Údaje o internete v Nemecku, mediálna prestrelka a aj perla sa urodila

Za takú väčšiu šálku celulózy. Ako som bol spomenul včera, na tvorbu celulózových výluhov som začal používať podčiarkovaciu a poznámkovacia službu Diigo.com. Umožňuje mi priamo počas čítania webu si robiť poznámky k textu a následne to celé vyexportovať do blogu. Preto sa zľahka zvýši frekvencia celulózových výluhov.

Údaje o nemeckom internete prinieslo vo svojom článku SES Hamburg 2008 Ataxo. V duchu základného pravidla Skepsa predovšetkým pristupujte aj vy k týmto informáciám uverejneným na firemnom blogu firmy, ktorej predmetom podnikania sú internetové služby. Ataxo píše:

Pohled na německý trh byl představen poměrně podrobně (prezentoval Martin Sinner z Idealo Internet GmbH). Projít všechna čísla by vyžadovalo samostatný (a možná i nudný) článek, proto jen namátkou nejvýraznější trendy:

  •  významně roste používání videoportálů (+18%), přičemž jen YouTube meziročně vzrostl o 45%
  • používání Social Media vzrostlo o 58%
  • růst tzv. Frage Antwort Communities (např. Yahoo! Answers) zaznamenal růst 74%
  • různé regionální servery posílily o 43%
  • používání Google Maps o 125%

Kromě toho nešlo přeslechnout stesk nad nadvládou Googlu, který má na německém trhu 90%:

… podle průzkumů italští teenageři takřka vůbec neklikají na druhou stránku výsledků. Místo toho raději zadají nový dotaz podle hesla pokud mi Google nedal správné výsledky, asi jsem se špatně zeptal.

Osobný komentár k uvedeným číslam:

  1. Čísla sú zaujímavé tým, že v Nemecku sú s penetráciou internetového pripojenia o nejaký ten krôčik pred nami.
  2. Ukazuje sa, že v Nemecku sa rozširuje návštevnosť do šírky. Ľudia už nechodia len na značkové  webové lokality, ale zaujíma ich konečná informácia bez ohľadu, kto ju priniesol.
  3. Bude treba prejsť od písmeniek k obrázkom, najlepšie samohýbacím.
  4. Taliansky tínedžer je pre váš PPC rozpočet nebezpečný rovnako ako nafta pre vodojem. Ak čítate moje celulózové výluhy, tak to už ale dávno viete. Onehdá som linkoval článok o tom, že tínedžéri sú obľúbený klikači, ale absolútne nekonvertujúci.

Médiá sa obviňujú z podpásových  útokov

Prečo som uviedol v predchádzajúcom zalinkovaní to o tom skepticizme? Nuž, Mediálne.sk sa vyřádilo na investigatívnej žurnalistike a uverejnilo článok Prezentácia v správach TA3 sa dá zaplatiť

Cena za priateľstvo, teda zaradenie na biely zoznam, sa pohybuje rádovo v stotisícoch korún objednanej inzercie. Podľa jednej z firiem, ktorá o „priateľstve“ rokovala s riaditeľom Ľ. Belfim pred viac ako rokom, malo ísť o sumu štyristotisíc korún. Priateľstvo sa pritom dalo získať aj iným spôsobom ako len inzerciou. Príkladom má byť dohoda s istou technologickou firmou na vybavenie redakcie. No práve dohody, kde sa neplatilo hotovosťou, stáli na krehkých nohách. Vedenie televízie malo tendenciu ich nedodržiavať.

Reakcia nenechala na seba dlho čakať: Reakcia TA3 na nepravdivé medializované informácie

Televízia TA3 s veľkým rozhorčením zaznamenala viacero útokov zo strany niektorých „mienkotvorných“ médií ako je Sme a Trend, ku ktorým sa pridal aj neobjektívny a nedôveryhodný portál medialne.sk.

Dokonca aj padla výzva a ponuka od Perohryza:

Milý pane, prosím Vás o jedinú ukážku, kedy sa “na webe Sme.sk medzi hlavnym spravodajstvom uplne bezne vyskytuju zaplatene reklamne clanky.. neoznacene ako inzercia”. Ak ju dokážete poskytnúť, ponúkam nielen svoju funkciu, ale vám osobne aj svoj ročný plat.
Vy ale bohužiaľ taký príklad alebo nedajbože dôkaz nemáte, jednoducho si bohapusto vymýšľate, len aby sa nehovorilo o podstate tohoto textu – o situácii v TA3.

S ktorej strany by som to mal začať komentovať? O tom, že som vo svojej prednáške na Barcampe (obrázok č. 9) uviedol, že projekt 30plus so samozrejmosťou ráta s tým, že PR materiály sú súčasťou informačného mixu okolo nás a budú patriť do obsahu 30plus? Alebo o tom, že podnikanie JE založené na známostiach (Preto je, okrem iných dôvodov, absurdné ak podniká štát.)? Alebo o tom, že diskutovať o etike a o peniazoch sa dá len v dvoch rozdielnych časoch alebo rozdielnych priestoroch, že diskusia o etike a diskusia o zisku sú nesúmiestne a nesúčastné udalosti? Alebo o tom, že politika je len ďalšia forma marketingu pre vlastné firmy?  Všetky uvedené pohľady si vyžadujú samostatný článok a ak by bol záujem rozvediem ich, tie pohľady podrobnejšie.

Povoliť domény s diakritikou by sa možno aj dalo

Chvíľu som sa pohrával s nasledovnou úvahou pri čítaní textu Internet (možno) prestane byť prehľadný  Ak by sme  ale úplne, ale úplne uvoľnili možnosti tvorby doménových názvov, istá možnosť pre domény s diakritikou by tu bola. Problémom ale je, že aj v článku popisované uvoľnenie domén prvého rádu je navrhované systémom, ktorý vytvára nedostatok a teda nerovnoprávne prostredie.

Poplatky za domény prvej úrovne budú nastavené tak, aby po nich nesiahali jednotlivci ale organizácie. Každý záujemca bude musieť preukázať, že má potenciál pre technické prevádzkovanie domény

Takže moje NIE stále ostáva v platnosti.

Kandidátka na Perlu mesiaca.

“Myslím, že to, čo sa dialo v päťdesiatych rokoch, bol problém legislatívy. ” Zdroj: Dagmar Bollová: Za socializmu mohol cestovať každý. Kamkoľvek!

Povedala žena, ktorá vo volebnom období 2002 – 2006 bola poslankyňou parlamentu za Komunistickú stranu Slovenska, v roku 2006 pozorovateľkou OBSE na voľbách v Bielorusku. Opakujem, povedal človek, ktorý mal v popise práce tvoriť zákony tejto krajiny.

Celý ten Karolov rozhovor stojí za to. Je to vzorová ukážka toho, ako je jednoduché ignorovať fakty a prezentovať v úlohe faktov osobné názory. Ten rozhovor by mal vôjsť do učebníc. Len nie je jasné či psychiatrie alebo rétoriky.

Zdieľajte obsah s priateľmi:

2 komentáre pri “Údaje o internete v Nemecku, mediálna prestrelka a aj perla sa urodila

  1. Malá technická: link na rozhovor s Bollovou.
    Dtto včerajší článok o Google trendoch: Komentár od Dávida.

Komentáre sú uzavreté.