Koniec seriálu po prvej časti

Často sa zabúda, že seriály na webe by mali byť prelinkované nielen od konca k začiatku, ale aj od začiatku po koniec. Prečo? Pretože návštevníci chodia na web okienkom od záchoda.

Klasický príklad

Autor spracuje veľkú tému. Aby dostal viac zaplatené, aby vytvoril zdanie, že na stránkach sa stále niečo deje, rozdelí článok na niekoľko častí a vyrobí tak seriál. Keď vydá prvý diel, do poslednej vety napíše: O týždeň budeme pokračovať konkrétnymi príkladmi. Takto ukončí aj druhý diel a pridá odkaz na diel predchádajúci. Na konci tredieho dielu pridá odkaz na prvé dve časti. A takto to pokarčuje až k 10. dielu seriálu, kde samozrejme zrekapituluje predchádzajúce diely.
To je všetko fajn. V čase vydávania seriálu sa samozrejme ťažko odkazuje do budúcnosti. Ale informácie na webe majú akosi dlhšiu životnosť. Po dvoch dňoch príde na stránky vyhľadávací robot a stránky zaindexuje. Po mesiaci užívateľ zadá do vyhľadávača kľúčové slová, vyhľadávač ponúkne výsledky a na prvom mieste sa objaví odkaz na prvý diel seriálu. Užívateľ dočíta až do konca a… A kliknúť nie je kam. V lepšom prípade sú články zaradené do spoločnej kategórie. To je tiež aké také riešenie. Nie je to ale riešenie ideálne. Počas týždňa môžete do kategórie zaradiť aj ďašie články a užívateľovi neostáva iné, ako poprehrabovať tonu článkov a nájsť jednotlivé diely seriálu. Mňa osobne to veľmi rýchlo prestane baviť a odchádzam.

Riešenie:

Po vydaní 3. dielu doplniť do 1. a 2. dielu odkazy na diel 3. Keď vyjde 4. diel, doplniť odkazy naň do 1., 2. a 3. dielu. Alebo pri programovaní CMS na to myslieť. Maličkosť, ktorá pomáha znižovať podiel navštívenia jednej strany. Maličkosť, ktorá pomáha udržať návštevníka na stránke.

Rýchle pravidlo na zapamätanie:

Ak odkazujem na svoj starší článok, pridám do staršieho odkaz na článok nový.

Príklady zo života:

Takto si to predstavujem: Seriál o CSS3 – Webdesign — Interval.cz

Meta komentár:

Bolo by mi to jedno. Neradil by som konkurencii. Ale komplikuje mi to hľadanie informácii. Tak urobte pre mňa niečo príjemné. Ak máte pocit, že ste o tomto niekde na webe čítali, napíšte do komentárov link. Pridám ho aj do článku. A ja som o tom už isto čítal, ale pozabudol som kde a nenapadajú ma ni žiadne šikovné kľúčové slová Google.