Ako zatraktívniť svoje stránky pre zadávateľov reklamy – 10 bodov návodu

Pre niekoho je cieľom cesta. Pre väčšinu je cieľom cieľ. Akurát nevedia čo tým cieľom je. Dnes si čosi kdesi povieme o jednom možnom cieli:

Zarobiť na reklame na stránkach na jachtu na Barbadose. (4x na v jednej vete sa nepodarí každému)

Základom je priznať farbu. Tento spot je viac ako inšpirovaný článkom 10 Ways to make your Blog more Attractive to Advertisers.

Farbu sme priznali, tak hor sa na tých desať bodov. A samozrejme pridám ešte jeden navyše, aby to nebolo desatoro.

  1. Have an „Advertise with Us“ Banner on your site – šak normálka nie? Chcete, aby sa potencionálny zadávatelia o vás obtreli, tak im to povedzte. Nemému decku žiaden zadávateľ nerozumie. Forma – tab, baner, no hlavne nad ohybom.
  2. Keep the ads on your site specific to your site – štýlová čistota sa vypláca. Hm, kto by tu chcel radšej inzerovať? Farmaceutická firma či ajťáci? Ja v tom mám jasno. Tu nech sa trápi Google s hľadaním relevancie, no na iných mojich stránkach je to nad slnko jasnejšie.
  3. Show them the banners – že vraj je dobré mať reklamné pozície stále obsadené. Teda keď nie sú obsadené za prachy tak si ich obsaďte sebareklamou, či kvázidobročinnosťou, aby bolo jasné, ktoré sú vaše reklamné pozície.
  4. Throw up a free bonus ad – klasická predajné technika. Na mesiac vám to požičiam, vy si zvyknete a kúpite si priestor na pol roka. Za prázdne miesto nič nedostanete, tak prečo by ste ho na chvíľu nedali zadarmo, že?
  5. Show your site stats – Nepredávate predsa mačku vo vreci. Ste seriozáci, tak prečo nevytvoriť o sebe seriózny image. Zverejnite svoje štatistiky. Ideálne fomrou akcie: Deň otvorených dverí.
  6. User demographic information. Know your audience. – a treba ísť ešte ďalej. Zverejnite, koľko z vašich návštevníkov chová zajace, koľko je z nich zberateľmi matrijošok a veľmi dôležitý je počet jogínov
  7. Have an „About Us“ section. – Každý robíme radi obchody s niekým, o kom niečo vieme. Tak sa treba predstaviť: Dobrý deň, ja som Jozef Petržlen a chcem na si za vaše reklamné peniaze kúpiť jachtu na Barbadose. Janko Mrkvička je môj sladší brat.
  8. Don’t use Google AdSense on your site. – Chápem, bolí to. Aj Probloger to tak chápe. Že to môže bolieť. No existuje istý vývoj: Adsense, cielene predaný reklamný priestor, affiliate, priamy predaj tovaru/služieb, predaj stránky ako takej. A nemôžete v pravej ruke držať zlaté teľa a ľavou nohou stále trčať v Google odrobinkách. Vraj.
  9. Keep your blog on topic. – Viete o čom to tu točím od pondelka do piatku? Ani sami to neviete? Tak ako tomu má rozumieť sponzor vašej jachty na Barbadose? Hm, dislektici to budú mať asi ťažšie.
  10. Keep your blog professional. – Ty jo, bložínek, to ti je tóčo. Uff táto veta ma stála veľa premáhania. Probloger to myslí trochu inak, ale mne sa to takto páči viac.

Ja viem, nie všetky slová tohto spotu sú v spisovnom jazyku. Dokonca niektoré nie sú ani v slovenskom jazyku. Nuž, to je údel týchto prevzatých návodov. A tu sa kozou bránou (napíš groš) dostávam k bodu číslo jedenásť:

  1. Sledujte čo sa deje nielen v oblasti o ktorej píšete, ale aj v oblasti marketingu. Lebo darmo ste najlepší v odbore, keď neviete draho predávať svoje vedomosti.

Hlasujte za článok na vybrali.sme.sk