ako hračkársky nástroj. Zadajte 4 inzeráty po 5 kľúčových slov. A naklikajte si pozíciu (peniaze ktoré miniete za klik). A už sa v tom preboha nevŕtajte.

Neskloňuje to. Nie je možné zadať slovo v rôznych typoch zhody do jednej zostavy.

Nepamätá si to nastavenia zoradenia štatistík. Základná obrazovka pri viac ako 10 inzerátoch je neprehľadná. A inzerátov, tých treba hafo a hafo.

Hafo1: Nie je možné zacieliť kľúčové slovo na konkrétnu URL. Kto to písal o tom, že treba inzerát cieliť na správne miesto v štruktúre webu? Takže ak chcem cieliť každý produkt na svoju konkrétnu stránku mal by som postaviť stovky inzerátov?

Hafo2: Nie je možné niektoré inzeráty cieliť na Sme a niektoré na Pravdu. O takej pikoške ako odlíšiť diametrálne inú službu vybrali.sme.sk od ostatného Sme webu ani nehovoriac.

Hafo3: Nie je možné zadať pre jednu zostavu kľúčových slov viac inzerátov. Takže ak chcem testovať text inzerátu znamená to dve zostavy. Takže počet inzerátov mi rastie Geometrickým radom.

O dynamických odkazoch FAQ taktne mlčí. Ako aj o možnostiach zvýraznenia kľúčových slov v inzeráte.

Interné meranie konverzií neexistuje.

Nevidím priemernú pozíciu pre celú zostavu vedľa priemernej ceny za klik. Ani pre kľúčové slovo nevidím priemernú pozíciu na ktorej to bol zobrazený inzerát. Len cenové hranice ceny jednotlivých pozícii. Ak vidím hranice, nevidím zas moju priemernú cenu. Hranice platné dnes? Zajtra? Včera? Na akej pozícii boli vlastne zobrazené moje inzeráty?!

Neexistuje prehľad, kde jedným očkom uvidím v ktorej zostave mi zdraželi slová tak, že sa nezobrazujú či sú pre mňa neprijateľne nízko. Keď tam budem mať 50 inzerátov, to mám všetky preklikávať, či niekde nie som zbytočne pod úrovňou na ktorej chcem byť? Alebo či nepreplácam?

Neexistuje možnosť delegovať prístup. Neexistuje možnosť oddeliť v jednom účte kampane pre rôzne weby.

Ešte jeden detail z FAQ: „normalizované CRT“ – okrem FAQ sa nikde v účte tento pojem nepoužíva.

Určite sa mýlim. Určite mu krivdím. Všetci ho používajú, takže asi bude najlepší.

Mýlim sa? Napíšte jasné argumenty, že veci sú inak. Rád napíšem článok v ktorom budú vety: Minule som písal kravinu, lebo skutočnosť je takáto a takáto s odkazom na vašu argumentáciu, na FAQ.

Ozaj a ten pozáte? Klient má veľa otázok, tak mu napíšeme že všetko je vo FAQ. Klient na to: Ak vaše FAQ obsahujú odpovede na moje otázky prosím odkážte ma na ne. Chcem vám predsa dať zarobiť. Odpoveď: Odpoveď neobsahovala ani jeden link do FAQ ale konkrétne odpovede.

Zdieľať?

10 komentárov pri “Správa kampaní v systéme eTarget – postrehy z admin rozhrania

  1. Myslim, ze tieto „vlastnosti“ admina dobre poznaju. Skor by som sa pytal ci chystaju zmenu, alebo nie.

  2. Ano, eTarget je oproti AdWords neprehladny a nepouzitelny (v zmysle „pouzitelnost“) – zabudni na testovanie viacerych inzeratov a porovnavanie vykonnosti *v ramci* jednej skupiny. statistiky v poslednom case pribudli na styl AdWords reportov, ale stale je to nic. o nemoznostiach rovnakych slov pre viacere kampane ani nehovoriac.

    ad viac klientov – len ciastocne, musis poziadat o dobre utajeny agenturny pristup a ziskas jedno konto pre vsetkych.

    ps: spomenul by som este jednu velmi otravnu vec – „spamovanie“ mailami na zhruba tyzdennej baze.

  3. Poziadaj o agenturne konto, tak si budes moct priradit viac klientov a pridelovat pristup pre viacero ludi.

    Na vybrali.sme.sk su vseobecne odkazy, tie sa daju vypnut. Tusim ze sme.sk vseobecne nikde inde ani nema. Ja osobne vseobecne nepouzivam vobec, ale zalezi od produktu resp. sluzby.

    Konverzie sa merat daju napr. cez Analytics … vyhodou je, ze nemusim nijako spajat data z roznych PPC systemov.

  4. ano, s tym prenasanim platieb taktiez nesuhlasim – na druhej strane to poskytuje agenturu proviziu z kazdeho ankupu kreditu.

Komentáre sú uzavreté.