Minimálna etika v správe PPC kampaní v obsahovej sieti

Len jeden bod. Len jedna oblasť a to výber vylučovaných stránok obsahovej siete.

Skúsme pri správe kampaní filtrovať weby, ktoré sú evidentne postavené na cudzom obsahu. Mne sa zdá eticky neprijateľné, aby sa moje reklamy zobrazovali na stránkach, kde si návštevník ako prvé pomyslí, že obsah bol nekorektne prevzatý od niekoho iného.

Veď to poznáte:

  • Také tie naoko RSS agregétory, ktoré neobsahujú aktívne odkazy na zdrojové texty.
  • Rôzne vyťažovače verejných databáz, napríklad informácii o registrovaných doménach.
  • Vyťažovače fotobánk s pochybnými licenciami ako sú Flick a podobné.
  • Isto vymenujete ďalšie lacné zdroje obsahu

Nerobím ilúzie o možnostiach ovplyvniť reálnu správu PPC kampaní v obsahovej sieti. Etika a biznis idú veľmi ťažko dohromady. Pravidelne sa stáva, že ak ste na hrane nejakého etického kódexu, tak sa výnosy exponenciálne zvyšujú. Dokonca mnohým tvorcom etických kódexov sa často stáva, že sú voči vlastnoručne vytvorenému kódexu „rovnejší“. No akokoľvek, aspoň som to skúsil.

Osobne mám medzi kritériami, podľa ktorých vylučujem stránky zo zobrazovania svojich reklám a reklám svojich klientov, kritériu legálnosti obsahu. Zaberie to tak 5 sekúnd a prvotné zatriedenie je v suchu.

Na záver len upozorňujem, že popisovaný bod nie je o stránkach v programe Google Adsense for domain. To je celkom iný problém a bol by to iný bod Etického kódexu správy PPC kampaní. Hlavne preto, že existujú analýzy, ktoré skúmali stránky programu GAD z pohľadu rôznych štatistických parametrov PPC systému. A ich závery kladú medzi etiku a biznis veľkú priepasť.

Článok bol inšpirovaný textom Nejnavštěvovanější Webzine v ČR dle TOPlistu aneb kdo sesadil MyEgo z trůnu?.

4 komentáre pri “Minimálna etika v správe PPC kampaní v obsahovej sieti

  1. Zrejme sme mysleli Flickr, nie Flick [take nepoznam]. Prave na Flickri je pod kazdou fotkou mozny sposob pouzitia.

Komentáre sú uzavreté.