Vicemiss je vždy krajšia ako víťazka

O výsledkoch Projektu roka ‘007, ktoré vyhlásilo sme.sk sa dá presne povedať to, čo vystihuje myšlienka v nadpise. A išiel by som ďalej. Zvíťazil reklamný katalóg. Áno, stránku zzz.sk zaraďujem jednoznačne do tejto kategórie. Do kategórie stránok, ktoré sú užitočné pre svojich majiteľov ako zdroj reklamného príjmu. Stránky, ktoré, ako hlavné odborné článoky na titulke, uverejnia neoznačenú Píár propagáciu platiaceho klienta (po prebehnutí očami, kliknite na meno autora a всë ясно).

Keď som onehdá uvažoval, kde je budúcnosť katalógov, nadhodil som, že to vidím v podobe špecializovaných katalógov typu zbozi.cz. Zzz.sk je presne takýmto katalógom. Len namiesto výberu z ponuky tovarov sa ponúkajú zdravotnícke služby. Základom je, aby sa všetká práca s katalogizáciou, pridávaním obsahu, presunula na stranu klientov.

Inak oceňujem zzz.sk ako skutočne užitočnú stránku. Profesionálne vedenú. Evidentne s jasným plánom budúceho rozvoja. Ak sa na ňu pozeráme prizmou, že ide o reklamný web. Dokonca sa odvážim povedať, že je to v istom mysle aj vzorom pre niektoré moje aktivity. Je to dobre rozbehnutá snehová guľa, ktorá, keď ju budú smerovať dobrým smerom, dokáže nabaliť hafo veľa užitočných informácii.

Je najlepším obchodným modelom na sieti príjem z reklamy? Vyhlásenie víťaza ukazuje, že áno.

Dá sa v štyroch ľuďoch vytvoriť odborný katalóg, kde hlavným cieľom je užitočnosť obsahu pre návštevníka s rozsahom 2086 ambulancií, 200 nemocníc, 95 veterinárov, 218 pohotovostí (všetky), 88 ADOSov a 358 lekární? Odpoveď na túto otázku je vysvetlením, prečo považujem zzz.sk za kvalitný reklamný katalóg zdravotníckych služieb.

Slovenský internet je plný zdochnutých psov a mŕtvych koní. Projekt roka ‘007 ukázal, že sa tvorcovia nového obsahu môžu vypracovať len do úlohy vicemiss. Na to, aby ste sa stali víťazom je treba, aby ste na dáta poskytli lepší a krajší pohľad. A potom je úplne jedno, či ide o starý alebo nový alebo prevarený alebo PíáR obsah ako vystrihnutý z učebnice marketingu. Ako napísal na začiatku článku Tomáš:

Za normálnych okolností by nemal existovať na webe priestor pre súkromnú firmu, ktorá takúto službu ponúka. Lekárom by stránky ponúkli s úplnou samozrejmosťou nemocnice, databázu by zverejnili poisťovne alebo ministerstvo. Informatizácia zdravotníctva je jednou z priorít Európskej únie a Brusel je do tejto oblasti ochotný smerovať miliardy.

Sme.sk mi svojim výberom potvrdilo, že model zzz.sk je budúcnosťou a východiskom pre rozvoj Slovenského internetu. Druhou alternatívou je jazyková pobočka nejakého cudzojazyčného webu. Nič viac.

Som zvedavý, aký projekt si sme.sk vybrala na kúpu a ďalší rozvoj pod svojimi krídlami.

Zdieľajte obsah s priateľmi:

1 komentár pri “Vicemiss je vždy krajšia ako víťazka

  1. Spätné upozornenie: Od zrodu po hrob slovenských internetových služieb - tažká úvaha : M+M+M+M (4M)

Komentáre sú uzavreté.