Na firemnom blogu: Nenechajte marketingové oddelenie Apple definovať vaše IT politiky

Trochu som si ublogol aj u seba na firemnom blogu.

Ak vám dá vaše IT oddelenie iPad… Už v tom je prvý bod amaterizmu. Ten iPad, a rovnako akýkoľvek kus HW vám má prideliť váš skutočný nadriadený. Váš šéf vám má povedať prečo ten kus HW dostávate, načo ho máte používať a kde sa koná školenie.

Zdroj:  Nenechajte marketingové oddelenie Apple definovať vaše IT politiky.

Inšpiroval ma Ronyho článok pre iCloudových kutilov. A pravdu povediac, bola to posledná kvapka do pohára, ktorý mi tento týždeň plnilo drsr.sk.

Vo firmách sa strašne ale strašne zabúda, že smartphone je od slova smart – teda elegantný, bystrý, prefíkaný. Že tie telefóny už dnes nie sú telefóny, ale počítače do vrecka a dajú sa s nimi robiť neuveriteľne šikovné veci podporujúce produktivitu.

Vo svojej práci často vrážam do betónovej steny marketingu všelijakých Applov, Googlov Drobboxov. A keď sa opýtam, či si takto predstavujú firemnú IT politiku vo svojej vlastnej firme, tak sú všetci (MBA či neMBA) prekvapení, čo všetko ich zamestnanci na radu týchto Applov, Googlov a Drobboxov z ich firemnými informáciami stvárajú.

A to všelijaké tie facebooky foursqvéri a geocachingy radšej ani nespomínam. To by niektorí špičkoví manažéri chytali sériu infarktov kadenciou ľahkého guľometu.

Kvízová otázka na záver: Prečo by ste nikdy nemali byť „priateľom“ na geocaching.com či foursquare.com so svojim šéfom?

Ja viem, som potmehút. Tu vám radím, aby ste si ako zamestnanec na to dali pozor a na firenom blogu to manažérom radím ako šikovný firemný bonus pre zamestnancov. To viete, keď človek tvorí procesné modely a manuály musí vidieť optikou každej strany.