Sťažnosti.sme.sk ako nástroj cenovej vojny

Netajím sa svojím odmietavým postojom k projektu sťažnosti.sme.sk Hneď na začiatku kariéry tohoto projektu som písal, že firmy absurdne posilňujú vplyv tejto súkromnej stránky ochotou spolupracovať.  Na argument brutálnej sily v podobe uverejnenia sťažnosti Cenu zvýšili takmer na dvojnásobok, rozdiel v kvalite nevidím bolo treba čakať len pár mesiacov.

Znenie sťažnosti:

Rad by som upozornil na nasledovnu situaciu v Kadernictve Relax prevadzka na Zahradnickej ulici c.4.

Pri obycajnom panskom strihu som v tomto kadernictve platil v marci 2008 90,- Sk, avsak koncom maja 2008 to uz bolo 120,- Sk. Pri tom istom strihu dna 3. septembra 2008 ma poplatok za strihanie (jedna sa vzdy iba o zakladny strih) prekvapil svojou vyskou, ktora je 160.- Sk. Zdroj: Cenu zvýšili takmer na dvojnásobok, rozdiel v kvalite nevidím

Boli pravdepodobne len dve možnosti ako so sťažnosťou naložiť. Obe vedú k veľkému problému, ktorý o slove výzva ani len netuší že existuje.

Nezverejniť sťažnosť

No, jo, existujú teda nejaké interné kritériá súkromného subjektu, podľa ktorých sa kritika zákazníkov znesie verejne na jeden subjekt a iný bude neželanej publicity uchránený.  Áno, toto je môj obľúbený argument, prečo nepodporovať súkromné subjekty v hone na čarodejnice. Je skutočne len a len na tom súkromnom subjekte  ktorá čarodejnica je čarovnejšia.

Máme tu predsa policajtov, súdy a keď privriem obe oči tak aj SOI. Riešme ich schopnosti či neschopnosti vymôcť právo.  Ale nepodporujme rôzne domobrany, uličné výbory a hliadky rodičov proti alkoholizmu mladistvých.

Mať nejaké interné pravidlá neodporujúce zákonom je základný princíp spoločnosti v ktorej chceme žiť.

Zverejniť sťažnosť

Takže nabudúce bude rovnako zverejnená sťažnosť otcovho koňovho brata na ceny v konkurenčnom kníhkupectve cez ulicu. Naozaj nechcem vyzývať k akcii, ale bavil by som sa dobre.

Ako môže na takúto sťažnosť zareagovať osočený subjekt aby z toho vykorčuľoval bez straty hviezdičky? Nijako! Toto je grand plijé, ktoré nedokáže firma žiadnym spôsobom obhájiť. Mať nejaké interné pravidlá neodporujúce zákonom je základný princíp spoločnosti v ktorej chceme žiť.

Len podotýkam, že autorov otec koňa nemá, takže ak niekto neexistuje, nemôže ani sťažnosť na konkurenta posielať.

Ale predsa len mám jednu pozitívnu reakciu na adresu stránky staznosti.sme.sk. Ak teda pozitívom je, že niečo neexistuje. Nemajú tam kontextovú reklamu. Viete si predstaviť inzerát, pekne  cielený  na lokalitu, v pravom stĺpci? Neinvenčným napoviem:

Najlepšie ceny v meste
Bratislavské kaderníctvo pri MHD
Pánsky účes za  159 SKK
www.konkurencia.cezulicu

Hn, neviem, či oprava interných procesov v pár firmách, ktoré boli cieľom útoku sťažovateľa nestráca zmysel pri pohľade na sťažnosť na cenovú politiku nejakého súkromného kaderníctva.  Tento spor je hlavne o princípoch.

Súvisiace:
Hádka, ktorú nikto nemôže vyhrať

8 komentárov pri “Sťažnosti.sme.sk ako nástroj cenovej vojny

  1. Staznost je problematicka, do povodneho projektu Staznosti.sk by prijata nebola (kriteria tam boli pomerne jasne).

    Na druhej strane samotny projekt ma svoje opodstatnenie, kopa podobnych veci funguje aj v USA (mozno trosku rozdielnym sposobom, ale aj Staznosti.sme.sk dojdu postupne k trosku rozdielnemu formatu, stale je to len viac-menej testovacia prevadzka).

  2. No a samozrejme, mali sme tu vyhodu, ze sme mohli staznost odmietnut a s nikym o tom nedebatovat. Zodpovednost SME je trosku ina (ocakava sa objektivita), ale zas zdravy rozum hovori, ze ak sa niekto stazuje v trhovej ekonomike na zvysovanie cien, tak problem je u stazovatela, nie poskytovatela sluzby (kadernictvo).

    Len pre zaujimavost: tiez som tam bol pred par emsiacmi, tiez ma zarazila zvysena cena 160, viac tam nepojdem. Nie kvoli cene, ale kvoli atmosfere a servisu.

  3. Myslím, že tvoje komentáre ukazujú presne to čo mi na celom koncepte vadí: Aj keby mala firma pravdu, dodrbe ju dav pomstychtivých čitateľov. A Tomáš môže tvrdiť že podceňujem inteligenciu čitateľov sme.sk koľko chce.

    Napíšeš, že by tam tá sťažnosť pri pôvodných pravidlách nebola, napíšeš, že právo je na strane firmy, ale aj tak je posledná veta negatívna a pritiahla k firme pozornosť na úplne iné veci ako sa pôvodne sťažovalo.

    Už chýba len: Heleď, mámo, vo tom, O2, T-mobile, Orange, to se vo nich neco psalo na stížnostech. To tam radši ani nepůjdem….

  4. Staznosti v podstate iba na CENY by nemali byt rozpitvavane nakolko stazujuci nechape, ze ide o ceny dohodou – moze sa mu nepacit ale moze bez ujmy cenu odmietnut a sluzbu nevyuzit.

    Podla mojho nazoru teda ak uz „staznosti“, tak rozhodne nespocivajuce vyhradne v cene. To je skutocne malo.

  5. posledna veta je negativna, lebo je to fakt. poznam to kadernictvo dobre, je to taky pozostatok komunizmu, zariadenie z tych cias, strihacky tiez. chodil som tam iba minimalne – skor nutne, kedze to mam relativne blizko, ale spokojny som nikdy nebol. to je fakt.

    to, ze ta staznost je od veci je tiez fakt.

  6. staznost nech je podla vas akokolvek od veci, mohol obchodnik uchopit ovela sikovnejsie. ako podotkol dusoft – sme ma trochu inu poziciu, mnozstvo a specialne staznosti.sme.sk aj zlozenie citatelov, nie su tam len spotrebitelia, ale aj ludia s profesnym zaujmom.

    pohlad zakaznicky – Zo spotrebitelskeho uhla to moze byt informacia o tom, ze holic ignoruje otazku ocividne staleho a opakovane prichadzajuceho zakaznika a nestoji mu za fajku dymu. keby si dal namahu a odpovedal, mozno by sme sa dozvedeli ze zvysenie ceny vobec nesuvisi s eurom, a ak sa zakaznik stazuje na chybajucu pridanu hodnotu, mozno ju iba nevidi, inym slovom, byt na mieste toho obchodnika, napisem taku odpoved, az by zacali stromy kvitnut a zakaznika by od stastia nadnasalo. Nechcel? v pohode, jeho kapusta.

    pohlad konkurencny – ano, firmy podporuju fungovanie projektu, pretoze nikde tak skoro nenatrafia na tak dobre konkurencne spravodajstvo. ak ho chcu mat, kazdy sa musi obcas premoct. Maju z toho na oplatku vela informacii, zabavy a poucenia.

    pohlad reklamny – tu mozem pisat dva dni o tom, ako mozu firmy vyuzit tento projekt na svoje sikovne pr, staci trochu kreativy a rozumu, tento obchodnik prosto premrhal prilezitost vybudovat zakaznicku vazbu.

    Ja v zasade nemam problem ani s jednou zverejnenou staznostou, prave preto, ze ked si predstavim samu seba na mieste firmy, viem, ako by som ju otocila vo svoj prospech. To ze to firma nechce, alebo nevie, je druha vec. Ze ste si za tou staznostou neprecitali omracujucu reakciu, alebo sa firma inym sposobom nepokusila zabojovat o zakaznika nie je problem redakcie. Je to staznost na obchodnika, pre ktoreho obchod nie je vasnou a je to on, kto citatelovi nedoprial zazitok a potesenie z brilantneho vyriesenia. 🙂

  7. Pekne sa to číta. 😉 Až do okamihu, keď si predstavím nejakého imaginárneho holiča, ktorý je možno šikovný s hrebeňom a nožničkami, ale PR, marketing a media relations nepatria medzi jeho silné stránky. Už vidím, ako si teraz všetci remeselníci, živnostníci a malé firmy začínajú platiť školenia a PR agentúry. 😀

    Čo predmetná sťažnosť a súvisiace diskusie ukázali?
    – zákazník sa mohol verejne vyplakať. Nič iné nedosiahol, jeho právo zmeniť poskytovateľa služby bolo rovnaké pred i po podaní sťažnosti.
    – že majiteľ firmy nevie alebo nechce (vhodne) reagovať.
    – že staznosti.sme.sk to má na háku – citujem: „(to) nie je problem redakcie“

  8. to nie je o skoleni ani pr agenture, naopak, vykalkulovanych vyjadreni mame na staznostiach bez toho dost a ako zakaznik si cenim viac autenticku reakciu, z ktorej moze neskolenost byt citit, ak je tam zaroven citit aj zaujem o mna. ak firma nereaguje, to naozaj nie je problem redakcie, je to rozhodnutie firmy a sluzba ma zmysel aj keby zverejnovala len referencie bez reakcii. firmy reaguju, lebo si nedovolia niekedy vazne obvinenia nechat len tak. to je tiez ich rozhodnutie. zabudla som tu dodat podstatne, ale mala som pocit, ze som to dostatocne vysvetlila uz v diskusii tam – ani my tieto staznosti na cenu neplanujeme bezne akceptovat. dokonca som sa s pikim zhodla aj na tom (myslim), ze mozno pouzivame rozne nastroje, ale vysledok chceme rovnaky – aby taketo staznosti bezne nepribudali, lebo najlepsie zla staznost je taka, ktora do redakcie nepride a nie je jej treba venovat ziaden cas. lenze kym mi nesedite za chrbtom a nevidite do hrnca, je pochopitelne, ze vas to miestami irituje, lebo pre to zvolim nezvycajny sposob. ak ale pikiho irituju staznosti.sme.sk samotne, s tym zial nic neurobim, ja si naopak myslim ze pomohli mnohym a to aj mnohym firmam. a najviac su mozno uzitocne v tom, ze vela staznosti nevznikne prave preto, ze firmy uz vedia o existencii tohoto portalu..to je uz ale vysoka metafyzika

Komentáre sú uzavreté.