Marketing chce správny čas a správny priestor

Jedena chybka pobaví, dve sú na zamyslenie, no a tri, to je jednoznačne námet na článok pre 4M a ďalší diel dlhodobého zvieracieho seriálu. Tak si dnes dáme tri marketingové zábavnosti ostatných dní.

Všetko je to neskoro

Prvou je vytvorenie webu čojaviemčoiphone.tralala v súvislosti s uvedením iPhone do zbytku sveta.  Uvažujete nad iPhone projektom? Neskoro! Všetko je to neskoro! Dnes je správny čas na uvedenie projektu s novoročnou tematikou. Vianoce? Tie už u markeťákov boli. Čas prebieha v marketingu iným spôsobom.  Tohoto poštového koňa nie že chytáte za chvost, ten už vezie úplne iný náklad do úplne inej cieľovej stanice.

Onehdá mi jeden známy hovoril, že sa rozprával so svojim známym, ktorý sa rozhodoval, čo bude trhákom tohtoročných Vianoc. Ten ich rozhovor vraj prebehol v marci.  Ak chcete zľahka nahliadnuť do zákulisia dlhodobého plánovania, viac ako len náznaky nájdete v článkoch o projekte XYZ Bikes Start Up. A aj tam je to len taký povrchný úvod do problematiky. Viac vám dá nejaká lepšia učebnica marketingu.

Práve preto, aby som predišiel problémom všetko je to neskoro, urobil som si projekt recept-na-zivot.sk. Kedykoľvek mi napadne, že by som chcel urobiť nejaký úzko tematicky zameraný web (napríklad Prechod na Euro), nie je problém tam vrhnúť stránku, k nej ďalšiu a ďalšiu. Výhoda je, že Google robot tam chodí pravidelne, má to už nejaké spätné odkazy a problémy s administráciou inštaláciou, stylovaním sú už dávno vyriešené, takže  sa môžem zamerať len a len na obsah. A keď obsah prerastie rozumnú mieru, nie je problém uplatniť pravidlá mitotického delenia.

S veľkou pompou, veľké nič

Vybrali sme.sk je už pomaly povinná jazda pri uvedení nejakého projektu. Pekne je možné vidieť, ako túto službu využil magmag.sk  Vrátane toho, ako  rozumne  ju využil. Posielal tam kvalitný (v zmysle reálny) obsah. Obsah, ktorý ladí s komunitou vybrali.sme.sk. Takže mohol naplno zbierať ovocie v podobe článkov na titulke, v podobe reálnej návštevnosti a keďže projekt bol v behu, získal určite hafo vracajúcich sa návštevníkov.

Sociálne služby a lídri v nich ako napríklad vybrali.sme .sk, majú byť jeden z posledných marketingových nástrojov, ktoré pri propagácii využijete. Inak do dopadne takto: Nový blogovací systém v ČR. Ak máte chuť, aj vy si kopnite. Verím, že misantrop.info nezabudne vyjadriť názor na ďalší veľký, významný, ale hlavne iný projekt.  Áno, blogari.cz sú super iný blogovací nástroj, ako outsajderi hovoria, blogovacia platforma. Poviem vám, lepší štart služby ako Chyba / Error 403 Přístup odmítnut! / Access forbidden! si Blogaři.cz ani nemohli priať.

Záverom

Takže priatelia, marketing má svoju logiku. Aj časovú aj priestorovú. Netreba objavovať koleso. Stačí sa inšpirovať pozorovaním a pokusom, prípade oveľa účinnejšie, v učebniciach. Hm, aká priliehavá rada, takto na konci prázdnin. Verte, ani som nezamýšľal takéto časovo vhodné vyznenie.

PS.: Čakáte tú tretiu marketingovú zábavnosť? Tu je (teda presnejšie, je v mojom závere): Nerozmazávajte pointu a nevysvetľujte vtip a zámer vašej marketingovej kampane. Ak to musíte urobiť, nestojí kampaň ani za vyšumenú penu.