Atlas.cz a Centrum.cz sú napredaj – malé súvislosti

Dva odkazy ako východiská mojich úvah:

Tento veľký biznis sa asi riadi nejakými inými zákonmi a prírodné to nebudú. Veď len pozrime na nedávne zaujímavé transakcie:

  • Kdesi, ktosi kúpil menšinový balík Seznamu, ktorý ho neoprávňuje absolútne k ničomu. Teda ani k možnosti nechať si vyplatiť dividendy.
  • Warner Bross kúpilo AOL aby po čase bolo AOL v logu Warnera zobrazené pidi písmom a svoj obsah nechal Warner zobrazovať na youtube.com.
  • eBay kúpilo Skype, aby mohli vykázať vďaka zaplatenej cene stratu a oznámiť, že vlastne nevedia, ako ten Skype monetarizovať.

Keď som včera v aute počul, že Centrum a Atlas sú na predaj a naznačili cenové očakávania, tak som si hovoril, že súčasní majitelia sú optimisti. Keď som počúval ďalej a do uší sa mi dostala informácia, že dokonca sú existujúci kupci a že by eventuálne jeden kupec chcel kúpiť oba naraz, tak som sa začal tešiť.

Totiž, keď sa pozriem do svojich štatistík, ale hlavne do štatistík podielu na trhu vyhľadávania, tak mi vychádza, že by som na reklamu na Atlase a Centre nedal ani korunu. Ani halier a kľudne ich prenechám konkurencii. Keby ale Centrum a Atlas začal šliapať na päty Seznamu vo free službách, ktoré teraz Seznam začína speňažovať, ušetril by som na výdavkoch na Sezname. A ak sa revitalizácia nepodarí (na čo by som si kľudne aj vsadil), tak sa aspoň v najbližšom roku či dvoch pobavím.

Osobne nevidím žiaden dôvod, prečo by som mal používať vyhľadávanie na Atlase a Centre? Vy áno? Tak s kým sa môžem staviť, že ak sa zrealizuje predaj, tak v máji roku 2009 nebude po Atlase a Centre akožto vyhľadávačoch ani len pamiatky?

Tak mi napadlo, zaujímalo by ma, prečo vôbec používa niekto nejaké obskurné vyhľadávače? Čo sú to zač, tí ľudia, ktorých vidím v štatistikách prístupu na konci zoznamu prístupov z vyhľadávačov? Viete, ide o to, že tieto obskurné vyhľadávače majú vysokú hodnotu stratenej príležitosti. V zmysle: ak by som sa s nimi zaoberal, tak je to pre mňa drahá a neefektívna práca. Ale tak sekundu je mi ľúto, že ich nedokážem osloviť. Asi sekundu.

1 komentár pri “Atlas.cz a Centrum.cz sú napredaj – malé súvislosti

  1. …prečo vôbec používa niekto nejaké obskurné vyhľadávače?

    Pretože majú vyhľadávacie okienko hneď vedľa emailu, väčšinou sú to užívatelia iných služieb a vyhľadávanie použijú, pretože to majú „blízko“. Stavím sa ale, že potom, čo prd nájdu, aj tak využijú lepší vyhľadávač.

    Inak dík za info, nejak som to celé zmeškal… som zvedavý na vývoj.

Komentáre sú uzavreté.