Čo by mal každý vedieť o fungujúcich nadpisoch

Pekný nadpis, že? Klikáte a chcete sa dozvedieť, čo by ste to vlastne mali vedie? Fáájn. Splnili ste si svoju domácu úlohu, takže zotrvávate pri tabuli a môžete čítať ďalej.

Pre anglický web si môžete zmerať potenciál nadpisu, ktorý ste si vymysleli. Potenciál, ktorý nadpis má, aby vám priviedol hafo návštevníkov, ktorých premeníte na vysnívanú jachtu na Barbadose.

We have previously discussed the importance of titles and descriptions on Digg, the 10 most popular brands on Digg, and how to write the right title for Digg. While all of these articles give you tips on title-writing, this small application by Mitchell Harper actually analyzes your titles and descriptions and tells you how well they will do on Digg. Zdroj: Algorithmically Generate The Best Title for Digg

To bolo teda niečo pre anglicky hovoriacich. Pre domáce šumiace borovicové háje a ligotajúce sa kvety jari priniesli páni z H1 vo svojom novom blogu NaH1 » 10 nejlepších titulků všech dob a proč při psaní používat mozek. Srandičky? Na vás to nefunguje? Ale, no! Splnili ste domácu úlohu? Klikli ste sem?

Nuž vec sa má takto priatelia. Digg, to sú návštevníci. Konverzný pomer je konštanta, takže je priama úmera medzi množstvom zarobených peňazí a množstvom návštevníkov. A pretože na sieti platí pravidlo, že víťaz berie všetko, krivka nie je lineárna, ale exponenciálna.

Takže sa prosím prestaňte čudovať, že sa kde-kto, teda aj ja, snažím dodržiavať fungujúce pravidlá.

Celé je to len obyčajný marketing. Preto sa trochu bavím na tom, ako sa snažia v článku páni z h1 ľudí presvedčiť, že nie je až tak dobré dodržiavať konvencie. Nuž, inovatívny je byť fajn, ale až v momente, keď viem, ako mi zafungovali overené pravdy. To je základňa a oproti nej môžem začať testovať, aký vplyv bude mať inovatívny prístup.

Ono to s tými konvenciami je tak: Pravidlo merchandizingu (vystavenia tovaru v regáloch) hovorí, že regál s chlebom, má byť v najvzdialenejšom bode hypermarketovej plochy. (Analogicky: výdaj na recepty má byť v lekárni až vzadu za voľným predajom.) Aby ste prešli okolo maxima regálov, kým sa dostanete k veciam pre ktoré ide do hypermarketu maximum zákazníkov. Tak, teraz poznáte pravidlo. Mnohí z vás si naň teraz zanadáva. Mnohí z vás si ho zapamätajú a keď budete vstupovať do hypáča, tak si na mňa spomeniete. Ale aj tak mnohí z z prvej aj druhej skupiny po ceste proti hodinovým ručičkám k regálu s chlebom nahádžu do košíka hafo vecí, ktoré nemali na zozname, vecí, ktoré by nekúpili, keby nešli okolo dômyselne vystaveného tovaru. A čo skupina ľudí, ktorí o nejakom merchandizingu ani len nechyrovali? Verte, na nich to platí rovnako účinne. Roky! Tie hypermarkety by predsa stáli celkom inak, keby to fungovalo inak. Alebo, že by to všetci robili blbě?

Preto aj my poučení klikáme na lákavé nadpisy zas a znovu. Páni v H1 to dokonca odporúčajú skontrolovať si na vlastnej koži (na vlastných taboch). Tak prečo meniť fungujúcu stratégiu?

(Napríklad stratégiu podnetu k akcii na konci článku formou otázky…)

Ak sa vám článok páčil, pridajte mu hlas na vybrali.sme.sk