WordPress je predsa CMS, veď to nie je žiadna novinka, poviete si. To je pravda, tentokrát sa pozrieme na trochu znásilnený WordPress.
Klasika je, že cieľom inštalácie WordPress-u je prevádzkovať weblog, webzin (poznáte 3 rozdiely?), pravidelne aktualizovanú stránku prinášajúcu nové a nové články. Články v časovej osi. Tak na toto je WordPress pripravený implicitne. Ale ostatné novinky uľahčujú aj použitie Wordpresu na správu statických stránok. Jednoducho uprednostníte stránky pre článkami.
Článok WordPress as a CMS – Content Management System popisuje čo budete potrebovať (5 vajec, olej, soľ, papriku sladkú papriku.. jááj to je iný recept), ako si inštaláciu nastaviť, ktoré prepínače ako a kam posunúť a hlavne zbierku odkazov na texty, ktoré sa problematike WordPress ako CMS tiež venujú. Čisto pluginom pre CMS-kové ohnutie WordPressu sa venuje článok Five WordPress „CMS Enabling“ Plugins. Napríklad jedným z uvádzaných piatich pluginov je aj Role Manager, ktorý umožňuje jednotlivým užívateľom definovať ich práva k rôznym funkciám WordPressu. Toto je tá posledná kvapka, ktorá z Worpressu pre jedného muža dokáže urobiť reálne CMS pre nasadenie v malej organizácii. Priznám sa, prekvapilo ma, že toto WordPress nevie v základnej inštalácii. Je tam len nejaká paródia na užívateľské profily.
Ako je vidieť, z množstva odkazovaných článkov v odkazovaných článkoch, takéto využitie pre WordPress našlo mnoho ľudí. Keď som zbieral odvahu na zmenu CMS na tomto blogu, v jedných komentároch na Marigoldovi sa ktosi, kdesi vyjadril, že malé a stredné projekty už robí skoro výhradne v CMS WordPress.
minule som niekde videl e-shop realizovany vo wordpresse:) a vyzeralo to super. Chlapik pouzival tagy namiesto kategorii, takze produkty vedel umiestnit do roznych kategorii ako: vyrobca, pre muzov,pre zeny, do cenovych kategorii (od-do), ci je to outdoor, vodotestne atd. a takto sa dali velmi elegantne filtrovat produkty.
Je dokonca aj navod ako spojit WordPress so ZenCart-om.