Kde vidím budúcnosť slovenského internetu?

Poobede idem na jedno predvianočné stretnutie do offline sveta. Tak sa trochu pripravím a nalistujem pár informácii, ktoré sa týkajú podnikania na sieti v oblasti elektronického obchodu. Zásielkového obchodu, slovom darčeky pred Vianocami objednané cez internet. Podobnosť s mnou kritizovaným vystúpením neprofesionálov v odbore nie je náhodná. Možno tento článok môžete brať ako konštruktívny príspevok do problematiky biznisu na sieti.

Nadhodíme najprv pár citátov zo siete týchto predvianočných dní. Začnem, ako inak s Googlom:

„Google tak využíva rastúce množstvo hotovosti, celosvetovú známosť svojej značky, ako aj rozrastajúcu sa trhovú kapitalizáciu na rozvoj alternatívnej energie.“ Zdroj: Google chce vstúpiť na trh s elektrickou energiou

To zásadné pre dnešný článok je tá narážka na rastúce množstvo hotovosti. Súvis? Sledujte ďalší citát:

Predbežné výsledky potvrdzujú pondelňajšie zintenzívnenie online predaja, konečné výsledky však budú známe až ku koncu tohto týždňa. Zvýšenie počtu transakcií o 22 % a nárast tržieb o 48 % oproti minulému roku potvrdzujú výnimočnosť kybernetického pondelka. Tieto výsledky zverejnila spoločnosť OrderMotion, ktorá v pondelok sledovala internetovú predajnosť 1 100 malých a stredných online obchodov.

Podľa prieskumu asociácie online predajcov Shop.org plánovalo v pondelok nakupovať cez internet až 72 miliónov Američanov. Analytická firma comScore odhaduje, že z celkových predvianočných online tržieb vo výške 29,5 miliárd USD sa približne 700 miliónov realizovalo práve počas kybernetického pondelka. Zdroj: Američania zvýšili nákupy počas kybernetického pondelka o 54 %

Takže tie súvislosti: Ak mám maržu, môžem časť z tej marže preinvestovať v PPC systéme, aby som zvýšil obrat. Ak to s PPC viem, zvýšim aj zisk pre seba. Akokoľvek, ale hlavne bez ohľadu na to, ako kvalitne to PPC vyzerá, nárast kybernetického pondelka umožní Googlu stavať elektrárne. Chápem, pri riešení tejto rovnice som preskočil niekoľko krokov, ale verím, že moji čitatelia sú inteligentný a zvládnu sledovať postup riešenia.

Problogger upozorňuje na to, že ak k affilovému linku na amazon.com drbnete rovno tlačidlo Kupuj hneď! tak sa vaše affil príjmy zvýšia o 50-100%. Rovnako aj poskytovateľovi toho affil programu. Ale ako zdôvodňuje Cayman vo svojom komentári niekde inde, platí to len a len pre anglický web. Skúste uvažovať prečo. Odpoveď je na konci článku.

K Profesionalizmu sa vyjadril Bystro vo svojom komentári u mňa. Z jeho kontextu by som vytrhol prvú a poslednú vetu:

“Profesionalita” suvisi s tym, kolko penazi prudi na slovenskom internetovom trhu.

Slovenskemu internetu nemozno predpovedat nic ine, iba VELMI VELMI svetlu buducnost.

Mimochodom, zdalo sa mi, že som sa už s Irisoftom kdesi profesionálne stretol. Tak som klikol na odkaz pod jeho menom v komentári a veci sa hneď vyjasnili. Jednak som si ho zaradil vrámci spravovaných projektov do sekcie „objednávkový modul“ a druhak som si ho zaradil medzi tých, ktorí tiež chápu ako je to s tou pointou tohoto článku. Uvidíme, či blogovanie prinesie ďalšie pozitíva. Ale to som odbočil, hupky späť k meritu článku, magnifikus (túto narážku sa naozaj nesnažte pochopiť).

Blog Read/Write web upozornil na existenciu Afrigatora. Zdá sa, že aj Afrika má svoje webové špecifické služby. A zdá sa, že aj v Afrike je dostatočné množstvo užívateľov internetu a tvorcov obsahu. Majú to predsa len jednoduchšie, angličtina je v Afrike asi udomácnenejšia ako v Európe.

Naznačíme ešte jednu súvislosť: Murphy hovorí, že budúcnosť je veľmi pesimistická, pretože súčet inteligencie na planéte je konštanta. Na vysvetlenie, z čoho usudzuje, že je to pesimistické zistenie, dodáva, že počet obyvateľov stále stúpa. V oblasti internetu je Bystro optimista. Aj ja som optimista. Všetci môžeme byť optimisti. Ak používame pohľad na globálne trendy.

Keď príde na diskusiu o obavách zo spľasnutia bubliny a či nás to znovu nečaká, myslí, že tentokrát je iná jedna zásadná skutočnosť. (Nemôžete odo mňa chcieť, aby som vám to po toľkom naznačovaní vybalil na plnú klávesnicu.)

A pomaly sa približuje vyvrcholenia a pointa. No najprv odbočka do mojej odbornej oblasti, takzvaný moment posledného napätia. Predsa len, tento článok je aj prípravou na to poobedňajšie stretnutie. Slovenský lekárnický hlavúni hovoria, že pre internetové lekárne nie je spoločenská objednávka.

Kedysi som sa chvástavo vyjadril, že poznám liek na rozvoj slovenského internetu. Áno. Poznám ho a ako správny lekárnik vám ho poskytnem aj bez receptu a s expedičným maximom. Prichádza pointa všetkých horeuvedených citátov a súvislostí:

Potenciál a budúcnosť slovenského internetu je v úlohe pobočky.

3 komentáre pri “Kde vidím budúcnosť slovenského internetu?

  1. S prvymi dvoma odstavcami suhlasim. Reakcia k poslednemu odstavcu> To zase zalezi na obchodnom modeli daneho produktu 🙂 Tato problematika nie je taka jednoducha, aby sa dala napisat do par odstavcov. Samozrejme, ze ak sa rozhodnes postavit svoj produkt na nefungujucom obchodnom modeli, tak neuzivis rodinu. Ved pozri kolko Web 2.0 startupov krachuje teraz v Amerike, ale kolko ich je zaroven aj uspesnych. V tom je ten vtip, namiesat spravny kokteil dobreho napadu, dobrej realizacie, dobreho marketingu, dobreho menezmentu a pichnut sa do spravnej diery na trhu. A je velmi vela slovenskych firiem, ktore su uspesne aj na tom nasom „malom“ trhu. Len preto, ze tie trhy nie su medializovane, neznamena ze neexistuju alebo dokonca ze nedokazu uzivit rodinu 🙂 Typicky napriklad B2B nie je medializovany skoro vobec a podla mna je objemom vacsi nez B2C.

Komentáre sú uzavreté.