Nemecké dialničné poplatky ako impulz k európskej dezintegrácii

Nemci dávajú impulz pre európsku dezintegráciu:

V poslednej verzii návrhu koaličnej zmluvy, z ktorej citoval Frankfurter Allgemeine Zeitung, sa píše: „K dodatočnému financovaniu údržby a výstavby našej siete diaľníc zavedieme primeraný príspevok pre držiteľov osobných áut neregistrovaných v Nemecku (vigneta), a to tak, aby žiadny držiteľ vozidla v Nemecku nebol viac zaťažený. Zavedenie bude urobené tak, aby bolo v súlade s právom EÚ. Príslušný zákon by mal byť schválený počas roka 2014.“

Zdroj:  SME.sk | Cudzinci budú platiť za nemecké diaľnice.

Štatistika hovorí, že je to 5% cudzincov na nemeckých diaľniciach. Možno by stačilo, aby dostali Nemci primeranú  časť z vybraných poplatkov v ostatných krajinách.  Možno by si mohli nárokovať vrátenie dane. Možno by to mohla preplácať partnerská “zdravotná dopravná poisťovňa”. Nech ma nikto nepresviedča, že by Nemcom americká NSA neposkytla dáta o počte kilometrov najazdených autami s nenemeckými registračnými značkami.

A pardón, všetko je akosi inak. Voľný pohyb osôb znamená, že sa na občana inej krajiny EU pozerá, ako by bol občan tej krajiny, kde sa práve nachádza. S rovnakými právami (napríklad zdravotné poistenie) ale aj povinnosťami (napríklad riadiť sa zákonmi danej krajiny). Nemecko na to zabúda. Alebo chce tento princíp rozbiť?

Veľmi som zvedavý, či ostatné krajiny pristúpia na spustenie salámovej metódy pri demontáži pravidiel európskej integrácie len preto, že ide o Nemecko – najväčšieho financovateľa ekonomického vyrovnávania sa európskych krajín.

Zdieľať?