CD-ROM a e-magazíny umreli na drahotu

Takto bude znieť vlna článkov o 2-3 roky. Áno, priatelia, práca sa robí za peniaze. Ak chcete jej výsledky, musíte zaplatiť. Ak je cena privysoká, ako prvé na odpis prichádzajú omaľovánkové kučierky.

A možno to nebude ani tak dlho trvať.

Před pár dny jsem na Twitteru a Facebooku upozorňoval na článek Memo Pad: iPad Magazine Sales Drop. Poučné čtení, které se stalo inspirací a zdrojem pro řadu dalších článků a blognutí. Ve většině případů jde ovšem o něco „já to říkal“ nebo „my to věděli“ a „noviny a magazíny na iPadu nemají šanci“.

Čas paniky – noviny a magazíny na iPadu se neprodávají * Daniel Dočekal * POOH.CZ *.

V Danovom článku ma pobavil medzititulok: „Chtělo by to jedno místo, kde je možné číst všechno“. Pripadá mi to ako objavovanie kolesa. Pritom prachom zapadnuté CD-ROMy boli už pred 20. rokmi okrúhle.

Pamätáte si predinternetovú éru CD-ROMov?  Takých tých ozajstných, s fasa-cicvor kurzormi a ešte kůůlovejším ovládaním. Okrem toho, že boli každý pes iná ves, umreli hlavne na drahotu. Nikomu sa ich neoplatilo vyrábať. A ešte k tomu prišiel ten papľuh internet s permanentne aktuálnym obsahom zadarmo za reklamu.

Podobne dopadnú všetky tie aplikácie pre iPady a podobné zobrazovače. Vrátane e-kníh. Pekne, a isto aj nechtiac, zhrnul dôvody Braque. Píše, že sa objavia nové profesie:

Nové profesie- Webgrafici a kóderi sa možno budú učiť novej profesii- elektronický sadzač.

Marketing- Nové časy si žiadajú nové spôsoby. Bude treba niečo vymyslieť 😉

Ako zmenia elektronické knihy web | Braque píše o marketingu

Správne upozornil, že to chce nejakú tú formu adekvátnu zobrazovaču. Ale z čoho budú tieto profesie žiť? Zo vzduchu?!? Nízkonákladové webové technológie majú v oblasti obsahového webu problém uživiť sa. Aby sa aj  náhodou ujal Piano projekt plateného obsahu, aj tak na kučierkáčov neostane.

Práve kvôli tejto nákladovej položke som skeptik a v opozícii k Ronyho názoru, ktorý dáva šancu platenému obsahu práve vo forme viazania na pridané hodnoty nových platforiem a aplikácii pre tablety.

Ja totiž tvrdím, že predajný je prémiový obsah a v novej forme. Na web sme sa presunuli po tom, ako sme prestali kupovať noviny a časopisy.

Ako to vyzerá so spoplatnením obsahu médií na internete (spravodaj).

Nie, žiadne viazanie na čosi hmatateľné, či na nejaké nové formy čo ľuďom dajú dôvod zaplatiť. Obsah ako taký musí byť predajaschopný. A len taký sa bude predávať a práve taký si ľudia budú kupovať. A čím bude nezávislejší od platformy a zobrazovača, tým bude mať lepšie predajné úspechy.

Ak mám ale naveľa naveľa pripustiť potrebu nejakých vrkôčikov, tak len vo forme veľkej práce na pozadí pri predžúvaní tohto obsahu. Len také kučierky, ktoré si nikto nevšimne, budú priateľské pre marketing. Viac ako 150 MB omaľovánky takými nikdy nebudú.

Aby aj moje deti pochopili: Už len ten obsah ako taký je nákladný, nie to ešte frizúry okolo neho. Producenti CD-ROMomv z deväťdesiatych rokov minulého storočia by si mohli otvoriť konzultačné hodiny.

10 komentárov pri “CD-ROM a e-magazíny umreli na drahotu

  1. To nie je opozitny nazor. „Obsah ako taký musí byť predajaschopný.“ je absolutne defaultna podmienka, predavam, co sa PREDAT da. Ja som to pisal cojaviem po prekonani tejto podmienky, kedy som sa snazil naznacit, ze TEN ISTY OBSAH, co najdem na webe. V tej istej forme, rozsahu, prevedeni a hlavne v ovela lahsej dostupnosti, proste ZAROVEN NEPREDAS a jedina sanca je VYBAVIT ho nejakou vlastnostou, ktora bude kupujucemu zniet ako benefit, za ktory sa mu oplati platit. Napr. nim moze byt KOMFORT, KVALITA. A dosiahnut komfort webovej stranky, ked prehliadac je v comkolvek, je TAZKE.

    Kucierky – su mozno propriety, ktore raz vytvorim a notoricky opakujem. Druha vec je ak z kucierok sa stane sucast obsahu resp. celeho dojmu z neho. Priklad recenzia nejakeho gadgetu: na webe nasypem 200 fotiek. V clanku hypotetickeho emagu miesto nich bude rotovatelny pohlad na gadget vo vsetkych osach. Realizovatelne aj na webe ale nikto to nerobi, lebo clanok je zadarmo a fotky „stacia“.

    V mojom clanku sa na to pozeram z ineho uhla: ze proste zobrat webstranku a spoplatnit ju pravdepodobne nevyjde ako zamer, ci s predplatnym alebo s cimkolvek.

    Su rozne chyby, ktore sa pri predaji obsahu neustale robia. Wooky predava knizky pomocou SMS, co prekristove rany? SMSkami? atd atd

  2. To nie je opozitny nazor. „Obsah ako taký musí byť predajaschopný.“ je absolutne defaultna podmienka, predavam, co sa PREDAT da. Ja som to pisal cojaviem po prekonani tejto podmienky, kedy som sa snazil naznacit, ze TEN ISTY OBSAH, co najdem na webe. V tej istej forme, rozsahu, prevedeni a hlavne v ovela lahsej dostupnosti, proste ZAROVEN NEPREDAS a jedina sanca je VYBAVIT ho nejakou vlastnostou, ktora bude kupujucemu zniet ako benefit, za ktory sa mu oplati platit. Napr. nim moze byt KOMFORT, KVALITA. A dosiahnut komfort webovej stranky, ked prehliadac je v comkolvek, je TAZKE.

    Kucierky – su mozno propriety, ktore raz vytvorim a notoricky opakujem. Druha vec je ak z kucierok sa stane sucast obsahu resp. celeho dojmu z neho. Priklad recenzia nejakeho gadgetu: na webe nasypem 200 fotiek. V clanku hypotetickeho emagu miesto nich bude rotovatelny pohlad na gadget vo vsetkych osach. Realizovatelne aj na webe ale nikto to nerobi, lebo clanok je zadarmo a fotky „stacia“.

    V mojom clanku sa na to pozeram z ineho uhla: ze proste zobrat webstranku a spoplatnit ju pravdepodobne nevyjde ako zamer, ci s predplatnym alebo s cimkolvek.

    Su rozne chyby, ktore sa pri predaji obsahu neustale robia. Wooky predava knizky pomocou SMS, co prekristove rany? SMSkami? atd atd

  3. Summary: nadalej si myslim, ze PREDAVANY OBSAH musi obsahovat crty, ktore pre mna ako konzumenta budu zniet ako BENEFIT oproti akejkolvek alternative, ktoru ziskam bezplatne. Bez toho benefitu nebude predajny. Ja nepisem nikde, AKE PRESNE BENEFITY to maju byt, ak by som ich vsetky vymenoval, mozem rovno zacat obsah predavat 🙂

  4. Summary: nadalej si myslim, ze PREDAVANY OBSAH musi obsahovat crty, ktore pre mna ako konzumenta budu zniet ako BENEFIT oproti akejkolvek alternative, ktoru ziskam bezplatne. Bez toho benefitu nebude predajny. Ja nepisem nikde, AKE PRESNE BENEFITY to maju byt, ak by som ich vsetky vymenoval, mozem rovno zacat obsah predavat 🙂

  5. v mojom clanku som mal este jeden bod- „Funkčný ekosystém distribúcie elektronických kníh môže pomôcť konečne spoplatniť hodnotný webový obsah.“
    To by bola aj odpoved,kto uzivi tie (staro)nove profesie.

    Suhlasim pritom s Ronym, ze by malo ist o premium content, nielen prezleceny obsah z webu.

  6. v mojom clanku som mal este jeden bod- „Funkčný ekosystém distribúcie elektronických kníh môže pomôcť konečne spoplatniť hodnotný webový obsah.“
    To by bola aj odpoved,kto uzivi tie (staro)nove profesie.

    Suhlasim pritom s Ronym, ze by malo ist o premium content, nielen prezleceny obsah z webu.

  7. doplnim, ze to premiove myslim OKREM ineho aj to, ze forme budu venovat nalezitu starostlivost a menujem niektore body: typografia textu, to musi byt DOKONALE. Ziadne veci ako ked otvorim mobil s ledva 4″ obrazovkou a citacka na ebook urobi okolo textu ZBYTOCNE obrovske okraje (padding) a tym padom je nepouzitelna, lebo na text zostalo tak 10 slov. A to je uzasne malicky detail, lenze o toto sa ja ani nemam co starat. Ak by som si kupil knizku ci magazin, kde by bol tento prdidetailny problem, tak som vyhodil peniaze a ak nemam istotu, ze toto osefovali, nebudem riskovat nakupy.

    To je problem VSETKYCH novopecenych magazinov, na detaily sa vykaslali, lebo „nikto“ to nepotrebuje alebo podobne pseudorozsudky.

  8. doplnim, ze to premiove myslim OKREM ineho aj to, ze forme budu venovat nalezitu starostlivost a menujem niektore body: typografia textu, to musi byt DOKONALE. Ziadne veci ako ked otvorim mobil s ledva 4″ obrazovkou a citacka na ebook urobi okolo textu ZBYTOCNE obrovske okraje (padding) a tym padom je nepouzitelna, lebo na text zostalo tak 10 slov. A to je uzasne malicky detail, lenze o toto sa ja ani nemam co starat. Ak by som si kupil knizku ci magazin, kde by bol tento prdidetailny problem, tak som vyhodil peniaze a ak nemam istotu, ze toto osefovali, nebudem riskovat nakupy.

    To je problem VSETKYCH novopecenych magazinov, na detaily sa vykaslali, lebo „nikto“ to nepotrebuje alebo podobne pseudorozsudky.

  9. „Obsah zadarmo“ sa do popredia dostáva od čias elektronického vydávania. Žiaľ čo sa dá skopírovať sa aj skopíruje na úkor autorovho zisku. Trend obsahu zadarmo zosilnel nástupom internetu. Inak si myslím, že „zadarmo“ nič neexistuje. Aspoň v prírode to tak je. Ani sliepka nehrabe zadarmo…
    Môj názor ohľadom prémiového obsahu: Ak som si na tomto blogu prečítal o mikroblogu (http://4m.pilnik.sk/mikroblog-zavital-na-blog-4m), tak pod riadnym obsahom rozumiem samotný článok (čo to je mikroblog, výhody atď.). A pod prémiovým obsahom rozumiem podrobný postup ako nakonfigurovať wordpress. A za tento postup – prémiový obsah som ochotný aj zaplatiť nejaké to euro, pretože ušetrím množstvo času a nemusím pátrať ako to urobiť.

  10. „Obsah zadarmo“ sa do popredia dostáva od čias elektronického vydávania. Žiaľ čo sa dá skopírovať sa aj skopíruje na úkor autorovho zisku. Trend obsahu zadarmo zosilnel nástupom internetu. Inak si myslím, že „zadarmo“ nič neexistuje. Aspoň v prírode to tak je. Ani sliepka nehrabe zadarmo…
    Môj názor ohľadom prémiového obsahu: Ak som si na tomto blogu prečítal o mikroblogu (http://4m.pilnik.sk/mikroblog-zavital-na-blog-4m), tak pod riadnym obsahom rozumiem samotný článok (čo to je mikroblog, výhody atď.). A pod prémiovým obsahom rozumiem podrobný postup ako nakonfigurovať wordpress. A za tento postup – prémiový obsah som ochotný aj zaplatiť nejaké to euro, pretože ušetrím množstvo času a nemusím pátrať ako to urobiť.

Komentáre sú uzavreté.