Srdečne vitajte medzi novými SEO spamermi – aktualizované

Nadpis som si požičal z článku z druhého brehu SEO. Z článku A Hearty Welcome to All the New Search Engine Spammers!

„Anyone who buys or sells links is now a search engine spammer – and I say “Welcome to the Club!”

…It’s a war. Google has cast you as the enemy. Make sure you are prepared.“

Asi som tam nemal odkazovať. Asi sa dostanem do bad neighbour (zlej spoločnosti) ;). To má vraj tiež zlý vplyv na umiestnenie vo vyhľadávačoch. Prečo ale to množné číslo. Na slovensku má momentálne Google podiel okolo 70%. Zapamätajme si toto číslo. Budeme ho potrebovať, keď budeme porovnávať o 3 mesiace, čo prichádzajúca aféra s týmto číslom urobí. Včera som si do nekomentovaných odkazov odložil článok s americkými číslami.

Nedávno som čítal peknú tabuľku, ktorá zobrazovala ako historicky prebieha hra medzi Google a websprávcami. Skúsim to nájsť. Bola to pekná zbierka ako vyhľadávač reagoval na stále nové a nové optimalizačné techniky. Isté je, že vyhľadávač je vždy o krok pozadu.

Keď som nad touto novou protiakciou Googlu uvažoval, napadla mi otázka: Kto je najmohutnejší predajca linkov? Odpoveď je: blogéri a obsahové weby všeobecne. Čím vládnu tieto weby? Verejnou mienkou. Medzi blogérmi je jedna obľúbená blogérska akcia. Volá sa to carnival. Na jednom mieste sa vyhlási téma a všetci, teda tým čo sa chcú pridať, na túto tému napíšu článok. Jednotlivé články carnivalu sú navzájom previazané odkazmi. Predstavme si carnival o tom, ako je napríklad Yahoo! lepší vyhľadávač ako Google. Bude o mesiac, alebo už o týždeň? Nedávno Google vyhlásil selektívny boj proti Google bombám. No carnival funguje inak.

Čo urobí Google s nabonzovanými stránkami? Pošle ich do sandboxu, do doplnkových výsledkov? Myslím, že nie, no odkazy z nich dostanú nižšiu váhu. Možno stratia schopnosť odovzdať svoj Page Rank ďalej. To bude mať dôsledok hlavne na iné stránky a na celkové zloženie prvej stránky vyhľadávania. Keďže tento zoznam bude veľmi vyhľadávač-špecifický, prvé stránky jednotlivých vyhľadávačov sa budú zásadne líšiť. Bude tá Googlovská kvalitnejšia?

Bude vôbec Google s týmito nabonzovanými stránkami nejako pracovať? Ja by som sa práce s nimi dosť vyhýbal. Bonzovanie vzniká na popud negatívnych emócii, frustrácie konkurentov. To nie sú dobré východiská pre kvalitný výsledok. Odborníci tvrdia, že ani nofollow nebolo nejako zásadne používané.

Dobrá správa je, že prvú stranu si znovu nebude také jednoduché kúpiť. Čím viac o fungovaní siete viem, tým som viac presvedčený o tom, že víťaz berie všetko. Myslím, že tieto dve vety si zásadne odporujú. Ktorá zvíťazí? Google by chcel, aby to bola prvá, skúsenosti z offline sveta hovoria, že druhá.

Pred nedávnom som na margo snahy Seznamu penalizovať stránky, ktoré ukradli obsah napísal:

Naopak, je super, že sa Yůhů ponúkol ako svedok pri dokazovaní výšky ušlého zisku a zase naopak, mám trochu hrôzu z toho, že súkromná firma s 70% podielom na trhu bude rozhodovať o tom, koho penalizovať za krádeže.

Toto je to isté. Súkromná firma bude/už teraz zásadne ovplyvňuje podnikanie iných súkromných firiem. Riadi celý sektor. Nespochybňujem právo súkromnej firmy robiť si zo svojim majetkom/indexom čo sa jej zapáči. To je právo každého vyhľadávača. S tým sa nedá nič urobiť. Teda dá. Vytvoriť si vlastný konkurenčný projekt, dosiahnuť vysoký podiel na trhu a tak dosiahnuť, že mi budú pravidlá vyhovovať. Lebo budem tvorca spravodlivosti.

Keď som sa včera zamýšľal nad monopolným postavením a možnostiach spoločnosti ustrážiť si monopolné firmy, ani ma len nenapadlo, že neprebehne ani 24 hodín a teoretická úvaha sa stane popisom skutočnosti.

Súvisiace:
(4M) – : Google sa chystá penalizovať predaj odkazov?
SEOmoz | Google Search Engine Ranking Factors – ostatná verzia toho, čo je pre umiestnenie vo vyhľadávačoch dobré. Asi sa bude čoskoro znovu prepisovať. A znovu a znovu…
Aktualizované: Archiv konference o SEO hľadajte subjekt „Burza placenych odkazu“. Zaujímavé názory. Prekvapilo ma, že až tak neskoro.