Nechajte pracovať ĽUD

Ľudia pracujú za peniaze, ľud bude pre vás makať zadarmo.

Nebudem tu hlásiť žiadne socialistické a ľavicové názory. Pekne na konkrétnych príkladoch vám ukážem čisto pragmatické riešenia.

Predstavte si ideálny stav. Ste majiteľom firmy a vaši zamestnanci makajú a vy im nemusíte za to platiť. Nááádhera! Podnikateľské nebo! Že zadarmo ani kura nehrabe? Omyl vážený! Potrebujete otagovať tak jednu až dve tony obrázkov, aby ste mohli draho predávať relevantné výsledky vyhľadávania? Zamestnajte ľud. Google hravou formou oblbol nejedného skúseného nemakačenka svojím Google Image Labeler.

Ani ja v tom nie som celkom nevinne. Aj ja som zapojil ľud, aby trochu mákol za mňa. Taký webový RSS agregátor privedie návštevníkov až až. Momentálne je hitom Derren Brown. Vďaka ti ľud. Nech mi je poľahčujúcou okolnosťou, že je to moja hlavná rss čítačka.

Tak som si ešte onehdá škrabal pravé ucho ľavou rukou, reku chcelo by to ešte nejaký spôsob ako sa bezpracne dostať k nejakému obsahu. I napadlo mi riešenie. Tam zas vedú e-knihy. Vďaka ti ľud po druhýkrát.

Táák. Makanie cudzích za mňa by sme mali. Teraz ešte vymyslieť, ako by niekto tretí platil moje účty. Kam by sme len zašli pre inšpiráciu? Vyskúšame overený Google. Keď pred pár dňami konečne na www.google.cz začala fungovať firma Google, prebehla celým českým amatérskym webom radostná mexická vlna v očakávaní Google Adsens pre obsah v českom jazyku. Princíp je taký,že vy si dáte na svoje stránky reklamu Googlu, niekto druhý (regulérni návštevníci) ju využijú, kliknú na ňu a niekto tretí vám za to dá prašulky rovno do kešeňe.

A čo profesionálny web? No nenapísal by som to lepšie, tak zacitujem:

Though YouTube is free, there haven’t been serious attempts to monetize it. It’s time for a reality check. Streaming video on the Internet en masse costs money, and it’s estimated that YouTube is dropping about $1.5 million a month just to operate. That will double and triple as more people discover it. These losses can’t go on forever. Cool free services such as Writely and Flickr have been chewed up by the likes of Google and Yahoo! and kept alive as promotional and advertising vehicles or as part of some unseen strategy. By John C. Dvorak

Alebo iný príklad. Potrebujete zatiahnuť propagačnú kampaň? Taký cashback s platobnou kartou pri pokladni v hypermarkete. Kartová spoločnosť vymyslí perfektný spôsob na spopularizovanie platieb kartou u obchodníkov, pretože čím viac platieb, tým väčšie provízie. Zmluvne prinúti svojich obchodníkov, aby umožnili zákazníkom nielen platiť ale aj vyberať si hotovosť pri pokladni, tak ako v bankomate. A dokonca, za využitie tejto služby, sa kartová spoločnosť so svojim zákazníkom podelí o poplatky. Takže celú akciu zatiahne obchodník. Tak, tak, najvýnosnejší tovar sú peniaze.

Stále čakáte pointu? Návody predsa pointu nemávajú.

Súvisiace:
(4M) – Anketa o platbe za obsah
Zdieľať?