Za cisternu celulózového výluhu zo siete

In medias res:

Keď zas pôjdem na cestu po Európe, a to určite pôjdem, oceľové vráta v Holandsku určite omrknem. Fascinujú ma tieto ľudské snahy ovládnuť zemský povrch. U mňa to začalo, keď som v Nemecku videl výťah pre lode. Bolo to na nejakom umelom kanále a ohromne ma to fascinovalo. Akurát som za tie roky zabudol, kde sme to s tým pionierskym táborom vlastne boli. Ak niekto tušíte, kde je vo východnej časti Nemecka namiesto plavebnej komory výťah, dajte vedieť do komentárov.

Hitom tohtoročných Vianoc je vraj GPS navigácia. Keď frčím bez navigácie po diaľnici z Bratislavy do Prahy, alebo z Prahy do Bratislavy, vždy sa uškŕňam, keď v aute s nemeckou značkou vidím zapnutú navigáciu. Možno, aby tých 200-300 rovných kilometrov s navigáciou nezabudli neodbočiť. V januári bacha, na trasu ktorú dovtedy prešli 153-krát, vyrazia čerstvý majitelia navigácie. Namiesto na cestu, ktorú poznajú, sa budú kochať pohľadom na displej navigácie. Dobre, zabil som už dosť písmen pre účely reklamného pisálkovania o navigácii, tak odkaz na free software pre navigáciu gpsVP 0.2.6

Pozor, ide veľký kaliber. Veľmi poučný článok o tom, ako sa investuje do firiem. Chlapci z centra to evidentne urobili šikovne, keď zbalili prachy a vypratávajú kancelárie. Veľmi sa mi páči ich argumentácia, že nejde o bublinu, keď hovoria:

„Nebyli jsme v žádném presu, že bychom museli z firmy odejít. Našli jsme s partnery nejlepší okamžik k odchodu,“

Podle Pavla Muchy, který zůstává výkonným ředitelem firmy, se hodnota Centra odvíjí od příjmů v budoucnosti. „Toto není druhá internetová bublina, protože teď už na internet peníze jdou,“ říká s odkazem na přemrštěné ceny, které se za virtuální byznysy platily na přelomu tisíciletí. Letos čeká půlmiliardový obrat a provozní zisk okolo čtyřiceti milionů. „Teď byla na prodej skvělá doba,“ dodává i Ondřej Tomek. Zdroj: Hedlines

No nekupte to, keď je Český Internet ve zlaté mediální horečce. Ako som bol býval bol písal minule, ani zadarmo by som to nekúpil. Tu je ďalší rozbor o tom, ako je to s tými portálmi v skutočnosti. Tentokrát zo sebastredného pohľadu tých portálov.

Mimochodom, stránky Hedlines.cz spravuje firma NEWTON Media, a.s., ktorá v prípade stránok iDnes pre prístup do archívu vyžaduje registráciu, ale na hedlines.cz si články prečítate v plnom znení. A tiež sa prejavil problém, o ktorom som onehdá písal vo svojom článku Dlhá perióda indexácie zničí interné vyhľadávanie na webe. Žiaden vyhľadávač (ani google, ani seznam) ten článok nepozná, takže ho nepozná ani iDnes.

Veľmi poučný šťastný príbeh. Keď som bol na jednom SEO školení pred rokom smerovali všetky SEO rady do jedného bodu. Ja som ten bod poznal už pred rokom. A čo vy? O pár dní idem na jedno PPC školenie. Predpokladám, že o rok si prečítam šťastnú story o tom, ako klienti pochopili, že… Chceli by ste, že? Ale za obsah platiť to nie! Veď zaplatí inzerent. Hm, tak dobre, nadhodím: Akú má súvislosť suplemental index užívateľské recenzie a široký sortiment? Malá vtipná odbočka: Chýba vám SEO. Hej? A na ktorý z tých 16000 produktov? No dobre, tak, nebola až tak vtipná. Koniec odbočky.

Toto sa mi páči: Vianočná akcia T-Mobile na Slovensku vs. najpopulárnejší program T-Mobile v USA V zásade nič prekvapivé. Základná poučka hovorí, že treba predávať tak draho ako sa len dá a tak dlho ako to len pôjde. Všetko je to len o možnosti dostať sa k informáciám za optimálnu cenu. Až tak ďaleko by som nechodil, v prvom kroku by bol zaujímavý portál typu zbozi.cz pre Európsku úniu. Rozpracovaný nápad na požiadanie poskytnem. Základným východiskom sú súvislosti, ktoré vznikajú postavením napríklad týchto dvoch článkov vedľa seba:

  1. Česi tieto Vianoce minú na internete štyri miliardy
  2. Web 2.0 do ČR dávno dorazil a se schopností spolupracovat to nesouvisí

Vidíte tie súvislosti? Nevidíte? Ja ich vidím, ak to chce otvoriť obzory nech sa ozve.

Toto len jednou vetou, pretože by som to nenapísal lepšie a je to dobré: Čo musíte vedieť o bezpečnosti

Toto preto, že je to tak neskutočne zlé. Business World – Náročný zákazník? Dnešnú Cenu za absolútne nepochopenie internetu dostáva práve Bussiness World. OT: Raz za čas musím oceniť aj niekoho iného ako je inte.sk 😉 koniec OT

Toto preto, že článok O dobrých a špatných zákaznících je pekný príklad, ktorý potvrdzuje dôležitosť rozlišovania pojmov úloha, funkcia, osoba.

Keď nemáte pravidlá, zle je. Keď máte pravidlá, ešte horšie. Máme taký pocit, že tentokrát by sme mohli prižmúriť oko – tak to je najhoršie čo môže byť. Viete , čo sa stane, keď jeden z rodičov zruší zákaz vydaný druhým rodičom? Admini sme.sk by sa mali rýchlo spamätať a urobiť si poriadok vo vlastnej kuchyni. Ešte raz ich niekto tak elegantne nachytá ako Eva v článku Sme.sk nevadí, že mBank prezentuje svoju ponuku v diskusiách a budú dôverihodný ako karlovarská losovačka (video na youtub.com). S komentárom Jana Krausa je to ešte pôvabnejšie.

K tomuto zatiaľ nemám čo dodať. No čo sa čudujete, aj také sa môže stať.

„Je velký rozdíl mezi sociální sítí, která pomáhá lidem žít své životy ve skutečném světě, a virtuálním světem. Sociální síť určená – například – pro nadšené cyklisty umožní plánovat trasy, pomocí geotaggingu zjistit, kde zrovna trajdají jejich další cyklističtí kamarádi, setkávat se na cestách, nakupovat vybavení, a samozřejmě komunikovat na o tisíci tématech. To je bezvadný způsob, jakým Internet pomáhá v „real life“. Virtuální svět (á la Second Life) znamená, že si postavíte virtuální trať na virtuálním ostrově, koupíte si virtuální kolo, helmu a obleček, a budete závodit na obrazovce počítače. Je to pro cyklisty lákavé? Myslím, že ne.“ Zdroj: Potíže s virtuálními světy

Ak si chcete urobiť sami názor, odporúčam jednak urobiť si konto v Second Life a druhak prečítať aj články od Arthura Odľuda Co je to Second Life?

Na záver: Zdá sa vám tento článok dlhý? How to Be Patient. Odbočka zo záveru: slovo pacient je od trpezlivý.

9 komentárov pri “Za cisternu celulózového výluhu zo siete

  1. Ja si myslim, ze investicia do Centrum.cz bola dobra, s najvacsou pravdepodobnostou bude uspesna, do 5-7 rokov to maju spat a este to potom mozno predaju s extra cashom. Staci sa pozriet na trend obratu a zisku NetCentra. V aktualnom EURE je pekna analyza. Ak zaplatili 10-15 nasobok EBITDA a investor teraz spravi zopar skrtov a zvysi zisk na 80-100 milionov (+ pozor na trend), tak to vychadza na 5-7 rokov. Predpokladat, ze do 7 rokov Seznam a Google uplne zrusia Centrum.cz sa mi nezda, to Centrum s novym vedenim nedopusti. Mozno sa mylim… 🙂

  2. Toto: „Keď som bol na jednom SEO školení pred rokom smerovali všetky SEO rady do jedného bodu. Ja som ten bod poznal už pred rokom.“

    rovná sa tomuto: „Bla bla bla bla… som dobrý, ale nič nepoviem.“ :)))

    „Akú má súvislosť suplemental index užívateľské recenzie a široký sortiment?“

    Myslím, že viem, aká súvislosť tieto tri spája. Mal by si ale vedieť, že stránky sa dajú zo supplemental indexu dostať šibnutím čarovného prútika a nepotrebuješ k tomu ani recenzie a nevadí ani široký sortiment. Stačí si uvedomiť, aké sú základné znaky stránok v supplemental indexe.

    Inak ďakujem za motiváciu/nápad k článku.

  3. jaj a btw. v minulom celulózovom výluhu si sa pýtal, či nás tieto čistky záložiek ešte bavia. Musím sa priznať, že mňa tieto články bavia viac ako ostatok.

Komentáre sú uzavreté.