Keď to vy spravíte, budeme my hviezdy

Rozhodne celé zle, ak sa chce Zuno CZ volať nízkonákladová banka. Vyrukovali s fintou jej matky, Raiffeisenbak a požadujú minimálne 200 000 Kč na účte alebo 5000 Kč v platbách kartou, aby vám za vedenie účtu nič nenaúčtovali. Jedným slovom, aby sa stali pre klienta nízkonákladovými.

Totiž, tých 5000 Kč je veľký náklad pre mňa a o tom nezmysle s 200 000 Kč ani nehovoriac. Ani nie tak v tom, či toľko zaplatím (stačí natankovať a živiť deti, že), ale v tom, že banka niečo chce od svojho klienta. Prečo by som ja niečo musel, aby oni mali nálepku nízkonákladový?

Kde sme to dospeli, že poskytovatelia služieb niečo vyžadujú od svojich zákazníkov pre ich vlastné dobro?

Viete, stále som presvedčený, že zákazník nič nemusí, že zákazník má vždy pravdu a že obchodník má urobiť všetko pre to, aby sa zákazník naveľa-naveľa rozhodol dať obchodníkovi svoje peniaze. MArketingové procesy v ostatnom čase sú veľkým nárazom ideálov do reality.

Zákazník nikdy nič nemusel a potom prišlo 21. storočie.

Ale niečo tuším. Krížové financovanie je tak veľmi obľúbené. Možno preto, že celková inteligencia na planéte je konštanta a počet obyvateľov stále stúpa. A málokto si uvedomuje cenu svojho času vyhradeného na svoj život. A na to, akú hodnotu má naša vlastnosť byť slobodne mysliacim a nezávislou osobnosťou, už hádam všetci zabudli.