Tajné informácie z PPC reklamy ako na dlani

Doobeda som si sebaspravoval PPC kampaň na Skliku a poviem vám, pustiť sa poobede z opätovným zápalom do práce, to vyžaduje silného človeka. Alebo zaujímavú tému na čítanie. A jednu veru mám.

Neviem ako vy, ale ja som sa pobavil na prestrelke, ktorá začala tu, pokračovala tu a tu a tu a tu a tu a tu a tu a tu a tu. A isto aj niekde ďalej, ale kto by to všetko zhromažďoval. Ale predsa. Čo sme sa dozvedeli zo zákulisia PPC agentúr a systémov?

Napríklad toto:

  • Že každý by chcel služby a obskakovanie ako mobilný operátor, ale jeho celkové preinvestované peniaze sú tak cca 4000,- mesačne.
  • Dobrého konzultanta čoskoro omrzí dohadovanie sa z klientom na nezmysloch a urobí si vlastné projekty, ktoré mu budú generovať pasívny príjem.
  • Tie agentúry, ktoré okolo seba šíria najväčší mediálny humbuk na sieti postupne umierajú na nedostatok ľudí.
  • Agentúry ani raz nespomenuli ROI klienta. Vždy len svoje roje.
  • Toto nemôžem napísať, číta to tu kde kto ;)
  • Kompetentný je ten, kdo rozumi sve praci, ma zkusenosti a dokaze dorucit vysledky. Všetko naraz a súčasne v jednej osobe (právnickej či fyzickej.
  • Ako sa zverejňuje tendenčný komentár pod hlavičkou objektívnych názorov
  • Ako sa za 10 sekúnd z odborníka stala študujúca stratená existencia. Ale tutorial na Adwords robí pekné. Ach jo!
  • Aké sú obchodné modely pri správe cudzích PPC kampaní, za koľko sa spravujú (konkrétne čísla)
  • Že si agentúrnici myslia, že klienta zaujíma ako robia svoju robotu. Týmto omylom to vlastne všetko začalo.
  • Aké sú ceny za kliknutia v priemernej kampani na priemerné slovo.
  • Čo všetko považujú PPC agentúry za správu kampaní
  • A tak ďalej a tak podobne

Slovom študijného materiálu z oblasti PPC kampaní vypadlo z agentúr minimálne za kamión ak nie rovno za dva. Ach jo, som si myslel že v oblasti marketingu a internetu sú vedomosti tou najcennejšou časťou firmy. Asi nie, keď nám to súčasný či budúci príjemcovia našich zákaziek prezradili.

Teraz by ma zaujímal pohľad z druhej strany. Zo strany zadávateľov. Predstavujem si to tak, že by sme my, zadávatelia a aktuálny sebasprávcovia kampaní začali diskutovať medzi sebou o veciach ako:

  1. Koľko z hrubej marže sa oplatí investovať do získania zákazníka? 30%? 50%? 70%?
  2. Hm, a to je tak asi všetko.

Vidíte, priatelia z mediálnych agentúr? Toto je to jediné nad čím som ochotný uvažovať. Môžete mi navrhovať platbu za vás čas, paušál za klik, percento z obratu kampane, ale mňa bude zaujímať jediné: Koľko mi z predaja môjho produktu ostane na vyvaľovanie sa pri mori. Koľko sa mi oplatí z mojej marže pustiť vám za to, že mi privediete ďalšieho zákazníka? Výsledky, priatelia, merateľné výsledky, to je to o čom som už bol býval bol písal a vám chýba.