Nie len zákaznícky pohľad na zdražovanie Piana

Tak nám zdražili Piano, pani Muellerová. A argumentujú honosne. Že vraj máme k dispozícii oveľa väčšiu ponuku.

No jo priatelia, ale vy konzumujte ponuku? Ja teda nie, ja konzumujem obsah. A keďže má rok len výnimočne 366 dní, deň práve a len 24 hodín a ja len dve oči a jeden mozog a navyše som muž, dokážem stále konzumovať rovnaké množstvo obsahu. Takže čo mám z toho, že mám väčšiu ponuku? No nič. Leda tak depresiu z nutnosti vyberať zo stále väčšej a väčšej a neprehľadnejšej ponuky.

No potrebujem to ja? No potrebujem za to dokonca platiť viac? No nepotrebujem. Ja rozhodne nepotrebujem platiť viac.

A teraz ten nie len zákaznícky pohľad

Takže nalejme si čistej pepsikoly: Niekto chce viac peňazí. Alebo tí, čo do Piana ponúkajú obsah alebo prevádzkovatelia Piana alebo ešte niekto iný. Dôvody sú v zásade irelevantné, proste sa ráno zobudili a prvé čo ich (nie im, ale naozaj ich) napadlo, bola myšlienka „Predávajme drahšie“.

Takže máme tu produkt a tvorca produktu potrebuje navonok odprezentovať zmenu ceny. V nedávnom čase sa mi (a aj ostatným) snažil jeden vážený markeťák (kerlamkár alebo ako sa chce nazývať, oni sami v tom majú zmätok) nahovoriť, že reklamka je v tom nevinne, to výrobca vyrába sračky. Reklamka len propaguje tie sračky. A robí kvalitne svoju prácu.

Takže aj v tomto prípade si prevádzkovateľ Piána vymyslel, že chce viac peňazí. Aj v tomto prípade si tvorca (Pozor, nie marketér!) vymyslel, že zdraženie zaobalia ako rozšírenie ponuky. No jo, priatelia, a čo teda robil marketér? A čo by vlastne vymyslela reklamka ak by tvorca to vymýšľanie prenechal na profíkov v reklamke?

Niečo my tu neštimuje. To už tak býva, keď použijem dôkaz sporom. Spor je v tomto prípade v tom, že som akceptoval názor toho renomovaného reklamkára, že reklamky sú v tých lžiach a manipuláciách s pravdou o produkte nevinne. Že to výrobcovia vyrávajú sračky a reklamka kvalitne vytvára kvalitnú a pravdivú prezentáciu tých sračiek.

Pod čiarou: Naozaj si myslím, že Piáno je skvelý produkt. Akurát ako mysliaci konzument jednoducho musím byť apriori proti jeho zdražovaniu. Nakupovanie jednoducho nie je charita. Väčšinou.

4 komentáre pri “Nie len zákaznícky pohľad na zdražovanie Piana

  1. myslim si ze zdrazenie bolo naplanovane od zaciatku. (pri spusteni museli mat logicky ciastku nastavenu nizko). Prejavuje sa klasicke vnimanie ceny „relativne“ (tj. „zdrazovanie“). To je vzdy rizikovy tah a uzivatel z toho nikdy nema dobry pocit. uvidi sa v praxi.

  2. myslim si ze zdrazenie bolo naplanovane od zaciatku. (pri spusteni museli mat logicky ciastku nastavenu nizko). Prejavuje sa klasicke vnimanie ceny „relativne“ (tj. „zdrazovanie“). To je vzdy rizikovy tah a uzivatel z toho nikdy nema dobry pocit. uvidi sa v praxi.

Komentáre sú uzavreté.