Hľadám reálneho užívateľa v štatistikách

Prehrýzol som sa jedným marketingovým článkom: Z unikátnych návštevníkov reálni užívatelia – eTREND

Prečítané? Ak nie tak hupkom tam a potom prípadne späť sem, budeme rozoberať a diskutovať. A hlavne hľadať odpoveď na otázku: Ako dokážu určiť reálneho užívateľa?

Myslím, že je to takto:

  1. Dozvedeli sme sa, že Meranie počtu a správania sa návštevníkov jednotlivých webov prebieha pomocou kódov vložených do meraných stránok. Tento spôsob umožňuje nielen kontrolu počtu návštev a zobrazení stránok, ale poskytuje aj technické informácie o použitých internetových prehliadačoch a pripojených počítačoch. To robí kde aké počítadlo zadarmo. To ich know-how bude asi v niečom inom. Svoju mágiu len tak ľahko neprezradili.
  2. Budú robiť aj sociologické merania. Neteším sa, že ma kdejaký väčší web bude stále viac a viac otravovať vypĺňaním nejakého dotazníka o mojich prímoch, veľkosti topánok a farby môjho čierneho čaju. Dobrý dotazník má byť rozsiahlejší ako pohodlných 5 otázok.
  3. Majitelia webov (ktoré budú/už teraz merajú) dúfajú, že nová metodika zvýši povedomie o tom, že internet ako mediatyp je schopný generovať reálne peniaze. Všetci SEM guruovia majú vo voľbe účinného formátu jasno. Naväčší reklamný guru (Google) prichádza s platbou za reklamu v momente konverzie. Pretože je to pravdepodobne najjasnejšie merateľné.
  4. Všimli ste si, že v článku sa ani raz nespomenulo slovo konverzia užívateľa na zákazníka?
  5. Priatelia, keď budete písať PíáR článok, vždy sa pozrite na predchádzajúcu vetu. Inak sa vám stane nasledovné:

    Spokojnosť serverov s novým spôsobom vyhodnocovania návštevnosti ilustruje aj ich záujmom. V polovici roku 2005, keď Mediaresearch rozbiehal informačnú kampaň o meraniach, reagovali mediálne agentúry na ponuky skôr rezervovane. Dnes sú dáta od Mediaresearchu mernou jednotkou návštevnosti českého internetu.

    Slovenské mediálne agentúry sa s novým typom dát ešte len začnú oboznamovať.

    Tak budú sa oboznamovať, alebo už výskajú radosťou, že sú čísla stále vyššie a vyššie

  6. Ich čísla sú pre všetkých okrem lídra vyššie. Každý máme radi, keď líder dostane po vrňáku.
  7. A toto je úplná bomba na záver: Podľa Terezy Šimečkovej, predsedníčky predstavenstva českej materskej spoločnosti Mediaresearch, nemožno vplyv nového systému meraní exaktne ukázať na raste objemu reklamy. Pretože trh by rástol aj bez neho. Napriek tomu tvrdí, že ich výskum prináša do online biznisu pridanú hodnotu. Myslím, že tento citát si odložím ako jednotku alibizmu. Keby som použil iný, bol by som v záporných číslach.

    Keď som robil rozpočty lekární na ďalší rok, vzorec bol jasný: Nárast o infláciu je povinnosť, nárast o nárast trhu je psia povinnosť, nárast o zbožné prianie majiteľa je nutný (pre moje prémie ;) a nárast o trochu viac ako o nárast trhu je potrebný pre uspokojenie môjho ega (som lepší ako sused ta-ňe?). Súčtom týchto 4. čísiel vzniká úspech.

Ja nič, ja lekárnik, len sa snažím zapojiť zdravý rozum a merateľné ciele. No ten sa pravdepodobne s marketingom neráči.

Fakt sa teším, keď občas od nich vypadnú nejaké tie omrvinky a ukážu nám toho reálneho užívateľa. Nebiť zrkadla v mojej kúpeľni, s kamennou tvárou by som povedal: Všetci o ňom hovoria, ale nikto ho jakživ nevidel.

Čo si myslíte vy? Ako chcú/budú identifikovať, dešifrujú a spočítajú troch užívateľov za jedným strojom, prípadne jedného užívateľa ráno doma a večer v práci? Užívateľov blokujúcich reklamu? Užívateľov surfujúcich/klikajúcich za odmenu len po baneroch a kontextovej reklame? A celkom by ma aj zaujímalo, prečo si ten článok dal rony do odkazov.

Súvisiace o meraní návštevnosti:
Proč se nechlubíme tím, že jsme pokořili hranici 1 milionu UV za den?
Unique Visitors, nejsou Unique Visitors
Mediaresearch – rozporujú predchádzajúci článok – Tak, takto si predstavujem článok o sledovaní návštevnosti. Nechce sa mi veriť, že je to z rovnakej firmy.

Ak sa vám článok páčil, podporte ho na vybrali.sme.sk.