Trate železníc sú mimo reality dnešných dní

Ak chcete vidieť, čo to znamená “Gram použiteľnosti pre koná tonu oduševnelosti”, tak toto je presne ten príklad. Plán koľajovej dopravy na Letisko Václava Havla v Prahe je tu od roku 1996. Oduševnený plán.

Vlaky na pražské Letiště Václava Havla budou jezdit nejpozději v roce 2022. Počítá s tím Správa železniční dopravní cesty, která také plánuje, že v roce, kdy skončí současné programovací období Evropské unie, bude mít i zmodernizovanou většinu tratě z Prahy do Kladna. Z ní budou vlaky na letiště odbočovat. Pravděpodobně ale nebude v té době hotové vše. Pokud se nepodaří vše dokončit o rok později, bude muset dokončení stavby zaplatit stát.

Zdroj:  Největší české letiště bude čekat na vlaky ještě sedm let — Domácí — ČT24 — Česká televize.

Keď sa pozriete na mapu, viac ako 100 rokov vedú železničné koľaje 500 metrov od areálu letiska.

Koľko by stálo vybudovanie jednej výhybky a jedného 2-3 koľajového terminálu vrámci rekonštrukcie niektorej odbavovacej haly?

Už niekoľôkokrát som to spomínal a spomeniem to znovu: Osobná železničná doprava zaspala v medzivojnovom období 20. storočia. Mestá sa vývíjali, rástli. Budovali sa nové mestá, nové osídlenia neďaleko veľkých miest. Pozrite sa, kde leží železničná stanica vo vašom meste? Niekde na periférii, 2-3 kilometre za mestom, niekde v priemyselnej zóne.

Keď sa skupovali poľnohospodárske lány špekulantmi okolo Rovinky, od Bratislavy až po Šamorín, ani jeden zo špekulantov nemyslel na dlhodobú udržateľnosť svojich investívcií. Ani miestny starostovia nemysleli na svojich obyvateľov, súčasných či budúcich. A tak namiesto pohodlnej prímestskej mimoúrovňovej železnice stoja obyvatelia so svojimi SUV v zápche. Každé ráno, každé poobedie. Bola to jedinečná šanca… Bola? Stále by mohla byť.

Pod čiarou: Veľký podiel na tom, že víťazí oduševnenosť, má to, že sa potreba a spoločenská objednávka nestretáva so službami, ktoré poskytuje EU. Proste potrebujeme pravicovú EU. Potom by sa nestalo, že niekto čaká a čaká a prispôsobuje sa dotáciam EU. Proste by boli významne iné a aj tie by fungovali inak. Ale to je iný príbeh na iný článok. Ešte ale jedna odbočka: Viete ako vzniká pravicová EU? Že v členských štátoch volíme pravicové strany.

Zdieľať?