Príklad dobre optimalizovaného blogu aj s návodom

Na webe nájdete hafo návodov, ako písať správne nadpisy, ako štrukturovať text určený na číta nie na obrazovke. Keby hafo! Isto ich je hafo+1. Dnes si dáme pár príkladov, ako to na takom obsahovom webe dopadá, keď sa tieto pravidlá dodržiavajú.

Optimalizácia textového obsahu

Tento nástroj používaný pri tvorbe webových projektov je mi veľmi sympatický. Tvoríte zmysluplný web. Teda na prvý a možno aj na polovicu druhého pohľadu by sa to mohlo zdať. Kopu textu. Pravidelné aktualizácie. Na prvý pohľad blog, teda obsahový web ako sa patrí. Ale dajme si tie sľubované príklady:

  • www.pc-guru.cz – Blog o počítačích, internetu, fotografování a o životě. Jeden z najlepších optimalizátorov, ktorých som v ostatnom polroku zahliadol. Dokonca sa občas nájde aj hlbšia myšlienka, nie len povrchné zameranie sa na hustotu kľúčových slov.
  • e-denník – Príklad optimalizácie jedného rána. Ako píše v článku Topless, vlastně Toplist, za všetko môže jeden test logického myslenia. Kto nesníva o takomto zlatom teľati? Možno je to výsledok necieľavedomej optimalizácie, ale ako poučenie to uvádzam.
  • kazdy.bloguje.cz – praotec všetkých optimalizátorov obsahu. Zameriaval sa, ak ma pamäť neklame na bulvár, hlavne ten sexistický. Belohorcová to myslím istila.
  • MS v hokeji Kanada 2008 – niečo z mojej domácej kuchyne. Veď ovoňajte.

Narazili ste aj vy na kvalitne optimalizovaný obsahový web? Podeľte sa do komentárov.

Nie, toto nie je článok, ktorý má haniť, ironizovať či uťahovať si z niečoho. Naopak, prečo sa nepoučiť, ako urobiť veci návštevnícky úspešne.

Výber je zameraný len a len na príklady optimalizácie textového obsahu. Samozrejme výberom obsahu ako takého sa dajú dosiahnuť oveľa prenikavejšie návštevnícke úspechy. Ako ukazuje umiestnenie webu ::Fun 4ever:: Menu tohoto webu je instatnou zbierkou návštevnícky atraktívneho obsahu. Mp3, tapety na mobil, e-knihy na stiahnutie, obsah na hranici legálnosti…

Predsa len dám trochu teórie

Optimalizácia textového obsahu sa skladá z dvoch častí

  1. Výber obsahu
  2. Upravenie vhodného obsahu do správnej formy

Výber obsahu

Ako vybrať o čom písať? Zdá sa, že hlavnou črtou obsahu takto optimalizovaného je temná stránka ľudskej existencie a zabíjanie voľného času. Položte si otázku: Aký reálny význam to má pre užívateľa z mäsa a kostí pre zachovanie jeho života? Ak je odpoveď žiadny tak je to dobrý obsah pre náš zámer.

Druhým dôležitým atribútom je analýza sveta okolo. Musíte byť ako Matelko. Prosto treba vedieť ako sa vyvíjanú trendy vo vyhľadávaní na sieti. Niekto vidí budúcnosť v iPhone, niekto v turistickom ruchu. Tieto dva weby sú tiež dva zaujímavé zdroje inšpirácie. Nie okopírovania. To nefunguje. Ale reverzné inžinierstvo by už bola lepšia pracovná metóda, ako prehĺbiť inšpiráciu.

Optimalizácia formy

Návod? Nie, nie, preštudujte si zalinkovaných, uplatnite reverzné inžinierstvo… Lebo o tom je tento článok. Nie o návodoch, ale o praktických ukážkach. Aj, keď, dalo by povedať, že práve to je môj návod pre vás. A potom ešte tých hafo článkov o tom ako správen písať pre web.

Rozumné slovo na záver

Tento článok mi napadol, keď som si prezeral svoje štatistiky a objavil som jeden príchod z toplist.sk. Vždy ma to prekvapí, pretože už dlhší čas má toplist zásadné problémy so štatistikami na svojej .sk doméne. A keď už som tam bol, tak som sa mrkol, ako vyzerá špička pelotónu. Či je tam niečo zaujímavé, ale hlavne nové. A práve uvedené príklady ma zaujali. Nie svojou užitočnosťou, ale svojou optimalizáciou pre návštevnosť.

Možno si pamätáte, v Roháči bol na konci príbeh Jožinka, dieťaťa svojich rodičov. Raz tam bol príbeh, ako stráášne pršalo a Jožinko hovorí kamošovi: Dnes by sme potrebovali niekoho, kto toho veľa nahovorí, ale nič nepovie. A v ďalšom obrázku sa už usmievajú schovaný pred dažďom pod čisto bielou komiksovou bublinou, ktorá ide nejakému chlapíkovi z úst.

Firemný blog ako súčasť firemeného webu je ideálna platforma pre neviazané prázdne dookokola opakované reči aj o témach, ktoré s vašou firmou nesúvisia. Dobrý firemný blog si vezme z uvedených príkladov to, čo prináša návštevnosť a pridá k tomu užitočnosť kmeňového webu.

Zdieľať?

2 komentáre pri “Príklad dobre optimalizovaného blogu aj s návodom

  1. len ma zaujíma či je preklep zámerný 🙂

    „potom ešte tých hafo článkov o tom ako správen písať pre web“

Komentáre sú uzavreté.