Vynadajte automatu na linke starostlivosti o zákazníka

Veď to poznáte: Ak chcete ísť rovno, stlačte jednotku, ak krivo, tak dvojku. V ostatnom čase na mňa hlasový automat pôsobí ako červené súkno na býka. Len vynadať a vynadať.

Keď som sa ani na 4. pokus netrafil do správnej postupnosti na jednej linke starostlivosti o zákazníka (to je absurdný názov, keď chcete zistiť, že porucha nie je v mojom prijímači, ale inú nemajú), tak mi napadla podnetná myšlienka:

Akonáhle ma spoja, vynadám im, že majú debilný automat a vzápätí, takto odreagovaný, prednesiem svoju požiadavku.

A aj som to zrealizoval. Veď to poznáte, hovory budú nahrávané v záujme zlepšenia kvality poskytovaných služieb. Takže nie je pravda argument, že aj tak si to zlízla chudera telefonistka. Telefonát je zväčša na účet volaného, takže to aj tak nikoho nič nestojí. A aspoň si uvoľníte nahromadený adrenalín. Ja som sa teda uvoľnil statočne. Beriem to ako odkaz zodpovedným za kontinuálne zlepšovanie ich služieb.

Sú tu isté úskalia, na ktoré chcem upozorniť:

  1. Mne sa stalo, že sa telefonistka snažila najprv vysvetliť prečo ten automat funguje ako funguje. Normálne jej skočte do reči a zopakujte skutočný problém, ktorý má riešiť. Pochopí a zameria sa už len naň.
  2. Vaše vyjadrenie na margo automatu by malo byť dostatočne hlasité, aby si to niekto, keď niekedy raz bude prezerať staré záznamy, skutočne všimol. Preto je potrebné, aby ste svoj hovor realizovali v izolácii od okolitého sveta.

Veď sa pridajte, budú mať aspoň možnosť pouvažovať, ako sa skutočne starať o zákazníka. A je naozaj jedno, kto ten automat prevádzkuje. Namietate, že to v skutočnosti nikto neprezerá? No, nech sa len niekto vyjadrí a tým priamo prizná, že je to celé len hra a ide primárne o špehovanie vlastných zamestnancov.

Zatiaľ som sa stretol len a len s jedným automatom, ktorý robil ako tak to čo mal, teda na prvý pokus prehodil výhybku tam kam bolo treba a vzápätí ma informoval, ako ubúdajú ľudia v rade predo mnou. Bolo to na hotline môjho amerického hostingu hostmonster.com

Áno, článok ste pochopil správne, automaty nemám rád. Áno, použitie automatu v prípade, že aspoň jedno ukončenie musí viesť k živému človeku je chybné.

Zdieľať?

3 komentáre pri “Vynadajte automatu na linke starostlivosti o zákazníka

  1. Včera ma dostala situácia, keď mi ten automat iniciatívne zavolal sám. :-) Okolo mňa práve správny frmol, klienti a tak – a do toho zvoní telefón, z ktorého sa ozve niečo takého: “Dobrý deň, tu je automatická kontrola spokojnosti zákazníkov spoločnosti xxxx…” A potom už pokračovalo to štandardné – ak chcete ísť rovno, stlačte jednotku, ak krivo, tak dvojku… 😉 No potrebujem ja toto? :-) Ak si fakt budem chcieť pokecať s botom, tak to urobím v čase, keď ja budem chcieť. Nenechám sa obmedzovať číslovkámi z prvého týždňa povinnej školskej dochádzky. A aj toho virtuálneho spoločníka si budem lepšie vyberať… 😉

  2. Tak môžte byť radi, obaja, že to aspoň máte v slovenčine/češtine. Ja keď tuná (UK) niekam volám, tak si obsolvujem tú automatovú tortúru (vždy!!!) a potom ma to v rámci šetrenia nákladov na pracovné sily prepojí kamsi na off-site support centrum do Dilí. A mne je tých ľudí tam tak ľúto že ja im ani vynadať neviem, však oni podľa mňa ani nevedia pre koho pracujú, len majú na pepieri napísané čo majú odpovedať na otázky…

Komentáre sú uzavreté.