Minister aj naďalej blogérom a poradcom

Neuveriteľné? Daňové a odvodové odporúčania pokračujú!

Pričom pri úhrade za rekreačné, zdravotnícke, športové zariadenie a pod. sa musí postupovať tak, že zamestnávateľ si toto zariadenie, resp. poskytované služby prenajme od majiteľa zariadenia a úhrada za zariadenie ide priamo majiteľovi.

Čiže pozor, neriešte to formou preplatenia účtov zamestnancovi- ak zamestnávateľ preplatí zamestnancovi jeho účty za zariadenie, bude sa to posudzovať ako zdaniteľný príjem, ktorý sa musí zamestnancovi zahrnúť do základu dane – a potom musí sa odviesť aj daň aj odvovy.

Daňové a odvodové tipy (2011/1) | Jozef Mihál | Blogy | eTREND – expert na ekonomiku a financie

Trochu irónie

Ach aké neslovenské. Žiadna konzultačný agentúra, rovno ministerstvo, ba priam rovno minister…

Už len tú skrytú reklamu aby tam niekto objavil. Alebo rovno nekalosúťažné konanie ako toť v Česku?

Tam, toť toť nedávno Úrad na ochranu hospodárskej súťaže vyhlásil:

„Služby společnosti Student Agency označil za dlouhodobě kvalitní, což vede zákazníky k loajalitě a z pohledu úřadu je toto problém pro volnou soutěž,“ podotkl Jančura.

Úřad pokutoval žluté autobusy. Mezi Prahou a Brnem jezdily pod cenou – iDNES.cz.

Dal som si tú námahu a kontaktoval som autora článku s otázkou, či môže potvrdiť uvedené slová majiteľa Student Agenvy, teda že to rozhodnutie skutočne obsahuje uvedené slová. Priznám sa, bol som dosť skeptický, či si novinár svoju domácu úlohu splnil a nie je len vo vleku PíáR.

Ale nie! Naopak: Vivat novinárskej práce! Autor mi promptne (do druhého dňa) odpovedal a poslal mi relevantný kus textu toho rozhodnutia. Je to tak!. Jančura síce necitoval doslovne, ale vystihol to.

Dosť bolo irónie, prichádzajú súvislosti

Prečo tu dávam dohromady tieto dva prípady? Nuž oba sú o filozofickom prístupe k podnikaniu v dnešnom svete.  Jedným je prístup WIN-WIN (pre linuxákov: je to od anglického win-vyhrať), druhým je tiež win-win. Tak kde je ten rozdiel?

Minister a SA hrá túto hru so svojimi zákazníkmi. S občanmi respektíve s cestujúcimi, pričom obe skupiny nakupujú u nich službu. Občania za dane, cestujúci za peniaze z platu.

Ten Úrad v Česku hrá tú hru s firmami. Tie vyhrávajú obe. SA má publicitu, konkurenti volné pole v používaní slova nekalá súťaž. A akosi sa pozabudlo, že ten úrad má pracovať pre občanov.

Zákony sú tu pre občanov a je psou povinnosťou ich tvorcov poskytovať ich bezrozporný výklad zadarmo občanom.  Je pre nás víťazstvom, ak sa tak deje bez nejakých hlúpych sprostredkovateľských agentúr, ešte hlúpejších helpdeskov a najšikovnejších právnikov.

Psou povinnosťou firiem je platiť za svoje záväzky svojim dodávateľom. Ak aj po splnení tejto povinnosti sú schopné poskytovať kvalitné služby, je to víťazstvo pre nás všetkých. Toto ale ÚOHS, ako vyplýva z ich tlačovej správy nezaujímalo. Rovnako ani slovko, či má SA monopol. Preto síce nejaká tá konkurenčná firma vyhrala, ale zákazníci to prehrali na plnej čiare.

Nech všemocná ruka trhu stresce štát, ktorý vyhlási poskytovanie kvalitných služieb a budovanie značky za nekalú konkurenčnú výhodu.

Pod čiarou: Text je písaný pohľadom občana a zákazníka. Ako kapitalista vidím hru s „cenou pod nákladmi“ trochu komplexnejšie. Naznačením nech vám je tá spätná väzba v podobe zaplatených záväzkov. Spomínate ako SkyEurope nezarobilo za svoju existenciu ani korunu a končí?!?