Dobrá reputácia a dlhoročné skúsenosti sú najlepšie argumenty

Tak sa nám na blogoch a pridružených vybralismeslužbách prehnal uragán menom S-Š. Kauza ako lusk, ukážková, ukazujúca na cca 3-4 miestach klasické znaky internetovej prestrelky. Dokonalým zhrnutím a verím, že aj posledným (v zmysle posledný v rade nie ostatný) článkom je úvaha Aké sú možné varianty pozadia kauzy vyhrážok od Mareka Simka? | Peter Šlosar blog.

V ďalšom texte sa nebudem zaoberať podstatou sporu, ale sporom z pohľadu komu veriť.

Dlhovekosť vás zbaví detských chorôb

Všimnite si, koho články sa dostali na titulku vybrali.sme.sk, ktoré majú najviac komentárov, teda získali dostatočnú podporu v komunite? Sú to články ľudí, ktorí sa dlhodobo pohybujú po sieti. Áno, dlhodobosť, niečo za sebou, je podmienkou, aby ste boli úspešný. V prípade pochybností vám argument doteraz to malo hlavu aj pätu, tak bude mať pravdu aj teraz pomôže v presviedčaní.

Áno, v ceste stoja nejaké nerovné technické prekážky. No všimnite si, že sú nespravodlivo na strane dlhovekosti. Práve preto, je dlhovekosť v danej komunite tak dôležitým argumentom.

Sekundárnym prínosom internetovej dlhovekosti je, že ste internetovo vypísaný. Teda viete, ako správne formálne poskladať text, aby pri čítaní na obrazovke a pri čítaní v internetovom auditóriu zaujal a presvedčil.

Terciálnym prínosom internetovej dlhovekosti je, že ste technicky zdatný. Viete aké a v akom momente máte zvoliť technické riešenia. Napríklad ochranu diskusii proti spamu, povinnú registráciu a tak podobne.

Reputácia vytvára prvý dojem

Reputácia je to čo si o vás ľudia myslia. Je to kolektívna vina, ktorú na vás našijú pri zaregistrovaní vášho mena vo vestibulárnom aparáte ucha. Mať iniciálky RH, reputácia toho, na koho sa neodkazuje je jasná. Mať reputáciu Dyda, Bella, rony či iné dvojslabičné pomenovanie, mohli by ste svoju reputáciu vyvažovať zlatom a vyvážať za ceny ako Kuvajt ropu.

Úloha reputácie sa ukáže práve v takýchto vypätých okamihoch, keď naivný pisálek zaútočí na úctyhodného redaktora. Mnoho ľudí bude relatívne dlho brániť a straniť jednému len a len preto, aby sami pred sebou nemuseli priznať, že vo vás vkladajú dôveru a vy ste ju narušili. V komentároch ľudí ovplyvnených reputáciu sa nepriamo a medzi riadkami objaví to mi k nemu nesedí, on by sa takto nesprával, ak to píše on, tak to musí byť pravda.

Áno, po chvíli nastúpi zdravý rozum. Ale až po chvíli a občas je tá chvíľa tak dlhá, že prekonať jej energetickú bariéru je u mnohých fanúšikov nemožné, pretože by museli pripustiť, že oni sami urobili chybu. A vlatsnú chybu pripustí len málokto. Verejne ešte menej. A často zdravý rozum nedostane ani len šancu prihlásiť sa o slovo. Klik inam je rýchlejší ako majster Joda.

Preto sú reputácia a dlhovekosť na sieti dôležité. Preto je u mňa jednoznačným víťazom v tejto fáze známych argumentov Peter. Ak je to inak, tak to dokážte!

Vidíte to klasické myšlienkové klišé? Skúste proti nemu bojovať! Už pred vami nie je čistý stôl.

Ak máte pocit, že je to inak, dám ešte jeden príklad. Len toť nedávno bol urobený rebríček najdrahších obchodných značiek. Láska zákazníkov a vek majiteľov udržujú na vrchole už roky tých istých.

Ešte stále máte pocit, že je to inak? Prelustrujte slovenský internet a porovnajte úspešnosť v internetových diskusiách michlik-mbank.

A ten poznáte? Táto neser, říkali to na Nově tak je to pravda, i kdyby trakaře padali! Čoskoro, vraj už 5. května, títo ľudia prídu na internet.

1 komentár pri “Dobrá reputácia a dlhoročné skúsenosti sú najlepšie argumenty

Komentáre sú uzavreté.