Dve zaujímavé čísla na tento deň:
- Čas trávený na weboch sociálnych služieb sa skracuje Zdroj: comScore, Inc., via: Na veľkých komunitných weboch trávia používatelia čoraz menej času
- Len 6% internetovej populácie urobí až 50% všetkých klikov na reklamu (ak som dobre porozumel anglickému textu, sledovaná bola
obsahová sieť, nie vyhľadávaniegrafická – banery, nie textová kontextová reklama) Zdroj: Starcom MediaVest Group, via: Study: 6% of People Online Contribute 50% of Display Ad Clicks
Na uvedených číslach nevidím nič, ale zhola nič pozitívne z pohľadu internetových prevádzkovateľov. V mojom prípade síce rastie množstvo užívateľov a rastie aj čas strávený na mojich weboch. Dokonca aj klesá podiel návštev jednej stránky, ale uvedené štatistiky ukazujú čo nás čaká, keď vyčerpáme všetky možnosti optimalizácie dizajnu. Optimalizácie v zmysle nasadenie opatrení, ktoré užívateľa na stránke udržia, ako sú napríklad súvisiace odkazy pod textom, interaktívne prvky (napr. ankety), interné prelinkovania a podobne. Možno nás zachráni obsah, čo je veľká výhoda blogov oproti sociálnym službám ako ich poznáme dnes.
Na druhej strane, je to potvrdenie názorov, že sociálne služby sú pre reálny život neužitočné a že internet je priestor nízkych čísiel. Ešte že mámme veľkú základňu. Z druhého bodu je jasné, že nie je sa čo čudovať, keď je konverzný pomer skutočne v desatinách maximálne jednotkách percent.
ako – ktore socialne sluzby. myslim, ze ak sa bavime o facebooku – ano, tam realny prinos nevidim.
ak sa bavime o takych tych niche sluzbach, ked je tazko zohnat niekoho s podobnym zaujmom alebo je na webe malo info, tak tam je prinos realny – vymena skusenosti, vedomosti, suborov 🙂 a pod.