Deň otvorených dverí na mojich stránkach – návštevnosť v marci 2008

Tak, ako som sľúbil, pri príležitosti práve skončeného Mesiaca internetu zverejňujem informácie zo zákulisia návštevnosti.

Pravidlá akcie Mesiac otvorených dverí na slovenskom internete hovoria, že chceme informovať o nasledovných číslach:

  1. TOP 5 stránok z ktorých prišli v marci 2008 vaši návštevníci.
  2. TOP 5 osobných/nekomerčných blogov/projektov, z ktorých prišli v marci vaši návštevníci formou aktívnych odkazov.
  3. Podiel jednotlivých vyhľadávačov a katalógov na vašich stránkach.
  4. Zmena (nárast pokles) návštevnosti oproti marcu 2007 v percentách.

Nepovinné, ale vítané informácie:

  1. Počet unikátnych návštevníkov (počítačov) za marec 2008.
  2. Počet zobrazených stránok za marec 2008.
  3. Priemerný čas, ktorý návštevník strávil v marci na vašich stránkach.
  4. Hodnota GTPR.
  5. Zoznam počítadiel, ktoré používate.

Poďme na vec

Top 5 stránok z ktorých prišli návštevníci:

TOP 5 osobných/nekomerčných blogov/projektov priamo odkazujúcich:

Podiel jednotlivých vyhľadávačov:

  • Google.sk (69,9 %)
  • Google ostatné TLD (21,4 %)
  • Zoznam (3,7 %)
  • Atlas_sk (1,4 %)
  • Azet_sk (0,9 %)
  • Seznam (0,9 %)
  • Google Images (0,9 %)
  • Zoohoo_sk (0,6 %)
  • Yahoo (0,1 %)

Zmena (nárast pokles) návštevnosti oproti marcu 2007: V marci 2008 som oproti marcu 2007 dosiahol len 79% návštevnosť. Nuž, tento marec som nemal na titulke vybrali.sme.sk žiaden článok. Aj keď snahy boli a boli a boli, dokonca aj podporené dostatočnými autoritami, ale v malom počte.

Analýza čísiel

Vo zverejnených číslach to nie je vidieť, ale zvyšuje sa mi podiel návštevníkov s takzvaným priamym prístupom, čo sú ľudia z rôznych desktopových zdrojov (RSS čítačky, bookmarky a podobne). To je pre mňa skutočne super a je to skutočná odmena za čas strávený prípravou článkov.

Dva pohľady, ktoré ale nie sú pohľadmi typického blogéra prevádzkujúceho osobný blog, no keď tú návštevnosť už analyzujem, tak kompletne: Darí sa mi rozširovať a predlžovať šiju pred dlhým chvostom, čo je fajn, pretože sa tak budujú pevné základy stabilnej návštevnosti a človek nie je závislý na jednom-dvoch kľúčových slovách. Tiež to hovorí o dobrom potenciále domény, že budúci obsah má dobré šance v konkurencii na prvej stránke vyhľadávačov.

Na druhej strane je vidieť zvyšovanie monopolného podielu Googlu v mojej návštevnosti. Vytrácajú sa mi slovenské katalógy a fultexty založené na Jyxo technológii. Asi by som mal trochu popracovať na optimalizácii pre ne, no ako som bol býval povedal nezdá sa mi, že by to bol efektívne vynaložený čas. Hlavne s ohľadom na to, že si niektoré (pravdivejšie by bolo povedať všetky) urobili fultext z Etargetu.

A ešte pár nepovinných údajov:

  • Prišlo sa na mňa pozrieť cca 9900 unikátnych návštevníkov, počítačov, sušenie, kto ako chce
  • Omrkli ste si u mňa cca 19949 stránok.
  • Prežili ste u mňa viac ako 3600 hodín.
  • GTPR nám momentálne 4.
  • Tieto čísla mi poskytuje Google analytics a phpMyVisites. S piety stále počítam aj pomocou counter.cnw.cz. Zrušil som Naj.sk (aj na všetkých mojich projektoch) a ešte uvidím, ako naložím s Toplistom.

Keď sa chcete pridať k tejto príjemnej akcii, nechajte odkaz na oficiálnej stránke Dňa otvorených dverí, alebo tu v komentároch. Verím, že môžeme takto vytvoriť vzájomne prelinkovanú sieť článkov, z ktorých sa dá čo to dozvedieť, ako to frčalo na sieti v marci 2008.

Moje minuloročné štatistiky nájdete v článku Deň otvorených dverí na mojich stránkach – marec 2007.

Zdieľať?