Tomáš Bella umožní zamknúť celosvetový obsahový web

Toľko bombastické titulky, skutočnosť je taká, že:

Už měsíc přesvědčuje Tomáš Bella (30) vydavatele na Slovensku i v Česku, aby přistoupili na systém společného předplatného, který by provozovala jeho nová firma.

Strategie.cz » Lidé » Tomáš Bella, zachránce novin?.

Len krátke poznámky, aby som neskôr nezabudol, čo bola prvá prvoplánová reakcia

  1. Skvelá vec, konečne ukončenie neudržateľného stavu, kedy je obsah financovaný treťou stranou, teda zadávateľmi reklamy.
  2. Je to lepšie ako perpetum mobile. To vyrába z niečoho viac. Toto bude vyrábať niečo  z mínus ničoho. A ako sa zrodila legenda? Behá Tomáš po záhrade a mrmle si: „Čo by som tak predával, čo by som tak predával… Heuréka, objavil som to. Budem inkasovať za cudzí obsah cudzích ľudí na cudzích serveroch cudzím ľuďom skrz cudziu firmu.“  Aj Ján Kollár bledne závisťou. Veď čo iné je spoplatnenie komentárov návštevníkov spravodajského servera iným návštevníkom tohoto servera. Po ceste ešte skásne aj tých čo chcú komentovať. A spravovať im to bude eTarget.
  3. Z predchádzajúceho bodu:  Z vydavateľskej beznádeje sa stalo užívateľský raj. Z detstva si pamätám televízny komiks, ktorým vypĺňali prestávky. Všade boli na všetko automaty na mince a nakoniec sa na mincovú štrbinu zmenili aj ústa tej postavičky, tak bola frustrovaná z neustáleho hádzania mincí do tých automatov. Teraz bude stačiť zaplatiť obsahový súkromný poplatok a z neho daň. Neskôr už len daň.
  4. Nikde ani slovka o tom, že peniaze za obsah prinesú zas žurnalistiku do novín. (Ako by dnes vyzerala aféra Watergate) To prevádzkovateľa systému samozrejme ani nemusí zaujímať a ani to s tým nesúvisí. Plošnosť rieši každý kvalitatívny problém spoplatneného obsahu.  Raj a peklo sú tesne vedľa seba. Skratkou sú dobré predsavzatia.
  5. Hovorí sa o paušále a opisujú sa platby za individuálny obsah, za rôzne služby a rôzne druhy pridanej hodnoty. Možno mali byť použité slová „príjem za rôzne…“
  6. Problém monopolných praktík nie je len v spolumajiteľstve servisnej organizácie zo strany poskytovateľov obsahu. Problémom, ktorý ani výzvou nebol, je konanie všetkých poskytovateľov v zhode (všetci zamknú rovnaký druh obsahu, rovnaký druh služby) po dohode v jeden moment. Nehovorím, že je to zle, len že je to výzva.
  7. Pekná ukážka mladým ako známosti hýbu biznisom a sú konkurenčnou výhodou. Alebo nie známosti, ale interné informácie? Nehovorím, že je to zle, len že je to tak.
  8. Idosy a ICQ-čka sa v štatistikách konečne zaplatia ako reportáž z Iráku formou „black headt SEO Bella“.

Áno, bude to fanj, internetu to prajem.

2 komentáre pri “Tomáš Bella umožní zamknúť celosvetový obsahový web

  1. ja si stale tak blbo myslim, ze konzumacia takychto medii z obrazoviek pocitacov je hlupost. resp. pocitac nie je taky nosic, ktory by bol naozaj komfortny a nezmeni to ani jeho verzia vo forme laptopu. obcas sa to interpretuje ako „ludia na internete su zvyknuti na to, ze web je zadarmo“, mozno to ale posunut sem – pocitace nie su tak komfortne, aby som za obsah platil 🙂

    psychologicky by bolo mozno lahsie zaplatit za „citackovu“ aplikaciu, kde by sa mi ten obsah zobrazoval. pre mna za mna nech je to len kamuflovany prehliadac ale nesmiem to nikomu prilis zdoraznovat 🙂 a potom schopnost pridat akukolvek hodnotu naviac k tomu pausalu.

    mna by napadli veci typu: ISP to „zoberu“ za svoje a dostanem to k pripojeniu bez vyznamneho zvysenia ceny.
    potom rozne „udelatka“ aby som headliny sprav videl na svojej telke. aplikacie pre mobily, ipady a blabla 🙂

    som zvedavy, kam to dospeje.

  2. Trosku sa mylis, doplnil by som, ze „ludia na slovenskom internete su zvyknuti, ze web je zadarmo“.

    Plateny obsah je vsade inde normal.

Komentáre sú uzavreté.