V roku 2013 dal zákazku firme, ktorá v roku 2010 podviedla vládu o čom vraj vedel

Keď nám premiér prinesie svoju činnosť priamo na tanieri:

***Ak Ján Figeľ neodstúpi z postu podpredsedu parlamentu sám, Smer-SD nevylučuje, že ho odvolá.***

Povedal to Robert Fico na tlačovej konferencii k reštrukturalizácii Váhostavu. Dôvodom má byť to, že podpísal podhodnotené zákazky na diaľnice. Kauza Váhostav bude mať trestnoprávnu dohru. Večer bude pre prípad mimoriadne zasadať vláda a predstaví riešenia. Chcú pomôcť veriteľom Váhostavu tak, že nezaťažia ostatných daňových poplatníkov.

Zdroj:  Spravodajstvo RTVS. (Facebook) ROK 2015

Ešte dáme jedne? Dáme, veď sú to len a len jeho slová o tom, čo vedel v roku 2010:

„Rozdiel je takmer 60 %. Takýto tlak vyvíjal vtedajší minister dopravy Ján Figeľ (KDH) na stavebné firmy, aby preukázal politicky, že počas našej prvej vlády boli tendre predražené,“ povedal premiér.

Fico dodal, že V TOM  ČASE Smer-SD ako opozičná strana upozorňovala na to, že to bude mať katastrofálne následky pre subdodávateľov.

„Ja som presvedčený, že v prípade manažmentu firiem, vrátane Váhostavu, ktoré podpisovali za vlády Ivety Radičovej zmluvy, mohli mať motív ísť do podvodu,“ doplnil Fico.

Zdroj: Fico: Vláda podporí vyšetrovanie reštrukturalizácie Váhostavu | Slovensko | ekonomika.sme.sk.

A ideme do finále:

Píše sa rok 2013:

Váhostav získal už tretiu zákazku v tomto roku

(13.11.2013; Hospodárske noviny; s. 4; Poracký Marek)

Je najúspešnejšou stavebnou firmou v tomto roku. Spoločnosť Váhostav, ktorej jedným z majiteľov je Juraj Široký, totiž získala tretiu veľkú cestnú zákazku v tomto roku. Uspel iba týždeň po tom, čo spoločne s OHL ŽS podpísal zmluvu na výstavbu ružomberskej diaľnice. Podľa zistení HN včera definitívne získal viac ako 10-kilometrový úsek rýchlostnej cesty R2 neďaleko Zvolena – Pstruša-Kriváň.

Cestu za 180 miliónov eur postaví spolu s Doprastavom a so Strabagom, ktorý je zároveň lídrom združenia. “Dnes (včera, pozn. HN) bola podpísaná zmluva,” potvrdila hovorkyňa spoločnosti Edita Novotná. Na jej výstavbu chce štát použiť eurofondy.

Zdroj:  :: dialnice.info :: Váhostav získal už tretiu zákazku v tomto roku.

Áno, stále sme v roku 2013:

Váhostav aktuálne stavia pre štát časť D1 medzi Jánovcami a Jablonovom a úsek D1 od Dubnej skaly po Turany.

Firmy, ktoré si na práce pod seba najíma, peniaze za svoju prácu nevideli aj od augusta.

„Niektorí pol roka, iní rok,“ hovorí šéf jedného zo subdodávateľov Váhostavu, ktorý si nepraje byť menovaný.

Údajne však Váhostav má finančný plán, ktorý ráta s ďalšou podporou od Juraja Širokého.

 

Firme by mohla pomôcť napríklad zákazka, ktorú dostala od štátu na výstavbu časti diaľnice číslo 3 medzi Svrčinovcom a Skalitým. Tú má stavať spolu s Doprastavom za necelých 330 miliónov eur.

Zdroj:  Váhostav neplatí dodávateľom, Široký hľadá riešenie | Slovensko | ekonomika.sme.sk.

Takže si to zhrňme:

  1. V roku 2010 Figeľ stál s pištoľou na spánku Váhostavu-SK a nútil ho, aby podliezol s cenou vo verejnom tendri, ktorý nikto nenapadol.
  2. Podľa dnešných slov  V TOM  ČASE Smer-SD ako opozičná strana upozorňovala.
  3. Strana Smer v roku 2012 vyhrala predčasné voľby a má v parlamnte pohodlnú väčšinu a jednofarebnú vládu.
  4. V roku 2013 je známe, že Váhostav-Sk neplatí
  5. Podmienky tendra v roku 2013 umožnili ďalej neplatiť subdodávateľom.
  6. V roku 2013 Váhostav-SK dostal ďalšie zákazky od štátu za milióny a milióny.
  7. V roku 2014 je známe, že firma Váhostav-SK vykázala zisk po zdanení a zaplatila štátu dane vo výške cca 32 tisíc eur. – po zaplatení všetkých faktúr.
  8. Reštrukturalizácia prebieha od roku 2014 pod verejným drobnohľadom.
  9. V roku 2015 Váhostav-SK stále neplatí svojim subdodávateľom.
  10. V roku 2015 je Váhostav-SK v reštrukturalizácii podľa aktuálne platných zákonov, z ktorých výplýva, že majiteľovi ostane všetko, banky dostanú všetko a subdodávatelia, ktorý od roku 2012 majú problém s platbami dostanú 15%.
  11. Zákon o reštrukturalizácii sa od roku 2012-2015 nezmenil.

Č.b.t.d.: Nemajú nič spoločné, nevedeli o situácii, neprideľovali nové zákazky na záchranu starých problémov.

Ja mám takú skromnú otázku, teda tri:

  1. Čo robila vláda od roku 2012 do roku 2015, keď tvrdia, že už v roku 2010 vedeli, že sú tie zákazky podhodnotené a v súlade s týmto ich presvedčením v rokoch 2012-13 sa subdodávatelia sťažujú, že im firma neplatí?
  2. Komu sa nevydarila záchrana v podobe ďalšej štátnej zákazky v roku 2013?
  3. Čo robil Daňový úrad, keď zistil, že firma Váhostav-Sk za rok 2013 zaplatila dane – je v zisku –  a súčasne sa verejne prepiera, ako neplatí dodávateľom?

Nech to preberám z jednej strany, z druhej strany, z tretej strany, no nech to skadám ako to skladám, šijací stroj my z toho nevychádza. Furtom len tanková veža. Ako tej babke, ktorú keď vo vyhniach posielali do dôchodku so slovami: Celý život tu montujete šijacie stroje, tak si vezmite nejaké súčiastky a doma si jeden poskladajte.

 Pod čiarou: Dňa 13.4. bola na úrade vlády odštartovaná propaganda v súvislosti s predvolebnou kampaňou. Čokoľvek od tej chvíle je čistá predvolebná kampaň.

Pod dvomi čiarami: Veľká časť textu vyšla v článku: Keď premiér povie, tak budeme vyšetrovať ziskovú firmu – neplatiča, ktorej dáva ďalšie zákazky? Budem ho opakovať pokiaľ sa budú opakovať táraniny.