Prvý základný bod: Neotravovať! A potom tu mám pár detailných a na záver druhý základný bod.
Facebook:
- Osoba politik má mať dva profily:
- Osobný – súkromný profil na súkromné aktivity, pre rodinu a priatelenie sa.
- F-Stránku – verejný profil, kde sa ostatní jednostranne stanú fanúšikmi či po novom f-lajkovia. Práve o to tu dnes ide.
- V F-stránke-verejnom profile jasne a úplne vyplnené všetky informácie, najmä kontakty a „o mne“, kde je jasne uvedené, že je to politický profil.
- V ľavom stĺpci má byť sekcia obľúbené stránky, ktorá má obsahovať odkazy na hlavnú f-stránku politickej strany a na f-stránky-verejné profily ďalších spolukandidátov.
- Pravidelne aktualizovať obsah. Vkladať osobné statusy, odkazy na novinky na stránke strany, zdieľať obsah vložený spolustraníkmi do svojich profilov.
- Skvelé je občas vložiť nejaký voľnočasový obsah.
- Netrápte sa s občasnou negatívnou reakciou. Nepríjemné odsunie čoskoro nový obsah do zabudnutia. Mazať len naozaj hrubozrnné nadávky. V tichosti sa dá aj zablokovať otravný užívateľ.
- Ak tam vkladá obsah najatý manažér f-stránky, občas predsa len vložte aj osobný obsah.
- Pravidelne kontrolujte diskusiu pod statusmi a zapájajte sa do nej. Je to o komunikácii.
- Myslite na to, že sociálne siete sú neformálnejším prostredím. Prispôsobte tomu aj formu komunikácie.
- Priateľom v osobnom profile poslať pozvánku do f-stránky-verejného profilu maximálne raz za mesiac. Sú to vaši osobný f-priatelia, takže isto viete, že sú svojprávny a vedia sa rozhodnúť.
- F-lajkári vašej stránky nie sú vaši mi voličmi. Môžu to byť ľudia, ktorých zaujíma čo robíte, ale hlboko s vami nesúhlasia.
Twitter:
- Statusy vkladajte pravidelne, v rytme a zásadne ručne.
- Strojom prevzaté statusy (prepojenia na iné stránky) nech tvoria max 10% obsahu.
- Sledujte kto vám odpovedá a kto vás retwettuje. Odpovedajte späť. Je to o komunikácii.
- Začnite masívnu folowovaciu kampaň až keď máte nejakých 10-15 ideálne aspoň 50 statusov vo svojom profile. Nikto nebude späť folowovať prázdne konto.
- Raz za čas vymažte dávku tých čo folowujete. Pomer folowerov a folowovaných udržujte vyvážený. Nikto nebude folowovať spamerov.
- Ak niekoho začnete sledovať neznamená to, že musí sledovať aj on vás.
Ostatné:
- A máte tam vôbec svoju cieľovú skupinu?
- Platí primerane to čo pre Facebook.
Druhý základný bod: Zdá sa vám, že je to veľa práce? Zdá sa vám, že ledva mesiac do volieb je vlastne neskoro? Áno, zdá sa vám to správne. Využite radšej f-stránku svojej politickej strany a sústreďte svoje sily na jedno miesto.
Po voľbách o tom, čo s načatou f-stránkou-verejným-profilom v medzivoľbí.