Remarketing na smiech v duchu smiešnej personalizácie

V PPC je taká srandovná vec. Dnes hľadáte čosi kdesi, prípadne aj navštívite nejaký ten webík. A zajtra vám táto dnešná návšteva spustí zobrazenie reklamnej jednotky. Už nie kontext obsahu navštívenej stránky, ale kontext vášho včerajšieho hľadania či surfovania.  Pekná myšlienka, že?

Kího-víra, dali tomu mno remarketing.

A dopadlo to ako vždy.

A tak preto, že sa včera brácho chválil cez Hangout, že ide kupovať gumy, mňa dnes otravujú Adwords PPC reklamy na gumy. Na jeho auto.

Minule ma takto prenasledovali asi týždeň reklamy na umývačku po tom, ako som si na tom webe umývačku kúpil.  No nekliknite na takú reklamu. Áno, taký som bol prevít, že som klikol.

Technická odbočka: Z návštevy a zaplatenia košíka mali jednu sušienku. Z návštevy webu úplne inú sušienku. No ktorý pár sušienka-reklamná jednotka sa mal prejaviť, no ktorý? Umývačkový, alebo tabletový? Z pradávneho môjho nákupu pneumatík mali k dispozícií rozmer gúm na moje auto. Tie dáta majú všetky: návštevná_sušienka-nenákup-nesušienka-starý_nákup-sušienka-rozmer-reklamná jednotka. (Bol som prihlásený do ich webu!)

Nie, priatelia, personalizovanej reklmy majú všetci plnú hubu, ale nikto ju nikdy nevidel.

Minule som sa až zľakol, keď mi prišiel od O2.sk e-mail s oslovením priezviskom. Že by predsa len? Ale prosím vás, ponúkali mi lepší tarif na mobilné surfovanie. No chcem vidieť toho, kto mi dokáže ponúknuť viac ako je bezFUPoví datanonstarif za 6€ na území SR a ČR. Ani sám O2 nie. Zas vedia, že som earli adopter. Ale personalizovane sa snažia. Ale dopadlo to ako vždy.

Naozaj je to také drahé? Alebo len neviete zaplatiť niekoho, kto by vám navrhol algoritmizáciu nad dátami, ktoré už dávno máte. KW je súvislosti. Stačí mi napísať, vy viete kam.

Pod čiarou: Pár myšlienok inšpirovaných článkom o inom podivnom šlendriáne.  Хотели как лучше, а получилось как всегда

Pod dvomi čiarami:  To vás takto oslovia oni, že potrebujú pomôcť, lebo nemajú kapacity ale nápadov kopu. A už pol roka nemajú čas.

2 komentáre pri “Remarketing na smiech v duchu smiešnej personalizácie

  1. priprava na jendu session cez x zariadeni uz existuje (vola sa to userid) – dokonca to uz dnes pri mobiloch, tabletoch a pod. google dokaze spajat (ak si prihlaseny, resp. pouzivas to iste konto). samozrejme veci typu pouzivam bratrancov tablet a nasledne svoj pocitac, to nikdy zvladat nebude, najma v inkognito mode.

    takze personalizacia este stale naraza na fyzicke/hw moznosti (alebo na schopnosti tvorcov kampane).

  2. priprava na jendu session cez x zariadeni uz existuje (vola sa to userid) – dokonca to uz dnes pri mobiloch, tabletoch a pod. google dokaze spajat (ak si prihlaseny, resp. pouzivas to iste konto). samozrejme veci typu pouzivam bratrancov tablet a nasledne svoj pocitac, to nikdy zvladat nebude, najma v inkognito mode.

    takze personalizacia este stale naraza na fyzicke/hw moznosti (alebo na schopnosti tvorcov kampane).

Komentáre sú uzavreté.