Žiarovkové a igelitkové marketingové prístupy

Žiarovky si postupne zakážeme bez ekvivalentnej náhrady, igelitky si stále môžeme kúpiť. Je to vždy o prístupe a spôsobe riešenia.

Šetřit na igelitkách donutila obchodníky až krize, která jim ukusuje maloobchodní tržby. Tašky zkrátka patří mezi náklady, které se dají seškrtat velmi rychle a jednoduše. Jejich nákup totiž velký řetězec typu Albert nebo Tesco přijde na několik desítek haléřů za kus. Spotřebují jich přes sto milionů ročně, a pokud je zpoplatní, ušetří si až desítky milionů korun.

Igelitky zdarma pomalu končí, nabízí je jen Tesco a Globus – iDNES.cz

V ostatnom čase som si zvykol voziť na nákup v aute skladaciu prepravku. Nie sám od seba. Prosto som sa zamyslel či by mi ten kus igelitu za tú korunu stál a vyskúšal som to raz či dvakrát s prepravkou. Aby som v momente, keď budem stáť pred rozhodnutím, mohol toto urobiť na základe subjektívnych faktov. Pritom nakupujem pravidelne práve v v tých, ktoré igelitky stále dávajú zadarmo.

O žiarovkách som písal minule, ale ešte čosi málo dodám. Dnes som pri šoférovaní skoro poslal auto do priekopy. To hovado, čo hovorilo na Slovenskom rozhlase o tom, že “všetky žiarovky sa od septembra 2009 sťahujú z trhu” a že za ne “existuje cenovo prijateľná a plnohodnotná náhrada” a že “je jednoduché vybrať si správny zdroj svetla” by mali postaviť na tri hodiny pod neónku s pokazeným štartérom. To nie,  že čo veta to marketingová perla. To bolo, čo slovo, to klamstvo.

A 1+1 perla na záver: V regále s ekologickými a úspornými nesmerovými svetelnými zdrojmi pre domácnosť čiže EaÚNSZpD som objavil EaÚNSZpD zaradené v energetickej triede “D” pekne pomiešané medzi “úsporkami”. Ani jeden z EaÚNSZpD, od 3 výrobcov čo tam boli, nemala na obale informáciu o svetelnom toku (lúmeny). Obyčajné žiarovky sú v tirede C a označenie lúmenov písmom väčším ako wattov je povinné až od septembra 2010. Zdá sa mi to, že technické riešenia pre EaÚNSZpD ponúkané dnes sú akosi neschopné so cťou obstáť v priamej konkurencii so 130 ročkou žiarovkou a výrobcovia to odrbávajú ako sa len dá?

Igelitka za českú korunu a skladacia prepravka za 60 Kč sú na tom v súperení oveľa lepšie.  Máme totiž stále možnosť voľby.

Zdieľať?

1 komentár pri “Žiarovkové a igelitkové marketingové prístupy

  1. mne stale nikto nevysvetlil, kde zozeniem stmievacie ziarivky. minule som si urobil exkurziu v baumaxe a nenasiel ani jednu.

    …teda jednu som predsa nasiel, ale sklo mala cervene. takze ze by som si urobil red light room?

Komentáre sú uzavreté.