Všetci milujeme banerovú reklamu

Pôvodný titulok mal byť Jsem průměrná ženská, ale to by ste mi vzhľadom na moje dlhodobé aktivity na sieti asi nezjedli. Tak som ho viac prispôsobil téme. Aj tak je bulvárny až až. Rovnako, ako je bulvárne interpretovanie výsledkov výskumu a štatistické výskumy samotné.

Vo filme Pelíšky Bolek Polívka rozpráva vtip o tom, že v časopise sto plus jedna zahraničných zaujímavostí čítal štúdiu, že priemerný chlap myslí na sex každých sedem minút a priemerná žena každých päť minút. Na otázku čo tým chcel povedať odpovedá, že z toho vyplýva, že je priemerná ženská.

Tak toto mi napadlo, keď som si prečítal bleskovku uverejnenú na zive.sk:

Za najzaujímavejšiu formu reklamy na internete považujú
užívatelia internetu banner s animovanými obrázkami, ktorý uviedlo až 55 percent respondentov. Na ďalších miestach sa umiestnili malé obrázkové ikony s odkazmi na iné stránky (35%), banner s textom (29%), inzertné linky na iné stránky (28%) a banner so statickými obrázkami (26%). Zdroj: Internetových užívateľov najviac zaujme animovaný reklamný banner – Živé.sk

Nechápem, nerozumiem. Všetky články čo som doteraz čítal tvrdia, že ľudia trpia banerovou slepotou, že najlepšie sa začínajú javiť rôzne formy textovej reklamy. Zo štatistikou sa dajú robiť všelijaké zázraky. Napríklad na základe horecitovaného prehlásiť: „Jednak je tu ešte priestor na zatraktívnenie vlastnej internetovej reklamy a príležitosťou je aj zvyšovanie počtu užívateľov internetu a najmä rast širokopásmového pripojenia domácností. Skonštatoval Peter Badík, riaditeľ pre výskum spoločnosti TNS SK.“.

Takže vážený, keď najbližšie napíšem, že na slovenskom internete (doména .sk a v slovenskom jazyku) je málo obsahu a užívateľov, kľudne sa to dá interpetovať ako volanie po banerovej reklame.

Prečo je extenzia AdBlock pre Firefox štandardne najsťahovanejšia a jej popularita je až taká veľká, že jej neúplná funkčnosť v ostatnej verzii Firefoxu odrádza od prechodu na novú verziu Firefoxu davy užívateľov?

Prehlásenie o neobjektivite: Celý článok pojednáva o manipulácii s faktami, preto sa nedivte, ak zistíte, že aj tu uvedené fakty sú manipulované