Výsledky súťaže o najlepší plugin pre WordPress

Jeden z mnohých dôvodov môjho nedávneho prechodu na nový CMS systém, teda na WordPress, je široká vývojárska komunita. Ako som bol býval bol napísal a zalinkoval: Tisíce programátorov pracujú pre mňa. A zadarmo. Tím sa nemôže popýšiť ktokoľvek. Zdá sa, že tento model sa páči viacerým. Ale o tom až na konci článku. Najprv na sa mrknime na to čo bolo.

Toť nedávno bola vyhlásená súťaž o najlepší plugin pre WordPress a včera (26.8.2007) boli vyhlásené výsledky.

Na prvom mieste sa umiestnil plugin OneClick od Anirudh Sanjeev. Je to kombinácia pluginu pre Wordporess a rozšírenia (extenzie) pre Firefox Extension, ktoré umožňujú jednoduché inštalácie pluginov a tém. Nuž, proti gustu… Inštalácia pluginov pre WordPress je jednoduchá sama o sebe, o témach ani nehovoriac, takže o užitočnosti je mi ťažko hovoriť. Akokoľvek, výherca dostáva a Basic Dedicated Server for 6 months (Valued at $1,059) from Hostgator, $600 in cash and an 8 GB iPod Nano (or cash equivalent) from Imthiaz.

Na druhom mieste sa umiestnil, podľa mňa nemenej neužitočný, MyDashboard plugin. Rozšírenie titulky administračného rozhrania. Neviem, či toto je práve to miesto, kam patria rôzne blbinky, RSS čítačky a tak podobne. Akokoľvek, výherca Barry dostáva a Swamp Hosting Plan for 1 year (Valued at $194.40) from Hostgator, an autographed copy of Lorelle’s new book, Blogging Tips and $300 in cash.

Tretie miesto obsadil Keith Dsouza s pluginom WordPress Automatic Upgrad. Hm, Hm, Hm. Myslím, že časy, kedy sa webové aplikácie budú inštalovať a aktualizovať rovnako pohodlne ako desktopové aplikácie je ešte dosť ďaleko. Ako poučenému človeku, ktorý už nainštaloval niekoľko (možno aj 20) inštalácii webových aplikácii sa mi zdá, že toto je funkcia, na ktorú sa musí myslieť od základu celej aplikácie. A nejaký dodatočný plugin to nevytrhne. Akokoľvek Keith vyhral a Baby Hosting Plan for 1 year (Valued at $134.40) from Hostgator, a copy of Translator Pro 5.0 and $200 in cash.

A konečne sa dostávame k pluginu, ktorý je zásadným spôsobom užitočný a z vašej inštalácie WordPressu urobí inteligentnú stránku, je plugin Who Sees Ads od Ozh. Získal špeciálnu Consolation Price. Vďaka tomuto pluginu dokážete inteligentne servírovať reklamu svojim návštevníkom. Jeden príklad za všetky: Dá sa nastaviť, že Adsense (alebo akákoľvek iná) reklama sa začne v texte článku zobrazovať až 7 (alebo iné číslo) dní po uverejnení článku. Stáli čitatelia vášho blogu tak nie sú otravovaný reklamou, pretože si článok prečítajú akonáhle sa im objaví v RSS čítačke, teda hneď maximálne za pár dní od vyjdenia. Kým dlhý chvost z vyhľadávačov dostane napálenú dávku reklamy medzi oči naplno. Nastavení je tam niekoľko. Plugin som chvíľu testoval. Funguje fajn.

Ako vidíte, z užitočnosťou sa ich výsledky nestretli, ba povedal by som, že ani len si nezamávali.

A teraz k tým ďalší, ktorím sa páči model, pri ktorom sa dá využívať práca iných.

Tomáš Bella sa v sme.sk činí ako dávno nikto nie. Fakt klobúk dolu, že sa mu darí zavádzať progresívne veci na web sme.sk Veľmi, veľmi chválim implementáciu API máp od Googlu zo strany sme.sk. Je to presne to čo som si predstavoval, keď som si dával toto API k sebe na web. A stále sa sám seba pýtam: Prečo to nemá kde-kto? Veď je to tak jednoduché na implementáciu. Google to poskytuje zadarmo! Geograficky lokalizované dáta má skoro každý. Existuje hotový plugin pre WordPress a iné CMS. A implementácie skoro žiadne. Práve preto obdivujem to, že sa mu to darí.

Prečo sem pletiem sme.sk? Nuž, Vyzerá to tak, že naimplementovali, čo bolo v dosahu už vymyslené a začínajú sa obzerať po veciach, ktoré sa práve vymýšľajú. Preto vyhlásili svoju súťaž. Uzávierka prihlášok je 30.9.2007. Súčasťou hlavnej ceny je totiž práve možnosť akvizície, implementáce najlepšieho projektu pod krídlami sme.sk. A po skúsenostiach z vybrali.sme.sk je to veru cena pekná. Na jednej strane to síce zabrzdí vývoj vášho miláčika, na druhej strane vám sme.sk daruje život v podobe všeobecného rozšírenia medzi užívateľmi. Tak hor sa do súťaženia, ak vám to za to stojí. Dúfam, že bude mať Tomáš väčšie šťastie pri výbere laureátov ako horespomínaná súťaž o najlepší plugin pre WordPress.

4 komentáre pri “Výsledky súťaže o najlepší plugin pre WordPress

  1. Škoda, že sa tam neumiestnilo aj Postreach. Mimo fajn nápadu oceňujem aj to, že na druhej strane „pluginu“ niekto sedí a venuje sa užívateľovi – možno čoskoro objasním na blogu 🙂

Komentáre sú uzavreté.