Reklama v televízii je nechutná

Je všade, kričí, kazí zážitok z programu, je nekontextová, je necielená, robí z časového harmonogramu vysielania bezcenný zdrap papiera. A vôbec, poznáte nejaké dobré slovo, ktoré by ste na adresu televíznej reklamy vedeli vysloviť?

Rony rieši čosi ohľadne hlasitosti reklamy. Jeho článok pekne zapadne to kontextu už napísaného, ohľadne predeľovania a oddeľovania reklám od okolitého vysielania, ktoré riešil v článku Prima si zaslouží za reklamu miliony: Na pokutách. blogér Šedé sako (utajený profík v odbore). A vrcholom bolo, keď som si dnes v čítačke našiel info, teda skôr návod na porušovanie zákona: Rada potrebuje na meranie hlasitosti takmer milión. Zdá sa totiž, že síce máme nejaký ten zákon, ale nie sú dôkazy. Každý má uši, skoro každí to aj počuje, ale nie sú dôkazy!

Akú má televízia motiváciu, teda priamu motiváciu, aby čo najviac znechutila svoje vysielanie debilnou formou prezentovania reklamných blokov? Možno mi v komentároch napíšete nejaký nápad. No mne vychádza, že priama motivácia televízie, akožto poskytovateľa priestoru je nulová. Napadá ma jedine bonusová motivácia, alebo vydieranie. Bonusová? Spravím si cenník, v ktorom si za každý vyšší stupeň nechutného umiestnenia nechám priplatiť percentá. Vydieranie? Nuž mediálka povie: Buďte nechutný, inak nebudeme inzerovať vo vašej televízií. Ale toto sa mi nezdá, pretože v tejto chvíli inzerujú vedľa seba priami konkurenti a ak by jeden vyprázdnil pole, druhý by schlamstol celú propagáciu značky.

Skutočne ma zaujíma, čo vedie televíziu k týmto nechutným trikom na divákovi? Snaha o väčšiu údernosť a následne vyšší konverzný pomer zadávateľa? Hm, to by musela byť televízia platená percentom na navýšení obratu, čo ja viem, trebárs predaja pracích práškov, vďaka reklame v konkrétnej televízií. Ako tak sledujem z nadhľadu mediálny priestor, nezdá sa mi (z dostupných informácii), že by mediálky vedeli čokoľvek exaktne zmerať. Ak, tak len ako nejakú štatistickú interpoláciu, čo je zaťažené chybou obludných rozmerov (vyplýva zo štatistickej matematiky).

Zdravotnícky dovetok: Ak máte, páni problémy s prostatou a dámy popôrodné močové problémy, nemaskujte to za blahorečenie reklamných prestávok uprostred filmu, ale zájdite k doktorovi.