Používanie internetu bude vyžadovať vedomosti

To nie je dobrá správa. Predstavte si rozvrstvenie voličov. Aké vedomosti o tom, čo skutočne motivuje politikov, čo skutočne svojím výberom urobia, tak aké vedomosti má 80% populácie? Nechám vás chvíľu zamyslieť sa.

Tak, a teraz sa vráťme späť do prostredia siete.

Seznam spustil testovanie novej hlavnej stránky. Je to technologicky to isté, čo Googlova domáca stránka. Ale ako obvykle, keď jeden robí to isté, nie je to to isté. Seznam, slovami otca zakladateľa, chce robiť evolúciu. Myslí práve na tých 80%. Zubami nechtami sa ich drží, pretože to sú klikači na reklamu, to je masa návštevnosti. Oni volia Seznam za jednotku na českom trhu. Preto je samozrejmé, že bežný užívateľ dostane to čo doteraz. No keď sa naučí, že by mohol zo svojej prvej stránky po otvorení prehliadača vymáčknuť viac, bude to tam. Stačí myšou pretiahnuť, nie susedu, ale okno so správami hore, horoskop napravo a začnete sa cítiť ako internetový mág. A čo v momente, keď sa naučí, ako pridať iný obsah?

A takto by som mohlo pokračovať ďalej. Všimnite, si, užívateľ sa musí čosi naučiť. Akokoľvek mu tvorca stránky všetko prinesie na podnose a podľa pravidiel veľkého Nelsona, teda Nielsona. Užívateľ sa to musí naučiť.

Preto predpovedám, že Seznam čoskoro marketingovo vyzdvihne svoju úlohu učiteľa českého internetu.

Kde v prdeli sú slovenskí projekt manažéri? Ale veď odpoveď je v tej otázke.

Ešte trochu o tom, prečo Seznam hompage áno a domáca stránka www.iGoogle.com nie. Nuž otvorte si ich vedľa seba. Seznam môžete používať hneď, iGoogle si musíte najprv naklikať k obrazu svojmu. Sú to dva prístupy IT v praxi. Jeden dáva dopredu 1000 možností do budúcna, druhý čaká, kým sa na tých 1000 možností opýtate. A to je sakramenský rozdiel! Pri riešení problému vždy pomáha, keď poznáme výsledok dopredu.

Obsah je kráľ, tvrdíme my, čo sme už nejaký webový projekt vytvorili. Google je kráľ cudzieho obsahu a očakáva, že sa ho užívatelia naučia hľadať. Aj Seznam je kráľom cudzieho obsahu. No vie, že ľudia sa neprišli na web učiť. ľudia nejako divne predpokladajú, že surfovanie bude ako chodiť po ulici. Že to pôjde samo. Kliknem a bude to tam. Na Seznam hompage to je.

A ešte jeden pojem, ktorý do tohoto článku patrí, ale nechce sa mi písať ďalšie 3 odstavce. Personalizácia.

Akokoľvek sa ale tvorcovia webu budú snažiť. Už len to, že kurzor v okne prehliadača môže mať už aj 4. tvar, už len túto vec sa treba naučiť. S internetom to ide dolu vodou. Nožnice medzi užívateľom a neužívateľom internetu sa zas o kúsok roztvorili. Kto bude tvoriť stránka pre 80% populácie, ktorej bude stačiť povedať: „To oranžové a podčiarknuté sú odkazy na ktoré sa kliká raz ľavou myšou“, ten bude zvolený za jednotku na sieti. Pretože o víťazstve rozhodujú tí menej vzdelaní.

Celkom som zvedavý, kedy nastane ten moment, keď takáto úvaha bude bezpredmetná a súčasťou inteligencie populácie bude používanie siete ako všadeprítomnej súčasti životného prostredia. Celkom rád by som sa toho dožil. Bude zaujímavé spomínať vnukom a pravnukom, že boli časy, keď som bol deň či dva off-line a netrpel som pri tom hladom, zimou ani intelektuálnym prázdnom. Nezastávam postoj ani pre ani proti takémuto spoločenskému usporiadaniu, len som na to zvedavý.

1 komentár pri “Používanie internetu bude vyžadovať vedomosti

  1. Spätné upozornenie: Google na víťaznom ťažení po sociálnych sieťach : M+M+M+M (4M)

Komentáre sú uzavreté.