Facebook, Piki ti dáva víkend, maximálne dva

Na Facebook sa prispieva v tretej osobe, takže trpte s ním. Piki píše svoje názory o Facebooku po víkende používania. V zásade, nie je nadšený  a dáva mu víkend, maximálne dva.

Keď si založil konto, ešte netušil, že to bude v skutočnosti test jeho sociálnosti. Dal si predsavzatie, že nebude bezmyšlienkovite pridávať za priateľov kde koho a sústredí sa na zrelý vek. Tridsiatka sa stala istou métou. Pre puntičkárov dodáva, že tridsiatka v zmysle veku intelektuálneho.  A navyše s podmienkou, že pridaného priateľa by dokázal zniesť aj pri osobnom obedovom posedení na vlastný účet.

Vzápätí preskúmal možnosti, kde a čo sa dá pridávať, vidieť, editovať a tak podobne. Pokusne vložil od každého druhu niečo. Keď už  má tú kombo dátovú tarifu, tak vyskúšal aj mobilný prístup. A v tom momente sa to pre Pikiho začal kaziť. Až nakoniec  dospel do konečného rozhodnutia:

Prečo by som to robil?

Veď posúdia sami, čitatelia moji:

  1. Info o tom čo práve robím je v momente odoslania klamstvom, pretože je to história a nezodpovedá skutočnosti.
  2. Dlhšiu poznámku si píš Piki vždy na blog formou článku.
  3. Kvôli lepšej prezentácii fotografii robil toť nedávno na svojom blogu evolučný redizajn.
  4. Tých pár eventov dokáže vrhnuť na blog vo forme článku. V prípade nutkavej potreby, nainštaluje do WordPressu dva pluginy a kalendár udalostí aj so správou účastníkov je doma.
  5. Zdieľanie odkazov robí formou celulózových výluhov, takže zas a znovu je to článok na blogu.
  6. Video? A to je čo?
  7. Facebook mu furt navrhuje za priateľov stále tých istých, ktorých má v RSS čítačke alebo v Gtalku.
  8. Títo tí istí zrkadlia vo svojich profiloch svoje blogy a podobne. Po pár dňoch si pripadal ako medzi dvomi zrkadlami, ktorých rovina je rovnobežná.
  9. Ak už Facebook navrhne niekoho nového, Piki netuší prečo a pritom by tak chcel nadviazať kontakty s ďalšími lekárnikmi a farmaceutmi.
  10. Desatoro nebude!
  11. A k tomu tá debilná tretia osoba.

Nuž tak priatelia, Piki hľadá dôvod, prečo by Facebooku mal dať viac ako povestné dva víkendy. Problémom skutočne nie je otázka ochrany súkromia. Ako starý blogér už dávno pozná svoje hranice ochoty zdielať informácie o sebe a svojich blízkych.  Skutočným problémom, ktorý si ani len nepamätá, že by niekedy bol výzvou, je nezmyselnosť aplikácie Facebook pre Pikiho.

Á, jeden zmysle by tu bol: Profi profil ako ďalší kanál na oslovenie cieľovej skupiny, pre ktorú je Facebook to pravé orechové. Pre zváženie celkového ROI sú tu dva zaujímavé zdroje:

Reklama na Facebooku prostřednictvím Facebook Ads už není žádná novinka, funguje tuším od června. Na Facebooku je přes 107 tisíc Čechů, takže zásah nemusí být úplně malý. Otázkou možná ještě bude, co znamená „ti co tam jsou“ (zřejmě to znamená mají účet, ne že jsou pravidelně aktivní) a co znamená (započítaný) „Čech“. Zdroj: Facebook Ads

medziročný nárast je na úrovni 183%
– najväčší počet užívateľov v CEE regióne má Srbsko a Chorvátsko: takmer 300 000 pre každú krajinu
Slovensko malo za september 2008 niečo viac ako 64 000 užívateľov
– mesačný nárast počtu slovenských užívateľov je na úrovni 18%. Zdroj:Konečne lokálne dáta o Facebooku!

A práve na to je dobré si facebookovanie odskúšať na vlastnej koži. Ako som bol býval bol písal, nie je nad to byť svojim vlastným zákazníkom. Možno to dopadne ako s tými sovietmi: Dávali im rok, nanajvýš dva a nakoniec bolo tých rokov dvadsať.

7 komentárov pri “Facebook, Piki ti dáva víkend, maximálne dva

  1. O to prave ide.Z uzivatelskeho hladiska, Facebook ma zmysel len vtedy, ak chces trochu svojho sukromia zdielat s priatelmi, linkoval som ta prave preto, ze by som necakal, ze by to bol ten spravny „tuul“ pre teba. Ako vidim, nie je 🙂

    K Facebook Ads, velkym benefitom v porovani s inou PPC reklamou je moznost zobrazovat aj logo

  2. Mne sa na Facebooku paci prave to, ze umoznuje zdielat info iba s ludmi, ktorych poznam (osobne). Blog je pre cely internet 🙂 ale taku potrebu momentalne ja osobne nemam.
    Vyborne tiez je, ze pomaha udrzovat kontakt s priatelmi, ktory ziju v cudzine…

  3. Facebook ma rozhodnie uplatnenie v udrziavani kontaktov. Ak si vysokoskolak a spoznal si par zahranicnych studentov tak ti vlastne ani nic ine neostane… O icq inde ako u nas a v cz nepoculi a napriklad skype je v srbsku uplna rarita.

  4. Myslím, že s tým pridávaním kontaktov na to ideš dobre. Ja som zmysel Facebooku našiel v tom, že tam môžem (alebo mohol som) zdieľať osobné veci s priateľmi a rodinou. Akonáhle som začal akceptovať priateľov typu „videli sme sa raz v živote na tej a tej párty“ tak Facebook začal strácať zmysel. Už som nemohol tak otvorene zdieľať moje osobné záležitosti.

    Na Facebooku by som privítal niečo ako rozdelenie priateľov do kategórií. Najbližší priatelia by videli všetky moje príspevky, vzdialenejší priatelia len niektoré. Hlavne by to muselo byť jednoducho spravené a priatelia by nesmeli vedieť, do ktorej skupiny patria.

    Aby som to zhrnul, Facebook je podľa mňa výborná web aplikácia na udržiavanie kontaktu so skutočnými priateľmi.

  5. Rony: pravdupovediac, skupiny som zatiaľ nejako neskúmal. Ja vždy len do nejakých skupín vstupujem, ale žiadnu som zatiaľ nevytvoril 🙂

    Predstavoval by som si to takto:

    Napíšem na Facebooku status, že „tohto roku budem Vianoce tráviť v Prešove“. A pod tým by boli možnosti: „Zdieľať so všetkými“, „Zdieľať len s najlepšími priateľmi“, „Zdieľať s rodinou“. Niečo na ten štýl.

  6. Jaro: zalozis skupinu „Rodina a osobní priatelia“ a na jej Wall napíšeš „Vianoce v Prešove“. Skupina bude uzavretá a pozveš do nej len tých, ktorých chceš.

    Skupinu nastavíš, aby príspevky do nej videli len oni, čo je podstatou skupín ako takých 🙂

    Kľudne si spravíš aj skupinu „Pre všetkých, ktorí poznajú Jara ale on ich nie“ a tá bude public pre hocikoho 🙂 Tým sa zároveň vyhneš žiadostiam o zaradenie medzi priateľov od tých, ktorí sú ti neznámi.

    „status“ je len simuláciou mikroblogov a v novom FB je už vlastne súčasťou Wall.

    Načo u každého objektu separátne nastavovať príznaky, keď si pripravíš vopred šablónu (rozumej skupiny) a vždy si premyslíš, kam čo napíšeš.

    V rámci nastavenia skupiny si môžeš navoliť, či v nej bude iba Wall alebo aj fotky, videa, udalosti a pod. To už záleží na charaktere.

Komentáre sú uzavreté.