Kupuje idnes.cz odsah od MF Dnes?

Pochybujem. Onehdá sa aj sme.sk pochválilo, že má vyrovnaný rozpočet. Na moju rýpavú otázku, či vrátane platby za obsah, ktorý bol primárne písaný zamestnancami denníka bola odpoveď, že to nie.

To len na narovnanie informácie, ktorú spracoval do svojho článku Patrik Znadl:

Jedním z potenciálních problémů je totiž časté propojení českých internetových médií s těmi tištěnými a převládající strategie Internet dotovat z výnosů printu. Jenže tištěná média se v řadě případů ocitla sama v ohrožení, do červených čísel se podle šeptandy snad poprvé ve své historii dostala i MF DNES. Její majitel MAFRA alespoň již delší dobu drží zásadu nedotovat Internet z výnosů tisku…

Odhady příjmů z internetové inzerce: další propady i tlaky zadavatelů – LUPA

Ono je to určite samozrejmé, že tie redakcie spolupracujú, že sú to vlastne jedna redakcia. Áno, to určite. Ale zdielanie pracovného času je stále zdielanie. A ak akceptujeme, že pracovný čas je nákladová položka… Verím, že chápete kam mierim.

V čase plynovej krízy na začiatku roku 2009 ma vytáčali na sme.sk s neoznačenými aktualizáciami v článkoch, tak som sa obzeral po konkurencii. Počas dňa sa text na sme.sk vyvíjal a bolo možné sledovať, že smeruje k tvaru vhodnému pre zajtrajšie papierové vydanie. A naozaj, zajtra vyšiel. Je potom len otázka z akej kapitoly bol zaplatený ten redaktor.  Nemyslím reálne, ale čisto virtuálne. Veď ak ste pracovali v nejakej väčšej firme viete, že rozpočet sa vždy rozpadáva na jednotlivé oddelenia, aby sa dala vyčísliť výkonnosť, čisto matematicky.  Peniaze sa nikam nepresúvali. Veď je to jedna firma.

A druhá vec, ktorú som si bol býval všimol, bol rozdiel medzi sme.sk a pravda.sk na jednej strane a napríklad aktualne.sk a ďalšími čisto internetovými projektami. Sme a Pravda prinášali viac ako len agentúrne správy. Keď sa na to trošku zameriate, je to vidieť. Alebo dostávate naozaj originálnu novinársku prácu, alebo len prepisovanie agentúrnych správ bez kontextu. Predsa len, sú to náklady na toho komentátora, karikaturistu, terénne zdroje verzus control Cizí, control Vlastní. To všetko tie internetové projekty majú?!?

Áno z celofiremného pohľadu je to vydavateľovi a hlavne jeho akcionárom jedno. Nakoniec sa prejaví synergia (veď prečo inak by sme.sk nakupovalo a rozvíjalo, že?), ale potom hovorme o hospodárení firmy, nie o hospodárení (raste, kríze, depresii) konkrétnej pobočky.