Apríl- mesiac delenia 4M

Ostatný, teda februárový, úvodník som začínal dilemou o možnom predaji tohoto blogu. Dilema je vyriešená, blog nebudem predávať, ale nastane split, rozdelenie, rozmnoženie, ako kto chcete si to nazvite. Od budúceho týždňa nájdete mnoho mojich článkov z oblasti podnikania na sieti na novom umiestnení, na novej adrese. Znalí a bankoví si to už isto všimli, už som na to upozorňoval, tých ostatných na to upozorňujem dnes. Predsa len, chcem urobiť pár akcií, ktoré s rodinnými udalosťami a osobnými úvahami majú pramálo spoločné a potrebujem trochu profi komunikačnú platformu (ach jo, kam na tie slová chodím, že komunikačná platforma). Ďalšie dôvody už nájdete v spešl článku na novom mieste. Ale dnes sme na 4M, tak budem pokračovať štandardnou 4M agendou.

Výťahy a iné nástroje životnej filozofie

Do podtitulu tohoto blogu som doplnil číslovku 1991. To si takto nič netušiac sedím za monitorom, hľadím na záhlavie tohoto blogu a tu hrôzostrašná myšlienka: My (s manželkou) by sme mohli mať o rok pokojne plnoleté dieťa, dospelého potomka. Veru tak, už 17 rokov poznám svoju krásnu manželku. A tak som do toho záhlavia, do zátvorky, doplnil číslo 1991 na znak toho, že naše príjemné spoločenstvo 4M bolo práve v auguste toho bájneho roku založené.

A čo na to akvárko?

Hm, biele rybičky živorodky to neprežili. Napadlo ich čosi divné (čierne škvrnky, v tme nevýrazné, vo dne viditeľné) a jedna po prvej sa vydali na svoju poslednú púť kanalizáciou do rieky a do rybacieho neba/mora. V akvárku je po nich trochu smutno. Budem, musieť čosi kdesi poštudovať, aby som predišiel budúcim vodným tragédiám.

Naopak, rastliny sa konečne uchytili a začínajú vyplňovať priestor okolo seba. S nich mám úprimnú radosť.

Vyhodnotenie ankety

Z krátkej ankety sa stala celomesačná. Otázka bola, či by ste predali svoj blog. Výsledky sú nasledovné:

  • Áno – 10 kusov (19%)
  • Nie – 26 kusov (48%)
  • Nemám blog – 18 kusov (33%)

Potešilo, že hlasovali aj ľudia čo nemajú blog a teda nemajú čo predávať. Je to znak, že sem chodia aj čistý čitatelia, nie len blogéri.

Pravdu povediac, som prekvapený, že až tak veľa (19%) by svoj blog predalo. Za prachy predať toľko obsahu. Zdá sa, že v prípade vytvorenia nejakej fajn burzy by sa ponuka našla. Otázkou je, či existuje v slovenskom a českom jazykovom priestore dopyt po blogoch. Ja by som si veru vedel veľmi dobre predstaviť, ako taký čerstvo kúpený blog zužitkovať. No vyžaduje to možnosť zásahu do obsahu. Ani nie tak do námetov, no do formy. Predsa len, iný SEM tvar má osobné zamyslenie a iný PíáR správa. Ale to už je námet na článok na môj firemný blog.

Poďakovanie sponzorom

Ja viem, veľa vám toho dlžím v tejto oblasti. Teda minimálne jeden zvedavec tu isto je. Dokonca info za dva mesiace.

Najprv obligátne Adsense. Takže pre tých, čo to sledujú , vo februári boli prímy tohoto blogu 28,93US$ a v marci 45,03US$. Vo februári prebiehali experimenty s reklamami od Etargetu a od Adsense. Experimentoval som jednak tu a jednak na špecifiky zameraných obsahových stránkach Lekáreň na webe. V prípade lekárne boli pre mňa výsledky zaujímavé aj preto, že spravujem kampane práve zamerané na farmaceutický obsah, takže som videl čísla z oboch strán. Výsledky experimentov by som zhrnul nasledovne: Tam Etarget, sem Adsense. Že tam nie je trvalo a masívne nasadený Etarget je spôsobené tým, že Etarget neumožňuje vylúčiť reklamy konkurencie, čo je v mojom prípade problém pre Etarget fatálny. Viac v článku bude na firemnom blogu v sekcii „Pre predplatiteľov“.

Dnes máme aj ďalších sponzorov, ktorý ocenili tento obsah. Urodila jedna, od mne známeho, priama finančná podpora cez Paypal donáciu v hodnote 50€. Vďaka vďaka za ocenenie obsahu.

Pomocou článku Ako som sa vysporiadal s diverzifikáciou hostingových služieb som získal jednu affil konverziu v hodnote 65US$. Zišla by sa ešte jedna, pretože podmienkou pre prvú výplatu je minimálna hodnota 100US$. Potom by to už mali posielať priebežne. Týmto som, verím, uspokojil zvedavca. Akokoľvek, účinnosť článku hodnotím pozitívne. Jednak rozpútal diskusiu k predmetu článku a po druhé prebehla aj nejaká tá konverzia.

Projekty roku 2008

Toto bude o peniazoch, o zarábaní, o reklame na moje služby. Koho to nezaujíma, môže s kľudom prejsť na ďalší obsah tohoto webu, alebo inam.V už spomínanej Lekárni na webe prebehla v katalógu liekov aktualizácia doplatkov za lieky. Tiež som doplnil podrobnosti k najčastejšie sledovaným liekom. Predsa len, párovanie českého a slovenského číselníka liekov chvíľu trvá a pravdu povediac je to neskutočne zdĺhavá a monotónna robota.

Čo nie je vidieť, ale len tak vyčuhuje, je firemné internetové zázemie. Vyčuhuje kostra firemných stránok, ale v pozadí je niekoľko zásadných míľnikov, ktoré sa dajú zhrnúť charakteristikou: Hafo servisných nástrojov optimalizujúcich poskytovanie služieb.

Ale hlavne svetlo internetu uzrel nový web. Aktuálne čakám na indexovacie roboty a doladenie dodávky druhej časti textového obsahu. Bude to také obsahové Lego z kociek, ktoré sa mi tu povaľujú ako zbytky po mojom hlavnom biznise – správe internetových lekární. Ozaj, nechcete jednu 😉 ? Tak som si urobil radosť a pohral som sa s databázou, webovými opensource CMS a tak podobne. Čoskoro príde čas na oficiálne zverejnenie.

Tým som vystrieľal seriózne projekty tohto polroka. V príprave a tesne pred realizáciou je ešte jeden, ale to je len taká zábavka povedľa. Predpokladám, že to bude veľmi otvorená záležitosť. K tej otvorenosti ma inšpiroval jeden bicyklový projekt.

A aby som nezabudol na spiacu krásavicu. Na projekte Recept na život som pripravil novú stránku pre blížiace sa MS v hokeji Kanada 200. Zhromaždil som verejne dostupné fakty z obdobia príprav našej reprezentácie na majstrovstvá sveta v hokej. Predpripravená je tabuľka pre doplňovanie výsledkov hokejových zápasov v základných skupinách. Tabuľky ďalších bojov sú už pripravené, ale je škoda aby tam boli zatiaľ len prázdne chlieviky. Len mimochodom, stále platí zameranie projektu Recept na život ako akciového webu.

Takže priatelia, bavte sa a ak uznáte za vhodné, mám trochu kapacít voľných, takže vaše objednávky z oblasti obsahového webu by som vedel za rozumný peniaz zakomponovať do môjho pracovného harmonogramu. Rovnako, keď už spravujem jedny PPC kampane, pár ďalších sa v pohode zmestí.

Ozaj, keď som pri tých PPC kapaniach. To viete, že ak si objednáte internetovú službu od zahraničného (ale EU) subjektu, automaticky sa stávate platcom DPH, bez ohľadu na váš obrat? A nie je to problém, ktorý je len u Adwords. Etarget Media Ltd. už tiež nie je to čo bývalo za čias Etargetu a.s. Viac už čoskoro (ako sa hovorieva v rádiu) na firemnom blogu.

Nejako som sa rozpísal v tomto úvodníku. Už to zarazím. Tak! Dnes koniec!