Predávame akcie, RSS a vlastnú kožu

Generické firmy prinášajú prvé ovocie

Pred nejakým časom sme žili v období akvizícii farmaceutických firiem. Fúzovalo sa o sto sedem. Bola to príprava na momentálne prebiehajúcu revolúciu na trhu generických prípravkov. Jednak veľké originálne firmy kupovali firmy generické, aby si zaistili prímy z výroby liekov aj po vypršaní patentovej ochrany. Druhak investičiari kupovali podiely v generických firmách, pretože vedeli, že generické firmy získajú čoskoro do svojho výrobného programu dojné kravy a ich hodnota porastie. PPF sa rozhodlo, že je už pravý čas na vyberanie ziskov.

„Finanční skupina PPF se na českém kapitálovém trhu snaží prodat svých zhruba 13 procent akcií tuzemské farmaceutické společnosti Zentiva. Napsaly to Hospodářské noviny (HN) s odvoláním na dva na sobě nezávislé zdroje. Pokud by PPF za akcie dostala jejich aktuální tržní cenu, získala by více než sedm miliard korun.“ Zdroj: HN: PPF hledá kupce pro svoje akcie Zentivy

Poviem vám, dve miliardy za dva roky, cca 40% zhodnotenie, pekné. Škoda, že som nemal tých 5,2 miliardy a strýčka na správnych miestach v roku 2005.

Vaše RSS mení majiteľa

Obdobie veľkých akvizícii v oblasti IT prežívame pravdepodobne dnes. Na rozdiel od farmabiznisu, v tomto netuším, prečo sa deje to čo sa deje. Predsa len, na takýto odhad treba mať lepšie interné informácie.

A ako sa na obdobie veľkých akvizícii patrí, sprevádza ho obdobie veľkých fiktívnych akvizícií. Len toť nedávno akciovými trhmi zamávala interná informácia, že iPhone od Apple nebude. Potom prišlo ďalšie dementy informácie, že Microsoft kupuje Yahoo! Je rovnako dementná informácia, že Google kúpi FeedBurner (via: Rumour: Google to buy Feedburner)? Myslím, že Gordon Gekko bude mať vo filme Wall Street 2.0 o zábavu postarané.

Akokoľvek, je to zamyslenie sa nad tým, či kľúčový zdroj vašich návštevníkov patrí do cudzích rúk.

Samozrejme, keď sa rozhodnete zmeniť CMS na svojom blogu/spravodajstve pri použití externej služby na šírenie vášho RSS kanála sa nič nedeje. Maximálne na jednom mieste zmeníte jedno nastavenie. Ak ale budete chcieť zmeniť Feedburner za iný nástroj, nastávajú problémy. Samozrejme, všetko je len otázka zváženia rizík, ktoré si dokážeme uvedomiť.

V Adwords je prázdno.

Google inzeruje pomocou regulárnych inzerátov sám seba. Je to znak, že v danom cielení Google nemá dostatok Adwords inzerentov. Prípadne v danom cielení sú väčšinou uvedomelí inzerenti, ktorí majú prehľad v konverzných pomeroch. Tak zobrazuje Google inzeráty sám na seba. Ktovie, či majú pre adsenzáka nejakú hodnotu? Či sa započítavajú a tak podobne. V spôsobe registrácie klikov je Google tak tajomný, že sa otvára priestor na špekulácie. Viac tam kde táto téma patrí, teda na kolaboratívny blog www.adsenseblog.sk. Píšem tam aj o tom, ako ide Google na ruku Adwords inzerentom v sledovaní úspešnosti reklám v obsahovej sieti a čo z toho pre adsenzákov vyplýva.

Zdieľať?